Ik word wakker van de wekker net zoals Calum alleen Ashton slaapt er doorheen. "Wakker worden". Zeg ik. "Ik wil slapen". Zegt Ashton. "Jij gaat mee naar beneden". Zeg ik. "Neehee". Zegt Ashton. "Dan gooi ik je lievelings shirt maar weg hé". Zeg ik en ik ga van het bed af. Ik pak een oud en kapot shirt van mezelf en loop naar de prullenbak. "Hij gaat weg hoor". Zeg ik. Ashton komt naar me toe gerent en ik gooi het shirt in de prullenbak. Ashton begint te huilen. "Ashton niet huilen. Ik moest een manier verzinnen om jou uit bed te krijgen en het was mijn oude kapotte shirt". Zeg ik terwijl ik mijn armen om hem heen sla. "Echt?" Vraagt Ashton. "Kijk maar". Zeg ik en ik laat Ashton los. Ashton kijkt en begint dan te lachen. "Hier is je lievelings shirt". Zeg ik terwijl ik het naar hem toe gooi. "Dankje". Zegt Ashton en hij doet het shirt aan. Calum doet ook een shirt aan en we lopen naar beneden. We ontbijten en gaan daarna terug naar boven om ons om te kleden. "WAT MOET IK AAN?" Vraag ik. Ashton en Calum komen naar me toegerent en hun zijn natuurlijk al wel omgekleed. Hoe snel doen ze dat? "Doe dit roze shirtje aan". Zegt Ashton. "Met dit zwarte broekje". Zegt Calum. "Met deze zwarte all stars". Zegt Ashton. "En dit roze strikje". Zegt Calum. "Dat dat dat is de outfit die ik van Luke had gekregen toen we gingen shoppen". Zeg ik. "Sorry, dat wisten we niet Kate echt sorry. Als je wilt dat we iets anders uitzoeken moet je het zeggen, dat is geen probleem". Zegt Calum. "Nee het geeft niet". Zeg ik en ik neem de outfit aan. "Weet je het al? Of je verder wilt gaan met Luke?" Vraagt Ashton. "Ik twijfel". Zeg ik terwijl ik nog ondergoed pak en naar de badkamer loop. Ik doe de badkamer deur opslot en kleed me om. Ik borstel mijn haren en ga naar beneden. We pakken onze fietsen en fietsen naar school. Als we de fietsen in de fietsenstalling hebben gezet zie ik Luke zitten op een bankje. "Ik ga even naar Luke". Zeg ik en ik wijs naar Luke. De jongens knikken en ik loop naar Luke. Hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik het gevoel heb dat hij huilt. Hij merkt mij niet op. Ik ga naast mij zitten en ik sla voorzichtig mijn armen om hem heen. "Kate?" Vraagt Luke "Ja". Zeg ik. "Ik mis je zo erg. Ik zou haar nooit zoenen, ze is een eerste klas hoer en ik hou niet van hoeren". Zegt Luke. "Het is al goed. Ik vergeef je. Ik dacht in het begin alleen echt dat je vreemdging". Zeg ik. "Dat snap ik, ineens zoent een vreemd meisje je vriendje. Ik zou ook zo gereageerd hebben als een jongen jou ineens zou zoenen". Zegt Luke. Ik knik. "Kate? Hoe zit het nu eigenlijk tussen ons? Zijn we nog samen of niet meer?" Vraagt Luke. "Ik wil nog samen met je zijn". Zeg ik terwijl ik Luke los laat en hem aan kijk, "En jij?" "Ik ook". Zegt Luke en hij zoent me. "Awh zijn ze weer samen? Dat is nou jammer zeg. Selina je krijgt geen tweehonderd euro meer". Hoor ik Michael ineens zeggen. Ik trek terug en kijk naar Michael. "Wat moet je?" Vraag ik een beetje boos. "Nou ik vind het niet zo leuk dat jullie samen zijn". Zegt Michael terwijl hij samen met Stana, Ariana en Selina naar ons toe loopt. "En hoezo dan niet? Je hebt Stana toch?" Vraag ik. "Maar er is een reden". Zegt Michael, "En ik vind dat dat niet kan". "Wat is die reden dan van je?" Vraag ik. Luke is verdacht stil. Michael wilt wat zeggen als er ineens een meisje aan komt lopen. "MICHAEL WHAT THE HELL BEN JIJ AAN HET DOEN?" Vraagt het meisje boos. Wie is zij? "Chantal ga weg ik moet wat zeggen". Zegt Michael. "Nee ik ga niet weg. Hoezo doe jij dit? Waarom doe je hetzelfde wat jou ook is overkomen? Luke heeft jou niets aangedaan en zijn vriendin al helemaal niet. Ze heeft je gered Michael!" Zegt het meisje die blijkbaar Chantal heet. "Maar Chantal". Zegt Michael maar Chantal kapt hem af. "Geen gemaar Chantal jij laat hun nu met rust en ga maar weg met die Stana persoon! Met jou ben ik nog niet klaar!" Zegt Chantal. Michael laat zijn hoofd hangen en hij loopt weg. Stana, Selina en Ariana volgen hem. Chantal komt naar ons toegelopen. "Alles goed? Wat heeft hij gedaan of gezegd?" Vraagt Chantal. "Het gaat goed, het ging er half over over wat hij ons heeft aangedaan. Hij heeft blijkbaar Selina uit onze klas betaald om Luke te zoenen waardoor ik moest nadenken maar we zijn niet uit elkaar". Zeg ik. "Oké. Ik ben Chantal en jij?" Vraagt Chantal. "Ik ben Kate en Luke ken je al". Zeg ik en ik geef haar een hand. "Ik ben blij dat ik optijd ben gekomen, Ashton belde me dat ik snel moest komen maar ik zag Michael al lopen want ik woon hier vijf minuten vandaan. Ik zit hier ook op school". Zegt Chantal. "Hoe bedoelde je: Waarom doe je hetzelfde wat jou ook is overkomen?" Vraag ik. "Wat hij bij jullie doet is hem ook overkomen een paar jaar geleden met een meisje genaamd Jessica, de ex van Jessica wou niet dat ze gelukkig werd met een ander en nu doet Michael precies hetzelfde bij jullie". Zegt Chantal. "Wat erg voor hem!" Zeg ik. De bel gaat. "Welk vak heb jij nu?" Vraag ik. "Wiskunde en jullie?" Vraagt Chantal. "Tekenen maar daar gaan we niet naartoe want mijn moeder geeft dat en ik ben boos op haar". Zeg ik. "Hoezo ben je boos op haar?" Vraagt Chantal. "Dat wil ik liever nog niet vertellen". Zeg ik. "Dat snap ik, je kent me ook nog niet echt goed. Ik zie je zo nog wel misschien". Zegt Chantal, ze geeft me een knuffel en loopt de school in. "Kom laten we naar Calum en Ashton gaan". Zeg ik. Luke knikt en staat ook op. Hij pakt mijn hand en we lopen naar de jongens toe. "Wat gaan we doen?" Vraagt Luke. "Zijn jullie weer samen?" Vraagt Ashton blij, Luke's vraag negerend. "We zijn nooit uit elkaar geweest". Zeg ik. "IK BEN ZO BLIJ DAT HET WEER GOED IS!" Zeggen nouja schreeuwen Ashton en Calum blij en ze geven ons een knuffel. "Terugkomend op Luke's vraag, ik heb zin om de les van mijn moeder te verstoren en Michael is ook in die les dus dat is juist leuk". Zeg ik. "Hoe gaan we dat doen?" Vraagt Calum. "In het muziek lokalen staan allemaal soorten gitaren en drumstellen en van die draagbare drumstellen. Als Ashton nou zo'n draagbaar drumstel neemt en wij alle drie een gitaar". Zeg ik. "Goed plan". Zeggen de jongens. We rennen de school in en Ashton pakt een draagbaar drumstel en Calum, Luke en ik pakken alle drie een gitaar. Calum de bas gitaar en Luke en ik een acoustische gitaar. We lopen naar lokaal c10. Ik gooi de deur open en we beginnen te spelen. "HEE! IK BEN HIER BEZIG MET MIJN LES EN JULLIE KOMEN DAT ZOMAAR VERSTOREN? JULLIE MOETEN EEN WEEK LANG NABLIJVEN! BIJ MIJ!" Schreeuwt mijn moeder boos. Als ik de klas rondkijk is iedereen vrolijk aan het dansen, zelfs Michael. Nouja bijna iedereen is vrolijk aan het dansen, alleen Selina, Stana en Ariana. Wacht Stana en Ariana? Sinds wanneer zitten die bij mij in de klas. "Nee, ik heb niet zo zin om na te blijven dag dag". Zeg ik en we lopen het lokaal uit en brengen de instrumenten terug. Een half uur later is de les voorbij en gaan we naar de eerste les van ons. Muziek. Na nog een paar uur zijn we klaar met school.