We zijn weer terug bij het huis van Luke. Hoezo moest Michael daar nou weer zijn en dan ook nog eens samen met Stana en Ariana? "Waar denk je aan?" Vraagt Kate. "Aan Michael". Zeg ik. Kate knikt. "Wat vinden jullie er nou van dat hij met Stana heeft?" Vraagt Luke. "Ik weet het niet". Zeg ik. "Hij kan beter krijgen dan zo'n hoer denk ik". Zegt Kate. "Dat denk ik ook". Zegt Luke. "Zullen we Cal bellen?" Vraagt Kate. Luke en ik knikken. Kate pakt haar mobiel en zet hem op luidspreker.
C: Hee Kate
K: Hee Cal, kom je naar Luke's huis? We moeten je wat vertellen en aan Michael heb je ook niets dus ben je alleen en dat is zielig
C: Ik kom eraan. Totzo
K: See you later baby
En Kate hangt op. "See you later baby?" Vraag ik lachend. "Ja". Zegt Kate. "Oké". Zeg ik. "Zullen we vanavond pizza eten?". Vraagt Luke. "Maar ik wil een hamburger". Zeg ik. "Maar ik wil pizza". Zegt Luke. We raken in een soort discussie. "BEK DICHT EN LUISTEREN!". Schreeuwt Kate. "Sorry". Zeg ik. "Stil. Wat nou als we pizza halen en hamburgers. Probleem opgelost". Zegt Kate. Luke en ik knuffelen haar. "Slim idee". Zeggen Luke en ik. Tinkiewinkie, dipsie, lala, po, oh oh. "Hoezo hoorde ik het begin deuntje van de teletubbies?" Vraag ik. "Dat is de bel. Van buiten af hoor je gewoon ding dong en van binnen af hoor je dat". Zegt Kate terwijl ze naar de deur loopt. "Hee Cal". Zegt Kate en ze komt met Calum binnen lopen. "Wat wouden jullie vertellen?" Vraagt Calum. "Michael heeft met Stana". Zegt Luke. "Wat?" Vraagt Calum. "We kwamen hun tegen in het zwembad en Kate werd nogal boos dus heeft Luke Kate opgepakt en meegenomen". Zeg ik. "Hij begaat een grote fout. Terug gaan bij je ex is meestal al geen slim idee en al helemaal niet als het Stana is". Zegt Calum. "Ik ben boos op Michael maar hij kan beter krijgen dan zo'n hoer, dat denk ik dan". Zegt Kate. "Dat denk ik ook". Zegt Calum. "Ik wil Michael niet kwijt als vriend. Hoe boos ik ook op hem ben". Zegt Kate en ze begint te huilen. "Sssht stil maar baby girl". Zegt Luke en hij slaat zijn armen om haar heen. "We zorgen er voor dat het gewoon weer goed komt tussen jullie". Zeg ik en ik sla mijn armen ook om haar heen. "Het komt echt wel weer goed". Zegt Calum en hij slaat zijn armen ook om ons heen. "Jullie zijn zo lief voor me, waar heb ik jullie aan verdiend?" Zegt Kate. "Omdat jij ons nodig heb en wij jou". Zeg ik. "Jullie zijn echt te lief". Zegt Kate. "We doen alles voor een vriend of vriendin van ons". Zegt Calum. "En ik doe alles voor mijn meisje". Zegt Luke. We laten elkaar los. "Wat eten we vanavond?" Vraagt Calum. We schieten in de lach. "We eten pizza en hamburgers". Zegt Kate. "Hoezo pizza én hamburgers?" Vraagt Calum. "Omdat die twee leuke kleuters hier ruzzie hadden over het avondeten want Luke wou pizza en Ashton wou hamburgers. En toen kwam ik op het idee om het beiden te eten". Zegt Kate. "Nou bedankt dat ik een kleuter ben". Zegt Luke nep-beledigd. "Maar wel een leuke kleuter". Zegt Kate en ze geeft Luke een kus. "En hoezo ben ik eigenlijk een kleuter? Ik ben geen kleuter". Zeg ik nep-boos. "Maar jij bent ook een leuke kleuter". Zegt Kate en ze geeft mij een kus op mijn wang. "Dan is het goed". Zeggen Luke en ik tegelijk. Alweer gaat de bel. "Hoezo was toenet het begin deuntje van de teletubbies op?" Vraagt Calum. "Dat is de bel. Binnen hoor je dat en buiten hoor je ding dong". Zegt Kate en ze loopt naar de deur. "JIJ KOMT DIT HUIS NIET IN! JIJ GAAT MAAR MOOI NAAR DIE HOER VAN JE!" Schreeuwt Kate. "NEE JIJ GAAT GEWOON WEG!" Schreeuwt Kate weer. De jongens en ik kijken elkaar aan en lopen ook naar de deur. "Michael, ga weg". Zegt Luke met duidelijk ingehouden woede. "Nee, ik wil met jullie praten". Zegt Michael. "De tijd om te praten is voorbij! Je had nog met ons kunnen praten, als je geen relatie met die hoer had genomen!" Zegt Kate. "Stana is geen hoer!" Zegt Michael boos. "Nee, daarom gebruikte ze Calum ook al. Michael hoe boos ik ook op je ben, ik geef om je. En als je ook maar een klein beetje om mij zou geven, zou je weg gaan bij die hoer. Jij weet ook dat ze samen met Ariana probeerde Luke en mij uit elkaar te halen". Zegt Kate. "Ik geef niets om je en ik maak het ook niet uit met Stana. En jij geeft ook niet om mij. Dat heb ik in dat steegje wel gemerkt". Zegt Michael. Kate krijgt tranen in haar ogen. "Als ik niet om je zou geven, had ik je niet weggehaald bij die trein waar je wou gaan springen! Dan zou ik die nacht niet wakker hebben gelegen daardoor en gedacht hebben of het mijn schuld was!" Zegt Kate en ze begint te huilen. Luke trekt haar dicht tegen zich aan. "En nu ga je weg. Merk je dan niet dat ze ondanks dit alles echt nog heel veel om je geeft? Ik zou niet meer om je geven maar Kate wel". Zegt Luke. "Ik ga wel. Ik zie jullie morgen op school wel. Doei". Zegt Michael en hij loopt weg. "Hoe kan hij denken dat ik niet om hem geef? Ik geef nog steeds om hem". Zegt Kate. "Hij is gewoon in de war. Stana en Ariana zullen wel weer dingen gezegd hebben". Zegt Calum. Een kwartier later zijn de pizza's er en zijn de hamburgers klaar en gaan we avondeten. Na het avondeten gaan we naar het strand. "Ik hou echt van het strand. Als ik later ten huwelijk word gevraagd en ga trouwen wil ik dat dat op het strand gebeurd". Zegt Kate. Er komt een meisje aan rennen. "LUKE IK HEB JE ZO GEMIST!" Zegt het meisje en ze zoent hem. "Wat?" Vraagt Kate en ze rent huilend weg. "Ga je nou vreemd Hemmings?" Vraag ik boos. Luke duwt het meisje van zich af en zegt: "Tuurlijk niet, Kate is het beste wat me is overkomen!" Zegt Luke. "Daarom zoende je terug. Jij bent echt ongeloofelijk Luke. Kate kon dit er niet ook nog bij hebben en wie is dat eigenlijk?" Zeg ik boos. "Ik ben het Selina". Zegt ze. "Luke, is zei niet het meisje wat jij vandaag nog een hoer noemde?" Vraag ik. "Waar is Calum?" Vraagt Luke. "Je vriendin, waarschijnlijk ex vriendin is net huilend weg gerent en je maakt je zorgen om waar Calum is? Calum is Kate achterna gerent". Zeg ik. "Sorry". Zegt Luke. Ik draai me om, om ook weg te rennen als Luke vraagt: "Wat ga je doen?" "Ik ga opzoek naar Kate, maar ga jij maar lekker met die hoer lopen zoenen hoor". Zeg ik en ik ren weg. "Ash, hier!" Hoor ik iemand zeggen. Ik draai me naar het geluid en zie Kate en Calum op een rots zitten. Ik ren naar hun toe en ga aan de andere kant van Luke zitten. "Weet je wie dat meisje is?" Vraagt Kate. Haar stem is zo gebroken. Kate is al kwetsbaar en dan komt dit er ook nog bij. "Ja". Zeg ik zacht. "Wie?" Vraagt Calum. "Selina". Zeg ik. "Dat knappe meisje uit onze klas?" Vraagt Kate. "Die ja". Zeg ik. "Ik had kunnen weten dat Luke niet echt van me zou houden. Ik bedoel, kijk naar mij en kijk dan naar Selina. Ik snap wel dat hij vreemd is gegaan". Zegt Kate en ze begint nog harder te huilen. "Het is niet jou schuld. Luke is gewoon een enorme klootzak. Dat hij jou heeft bedrogen met zo'n hoer, daar krijgt hij spijt van". Zeg ik. "Jullie zijn de enige nog die van me houden". Zegt Kate. "Wil je vanacht bij mij slapen?" Vraag ik. Kate knikt. "Dan gaan we nu even kleding bij Luke van jou halen". Zeg ik en ik sta op. Kate en Calum staan ook op. Met zijn drieën lopen we naar Luke's huis. Als Kate daar de deur open doet horen we gehuil, van een jongen. "Ik wil niet naar binnen". Zegt Kate. "Ik haal je spullen wel". Zeg ik. "Dankje". Zegt Kate en ik loop naar binnen.