Midden 's nachts:
Ik word wakker door geklop op mijn deur. "Ash?" Hoor ik Kate zacht vragen. "Ash mag ik binnen komen? Alsjeblieft?" Vraagt Kate. Ik sta op uit bed en loop naar de deur. Langzaam doe ik hem open. Kate's ogen zijn rood en haar wangen zijn nat. Ik knuffel Kate. Ze begint weer te huilen. "Ssssht wat is er?" Vraag ik. "Ik ik ik mis Llluke". Zegt Kate. "Awh meisje toch". Zeg ik. Ik laat haar los, pak haar hand en trek haar mee naar mijn bed. Ik ga op mijn bed zitten en Kate gaat naast me zitten. "Ik snap gewoon niet hoezo hij dit geheim heeft gehouden". Zegt Kate. "Ik snap het denk ik wel". Zeg ik. "Hoezo deed hij dit dan?" Vraagt Kate. "Hij houd van je met heel zijn hart. De eerste keer dat hij je zag vond hij jou al leuk volgens mij, hij houd zoveel van jou dat hij alles zou doen om ervoor te zorgen dat de waarheid niet uit kwam. Hij wou het zelf niet geloven". Zeg ik. "Hij had het me gewoon gelijk moeten vertellen Ash". Zegt Kate. "Dat snap ik". Zeg ik. "Ash, wil jij mij 1 ding beloven?" Vraagt Kate. "Tuurlijk". Zeg ik. "Wil jij mij beloven dat je wat er ook gebeurd er voor me zal zijn en me zal steunen?" Vraagt Kate. "Ik beloof dat, ik zal je nooit alleen laten en ik zal er altijd voor je zijn en je steunen, jij bent een van de beste dingen dat mij is overkomen". Zeg ik. Kate geeft me een knuffel. "Dankje". Zegt Kate. "Geen probleem". Zeg ik. "Ash mag ik misschien bij jou slapen? Ik ik voel me zo alleen". Zegt Kate. "Tuurlijk mag je dat". Zeg ik. Kate gaat liggen en ik ga naast haar liggen. "Ik wil Luke morgen niet zien, ik wil niet naar school". Zegt Kate. "Ik zal bij je blijven en als het je echt niet lukt gaan we gewoon naar huis. Oké?" Zeg ik. "Uhm....oké". Zegt Kate. Vlak daarna valt ze in slaap. Ik geef haar een kusje op haar voorhoofd en val daarna ook inslaap.
's ochtends:
"Ash wakker worden". Zegt Kate en ze schud me langzaam heen en weer. "Ik ben al wakker". Zeg ik. "Jeej, hier doe dit aan". Zegt Kate en ik voel dat er wat op me valt, "Je boxer mag je zelf uitzoeken". Kate en ik beginnen te lachen. Ik kijk wat ze heeft gepakt. Een zwarte skinny jeans met een nirvana shirt en een rode bandana. "Bedankt dat ik nu zelf niets hoef uit te zoeken". Zeg ik. "Graag gedaan". Zegt Kate en ze loopt de kamer uit, waarschijnlijk zelf kleding uitzoeken. Na tien minuten komt Kate mijn kamer weer binnen. "Oké, jij hebt in tien minuten nog niet eens een shirt aan, en ik heb in tien minuten mijn kleding uitgezocht, mijn make-up gedaan en mijn haar gedaan". Zegt Kate. "Ik wou mijn bed niet uitkomen". Zeg ik. "Heb je al wel wat anders aangetrokken?" Vraagt Kate. "Ja ik heb een schone boxer aan!" Zeg ik blij. "Goedzo". Zegt Kate en ze klapt in haar handen. "Ashton, mijn boeken liggen nog bij Luke". Zegt Kate. "Maakt niet uit, zeg dat je je boeken kwijt ben". Zeg ik. "Oké". Zegt Kate. Als ik me heb aangekleed lopen we naar beneden en gaan ontbijten. "Zo hebben jullie lekker geslapen?" Vraagt mama. "Ja hoor". Zeggen Kate en ik in koor. "Mooizo, jullie lagen wel schattig te slapen. Jij met een arm om Kate heen". Zegt mama. "Hoe weet jij dat ik bij Ashton sliep?" Vraagt Kate. "Ik hoorde gehuil uit de kamer van Ashton komen en daarna was het stil dus ging ik even kijken". Zegt mama. "Dus je gaat pas kijken als het gehuil gestopt is?" Vraag ik verbaasd. "Ik wist dat het Kate was die huilde, en dat ze bij jou was dus wachtte ik. Als ze langer doorhuilde was ik wezen kijken". Zegt mama. "Oh oké". Zeggen Kate en ik weer tegelijk. Als we op school zijn kijkt iedereen Kate aan. En daar kan ze niet tegen. "Probeer het te negeren". Zegt ik en ik sla een arm om haar heen. "Heb je nou alweer met Ashton? Wat een slet ben jij!" Schreeuwt iemand. Kate krijg tranen in haar ogen. Ik laat Kate los en loop naar dat meisje. "Kate is geen slet! Ze heeft het er moeilijk mee met wat er is gebeurd! En omdat jij het verhaal niet kent moet je je bek houden! En ik heb niet met Kate dus stil". Zeg ik boos. Ik loop terug naar Kate en sla weer een arm om haar heen. Als de bel gaat lopen we naar ons lokaal en ik ga naast haar zitten. "Mag ik misschien even naast Kate zitten? Ik moet haar echt spreken". Zegt Luke. Ik kijk naar Kate maar ze schud nee. "Sorry Luke". Zeg ik. Luke knikt verdrietig en loopt naar de lege tafel naast Jamie volgens mij. Ik mag hem niet echt. Zo'n type van ik kan alle meiden krijgen. Na de lessen komt Luke weer naar ons toe. "Kate mag ik met je praten?" Vraagt Luke. "Nee". Zegt Kate. "Maar". Zegt Luke maar ik onderbreek hem. "Laat haar maar even. Misschien wilt ze later praten. Het is voor haar ook moeilijk Luke". Zeg ik. Luke knikt en loopt weg. Kate en ik gaan naar mijn huis. Als we thuis zijn vraagt Kate: "Zullen we een cupcakes maken?" "Is goed". Zeg ik en we lopen naar de keuken. "Wacht, ik ga me even omkleden". Zegt Kate en ze rent naar boven. Na vijf minuten komt Kate weer naar beneden. Ze heeft nu haar trainingsbroek aan met een oud shirt en haar haar in een knot. Ze ziet er echt zo mooi uit. Wacht nee Ashton dat mag je niet denken. "Waar denk je aan?" Vraagt Kate. "Oh nee laat maar". Zeg ik. Kate knikt en we beginnen aan de cupcakes. Als ze klaar zijn zetten we ze in de oven. "Kate ik heb een verassing voor je". Zeg ik als we op de bank zitten. "Wat dan?" Vraagt Kate. "Kom maar mee". Zeg ik en ik sta op. Kate staat ook op en we lopen naar de gang waar we onze schoenen aan doen. We lopen naar de dierenwinkel. "Wat doen we hier?" Vraagt Kate. "Loop maar naar binnen". Zeg ik en ik doe de deur voor haar open. "Een echte gentelman". Zegt Kate en ze glimlacht. Na Kate loop ik naar binnen en lopen we naar de balie. "Ik heb hier een hondje naartoe laten brengen vanuit het dierenasiel". Zeg ik. "Je naam?" Vraagt de man achter de balie. "Ashton Irwin". Zeg ik. "De chiwauwa staat hierachter, bij de andere honden". Zegt de man en hij brengt ons ergens naartoe. "Een hondje?" Vraagt Kate. "Voor jou". Zeg ik. "OHMYGOD DANKJE ASH!" Zegt Kate blij en ze knuffelt me en ze geeft me een kus op mijn wang. "Graag gedaan. Omdat je door een moeilijke tijd doorgaat en je zei laatst dat je graag een chiwauwa wou". Zeg ik. "Hier is ze". Zegt de man en hij geeft mij de chiwauwa, het is nog een puppie. Ik geef haar aan Kate. "Wat een schatje". Zegt Kate. "Hoe ga je haar noemen?" Vraag ik. "Cupcake". Zegt Kate. "Leuke naam. Over cupcakes gesproken, we moeten terug". Zeg ik. "Ohja". Zegt Kate. "De puppie hoeven jullie niet te betalen want die is al betaald". Zegt de man. "Weet ik, heeft mijn moeder gedaan. Doei". Zeg ik. "Doei Jim". Zegt Kate. "Hoe weet je mijn naam?" Vraagt de man. "Je naam kaartje". Zegt Kate en we lopen weg. "Cupcake is zo schattig maar had dit gezegd dan had ik haar betaald". Zegt Kate. "Nee het is een cadeautje voor jou". Zeg ik. "Ik vind het echt lief van je". Zegt Kate. "En thuis staan nog wat cadeautjes". Zeg ik. "Ash dat had je echt niet hoeven doen". Zegt Kate. "Ik heb het toch gedaan". Zeg ik. Kate lacht. Als we thuis zijn pak ik de cadeautjes. Kate pakt ze uit. De cadeautjes zijn: een roze glitter hondenriem, een blauw drink bakje en een roze eet bakje, een klein paars hondenmandje, een handtas om cupcake in te doen, natuurlijk hondenvoer en kleding voor de chiwauwa. "Wat leuk!" Zegt Kate blij.