2

10.5K 294 18
                                    



Setelah Aurora mengemas kesemua barangannya, dia terus melangkah keluar dari rumah itu. Tidak menghiraukan panggilan yang terjerit-jerit memanggil namanya.

Aurora sudah berjalan jauh dari rumahnya. Sekarang dia hanya menonong jalan tidak menghiraukan apa-apa benda. Dia terfikir yang dia mahu menetap sebentar di rumah kawan, tapi dia baru teringat yang dia tidak ada kawan. Sedih betul hidup seketul Aurora.

"Erghh, lapar siak" Aurora mengusap perlahan perutnya yang memboyot itu. Sepanjang perjalanan, dia tercari-cari gerai yang menjual cendol. Dia sebenarnya sudah lama mengidam cendol. Cuma tiada siapa yang mahu belikan untuknya. Yelah dah dia tak bagitahu siapa-siapa. Macam mana nak tolong belikan.

Dia sekarang sedang melalui suatu lorong, iaitu jalan pintas untuk ke gerai cendol dengan lagi cepat. Tiba-tiba perutnya terasa sangat sakit. Sakit dia memang tak boleh nak cakaplah. Dia kena tunjuk.

Dahi Aurora berkerut hebat. Dia berjalan perlahan-lahan untuk keluar dari lorong itu.

"Eyy..manalah si celaka ni. Aku dari tadi tunggu tak sampai-sampai" Dia mengetuk dagunya perlahan menunggu adiknya yang bodoh itu sampai.

Bila datang je perangai malas nak tunggu, dia terus menelefon adiknya.

"Wey babi, kau kat mana? Aku dari tadi tunggu macam orang gila kat sini"

"Aduu, tunggu je lah kat situ. Sekejap lagi aku sampai"

"Tak.  Masalahnya sekarang, apasal kau lambat sangat? Kau melancap eh?"

"Astaghfirullah..adik mu yang handsome lagi comel ni dah bertaubat dari benda-benda keji tu tau?"

"Alah kau acah malaikat pulak. Dah lah cepat sikit"

Selepas sahaja berkata begitu, dia terus menutup telefon. Tak nak adiknya yang gila itu merapu ke tempat lain.

Rafael menghayunkan tangannya kedepan kebelakang dengan laju. Tak menghiraukan keadaan sekeliling. Tiba-tiba tangannya memukul suatu objek yang keras. Dia memandang dan ternampak seorang wanita yang muka seperti mahu beranak.

"Arghhh, bahenol kau jebon! Sakitlah jebon! Aku nak terberanak dah ni! Tolong aku weyy! Aduh, sakit! Huwaaa!" Tanpa apa-apa amaran, tangan belah kiri wanita itu menarik rambut Rafael. Manakala tangan belah kanan pula memukul kuat badan Rafael.

"Aduh aduh..sakitlah. Dahlah tu..APA? KAU NAK BERANAK?! Jap jap aku call adik aku jap!" Rafael bukan main terkejut lagi bila dia tahu yang wanita itu berada dalam situasi yang hebat.

"Wei babi, cepat sikit wei! Ada orang nak beranak ni! Cepatttttt!"

"Wtf? Jap jap aku dah nak sam- ok aku dah sampai"

Rafael tutup panggilan itu dan terus mencempung wanita yang tidak dikenali itu. Adiknya Raiden, segera membuka pintu penumpang dibelakang. Selepas Rafael memasukkan wanita itu dan dirinya didalam kereta, Raiden dengan pantas meloloskan diri dan pecut ke hospital.

Keadaan didepan bilik bersalin sungguh sunyi. Bukan sunyi sebab apa, tetapi sebab dua orang jejaki tadi sudah elok terbaring diatas sofa. Nyenyak betul.

Klak

Terpancul wajah kelelahan seorang doktor yang baru menyelesaikan tugasnya. Dia berjalan kearah Rafael dengan pantas. Ramai orang nak beranak woi!

"Encik..encik bangun encik" doktor itu mengejut Rafael perlahan. Secara tiba-tiba Rafael menumbuk muka doktor itu laju. "Makkk!" Doktor itu menjerit apabila wajahnya ditumbuk hebat oleh Rafael.

Muka doktor itu seperti 'what? What? Aku tak bersalah. Mengapa kau menumbuk wajahku? Ngapain aja? Aku tak buat dosa.' Yelah..mana tak terkejut. Kita nak kejut dia tapi dia tumbuk kita pulak. Minta penampar yal.

Raiden yang terbangun menggosok matanya kasar lalu memandang sinis kepada doktor itu. Siapa suruh kacau Rafael tidur. Padan muka!

"Sakai betul" doktor itu mencarut perlahan. Rafael yang mendengar memandang wajah doktor itu tajam. "Apa kau cakap? Ulang balik" suaranya dibuat-buat datar untuk menakutkan doktor yang hampir nazak itu.

"Err..takda apa-apa" peluh sudah membasahi dahi. Goy ah tu. Buat malu je doktor kecut. Raiden yang berada ditepi menahan gelak. Waduh waduhh doktor ni.

"Ehem-ehem..Puan Aurora sudah selamat melahirkan anak lelakinya. Jadi dia sekarang akan dibawa masuk ke wad. Encik ada apa-apa yang nak tanya ke? Kalau takda saya pergi dulu" doktor itu cepat saja mahu melepaskan diri.

"Ehh woi doktor..make sure wad VIP" dengan riaknya Rafael berkata. Bersama dengan muka sombongnya itu. Rasa nak tampar jee.

Tanpa berkata apa-apa, doktor itu berlalu pergi. Bukan dia tidak perasan Raiden merenung wajahnya seperti dia merogol anak dara orang. Buat minggu ni tak ada pulak.

Selepas doktor itu pergi, Rafael dan Raiden melepaskan tawa yang disimpan tadi. Merah muka mereka berdua tadi menahan tawa.

"Hahahaha..bodoh punya doktor! Pengecut! Aduh aduhhh sakit perut gue..hahaha aduu nak terkencing pulak!" Bukan main khusyuk lagi dorang ni gelak. Nafas pun sudah jadi tidak teratur. Raiden menahan tangannya dari memukul sofa yang tidak bersalah.

Rafael pula memegang kakinya supaya tidak dihentak ke lantai. Orang yang berada di sekeliling mereka tidak dihiraukan. Nak kisah buat apa kan? Hidup kita, biarlah! Bak budak tiktok kata "kubur masing-masing".

"Ok sudah-sudah" Rafael berkata dan muka dibuat-buat serius. "Ehem..pftt BWAHAHAHAHA aku takleh hanatt aduuu aku nak terkencing hahahaha gerak lu!" Rafael terus bergerak pergi ke tandas meninggalkan Raiden keseorangan.

Maafkan beta sebab update lambat. Mood gua tak sampai. And banyak kerja yang perlu buat. (Cehh padahal tidur sepanjang hari kut) sorry lagi sebab lambat🙏🏻and lagi satu dalam buku ni banyak carutan, jadi jangan marah eh kalau korang terikut. Aku sepak jap gi.

Anddddd aku bagi dia beranak cepat sebab aku saja. Jangan ah marahhhhh. Lek lek sudoh eh? Baru cepat buku ni habis🤭aduu baru ada 2 chapter dah malas🤣ok bubye.

𝐓𝐡𝐞 𝐑𝐞𝐮𝐛𝐞𝐧'𝐬Where stories live. Discover now