"Don't you have any intention of marrying her?" Kata Dylan kepada Rafael. Rafael menjungkitkan kening sebelum menjawab. "Marry her? Hmm i don't think so" Jawab Rafael. Kahwin? Jauh lagi lagi cita-citanya hendak berkahwin. Tapi kalau kahwin dengan Aurora mungkin boleh dipertimbangkan. Aurora kott. Ngancam aumm.Sebastian yang dari tadi mendengar membesarkan mata. Rafael kahwin dengan Aurora?! Aduhh, baru berangan tadi nak kahwin dengan dia. Ni nama anak pun sudah ada. Tapi hati Sebastian sedikit lega apabila Rafael berkata untuk masa sekarang, dia tidak akan berkahwin dengan Aurora.
"But you brought her to your house?" Tanya Dylan sekali lagi. Dia agak pelik, jika Rafael tidak mahu berkahwin dengan Aurora, kenapa dia bawa Aurora balik ke rumah?
"Don't you feel bad for her? She carrying her child alone kott. Nak menangis aku tengok" Kali ini Rafael balas kata-kata Dylan dengan sedikit tegas. Kang mahunya anak dia kena culik ke apa, naya je beranak penat-penat.
"Yeah, you're right. And she just gave birth, right?" Dylan mula tersedar apakah tujun utama Rafael membawa Aurora tumpang ke rumahnya.
"Yesssss, and mana tahu tiba-tiba tuhan bagi petunjuk yang Aurora tu jodoh aku dan tuhan juga bagi petunjuk dekat dia yang aku jodoh dia, kan? Kita tak tahu" Tersenyum-senyum Rafael bercerita, bermimpi dia hidup bahagia bersama Aurora dan Rashad. Amboi, tinggi angan-angan bro? Manalah tahu betul, kan? Terangguk-angguk kepala Dylan mendengar hujah Rafael.
"Hmm, betul juga apa yang kau kata. First time aku rasa kau pandai!" Rafael menjeling Dylan tetapi dia senyum kembali.
"First time? Heh, aku sebenarnya dah lama pandai, cuma tak nak tunjuk je. Takut kebodohan korang menyerlah sangat" Rafael tersenyum sinis. Muahahahahaha.
"Hah, fuck you broooo!" Dylan menunjuk jari tengahnya kepada Rafael. Rafael hanya tersenyum mengejek.
"Haa, i almost forgot! Actually, i want to make cukur jambul for her baby. You know cukur jambul?" Tanya Rafael kepada mereka berempat. Nasib baik dia teringat perkara itu. Kalau tidak, sampai ke sudah tak selesai.
"I know cukur jambul! Cukur jambul yang sembelih kambing or lembu tu kan? And then, shave the baby's hair, right?" Balas Ian dengan laju. Mereka yang lain terkejut.
"Amboi lajunya! Want to get marry with Malays ke?" Soal Rafael kepada Ian.
"Mana ada lah. Hari tu i went to my friend's cukur jambul. Lepas tu ada lah tanya-tanya dia sikit" Mereka semua mengangguk mengiyakan apa yang dikata oleh Ian.
"Okey bagus. Jadi mengikut research aku semalaman, mereka berkata tempoh yang paling AFDHAL untuk melakukan cukur jambul ini adalah pada hari ketujuh" Rafael kata dengan bersungguh-sungguh dengan perkataan AFDHAL di pekatkan. Sungguh Qalqalah yee.
"Okey-okey sila sambung"
"Dan mengikut kiraan aku, harini adalah hari ketiga Rashad Asher Reuben dilahirkan" Jelas dan nyata Rafael berhujah.
"Pehh, apak ah! Walaupun kau bukan bapa dia, kau letak juga eh nama kau?" Tanya Benjamin. Yang dia tahu, Rafael memang bukan bapa kepada Rashad kerana Rafael pun sudah menceritakan semuanya.
"Ehh hello, ni Rafael lah, siapa yang buatkan surat beranak untuk dia kalau bukan aku? Siapa yang bagi dia tumpang rumah kalau bukan aku? Siapa yang bagi mak dia makan kalau bukan aku? Siapa yang menyus- ehh tak-tak. Yang menyusu tu bukan aku ehh" Rafael hampir meng-kantoikan perbuatan kejinya itu.
YOU ARE READING
𝐓𝐡𝐞 𝐑𝐞𝐮𝐛𝐞𝐧'𝐬
ActionDirogol. Mengandung. Dibuang keluarga. Tiga masalah yang dilanda oleh seketul Aurora Avery Theo. Kehulur hilir dengan perut memboyot tidak menjadi masalah, yang jadi masalah apabila dia terjumpa dengan seorang lelaki asing. Membantu seorang wanita...