"Wheres's Sebastian?" Soal Rafael kepada rakan-rakannya. Dia segera duduk di atas kerusi empuk miliknya selepas berlari kehulur-hilir kerana mesyuarat yang agak banyak. Kalau satu, dua tempat tidak mengapalah, ini dah dekat sepuluh tempat dah dia pergi! Cehh gurau je."Just now he told me he was eating. I don't know if he's finished eating" balas Dylan. Dia bergerak ke meja kecil yang berada di tepi pintu tandas. Dia menyentuh satu-satu figura yang sedang teguh berdiri. Entah mengapa, apabila dia masuk sahaja didalam pejabat Rafael, dia tertarik akan figura-figura itu.
Seakan ada suara yang memanggil. Aaaa..aaaaaaa. You're not a voic- okey sudah-sudah. Feeling Elsa kejap.
"What the- bitch, didn't we just finish eating? That fat ass bitch" Rafael menggelengkan kepalanya. Dia membuka laci mejanya untuk mengeluarkan satu pek gula-gula getah.
Ian yang terhidu sesuatu bau segera pergi ke meja Rafael. Manakala Dylan dan Benjamin yang mendengar bunyi kertas dikoyakkan, dengan pantas menuju ke meja Rafael juga.
"Nak satu" serentak mereka bertiga berkata. Muka dibuat-buat comel walaupun realitinya agak menyeramkan. Mereka bertiga juga dengan sedaya upaya cuba membesarkan mata.
Ian yang matanya sudah sedia bulat dan besar, membesarkan lagi matanya membuatkan bebola matanya hampir sahaja terkeluar. Agak menyeramkan yaa apabila dilihat.
Rafael yang tidak mahu memberikan gula-gula getahnya, dengan pantas membuka semua plastik lalu disumbat kedalam mulut. Dia mengunyah dengan mulutnya yang penuh.
"Howi dah habeh (sorry dah habis)" Rafael bercakap dengan mulutnya yang penuh sambil membuat gaya sudah habis.
"Memanglah dah habis, dah kau makan semua anjing!" Jerit Dylan. Dia menepuk kepala Rafael yang sedang gelak dengan kuat itu.
Ian hanya melihat Rafael yang sedang gelak dengan gembira itu. Dah lah tengah makan lima keping chewing gums, kang tercekik siapa nak tanggung?!
"Aku guwau je. Kau nak er? (Aku gurau je. Kau nak ke?)" Rafael bertanya kepada mereka bertiga.
"Nak ah bodoh!" Jerit Dylan kembali.
"Ha nah" Rafael membawa keluar kesemua chewing gums yang berada didalam mulutnya. Dia meleraikan satu-satu untuk diberi kepada mereka. Chewing gums itu juga bercampur dengan air dari syurga.
"Yow, what the fuck dude?!" Ian menjerit kuat. Geli dengan air liur Rafael yang seakan-akan tertarik itu. Ian membuat muka geli.
Benjamin yang berada di tepi Ian ternganga luas. Dia menepuk-nepuk tangannya.
"Wahh, cool gila! Hahahahaha" Benjamin tergelak dengan kuat sambil melompat-lompat dengan riang.
"Cool kan? Nak satu?" Tanya Rafael kepada Benjamin.
"Nak-nak!" Benjamin menghulur tangannya meminta gula-gula getah yang berada didalam genggaman Rafael.
Rafael terus sahaja menyumbat gula-gula getah itu kedalam mulut Benjamin. Benjamin yang terkejut hampir sahaja tercekik. Perlahan-lahan Benjamin membesarkan mata.
"This is delicious! What the hell?!" Benjamin menjerit kuat. Rafael yang mendengar tersenyum bangga. Ehh of course sedap, bercampur dengan air syurga kot!
Ian hampir sahaja mahu melempang Benjamin. Nasib baik dia ditahan oleh Dylan. Dylan mengusap belakang badan Ian perlahan untuk menyabarkan dia melayan kawannya yang tidak betul itu.
Dalam masa yang sama, Dylan juga menyabarkan diri sendiri untuk menghadap perangai kawannya pada masa hadapan.
"Err..one caramel macchiato please" semasa orang lain sedang sibuk bergaduh tentang chewing gums, Sebastian dengan tenangnya membeli Starbucks. Hestek, brotakkisah.
Selepas dia sudah selesai makan, dia fikir mahu berjalan-jalan sebentar menunggu makanan didalam perutnya untuk dihadam. Tapi bila nampak je Starbucks, kaki dia terus laju pergi kearah kedai itu. Mengidam katanya....
Sebastian pergi kearah meja kecil yang terdapat dalam kafe itu. Dia duduk dengan kakinya disilangkan. Nampak macam bos-bos gituu. Sementara menunggu namanya untuk dipanggil, Sebastian sempat memikirkan masa depannya sebentar.
"Hmm, aku nak kahwin dengan siapa eh nanti? Kalau aku kahwin dengan Aurora pun okey juga! Boleh tahan dia tu" Sebastian tiba-tiba teringat akan perempuan yang dibawa balik oleh Rafael yang diceritakan oleh Raiden. Raiden kata Aurora tu cantik juga. Ngancam aumm!
"Okey, kahwin dengan siapa dah settle, ni nama anak pula nak letak apa eh? Kalau lelaki ermm...haaa Samuel! Tapi Simon pun sedap juga aduhh! Okey kalau perempuan pula aaaa....haaa Sophia! Sarah pun sedap juga eeee susahnya lahai. Aku letak nama Setan je lahh!" Akhirnya, Sebastian mengalah untuk meletakkan nama bakal anaknya dengan wanita didalam mimpi.
Hah, aku dah penat-penat kenenkan Aurora dengan Rafael, senang-senang je kau nak putus kan ship aku! Hestek, sisgeram.
"Sebastian!" Setelah penat bergaduh dengan diri sendiri, akhirnya pekerja Starbucks melaungkan namanya. Sebastian pergi mengambil minumannya lalu terus bergerak keluar dari kafe itu.
Tanpa melengahkan masa, Sebastian berjalan dengan laju menuju ke pejabat Rafael. Bukan apa, waktu rehat pun sudah lama habis. Takut dimakinya dengan Rafael apabila masuk pejabat lambat sangat.
"Assalamuaalaikum, kum apa, kombat!" Jerit Sebastian apabila sampai dibilik kerja Rafael.
"Bat apa, batman, men apa mentol" Sambung Rafael.
"Tol apa, tolak, lak apa laksa" Sambung Dylan pula.
"Sa apa, satu, tu apa, tulang" Sambung Ian.
"LANG APA, LANGKAH, KA APA, KAYU, YU APA, Yu Nam hair care, pakar rambut andaaa!" Dengan penuh semangat didada, Benjamin menyanyi dengan kuat sambil mendepa kedua tangannya.
"Yu Nam otak kau!"
"Aduh, potong stim ah dia ni!"
"Kau kalau tak buat benda orang tak suka memang tak sah en?"
"Benci sial aku dengan si bodoh ni!"
Dengan itu, mulalah caci-maki mereka untuk Benjamin yang dikatakan 'memotong stim dan si bodoh' .
Hiii hehe sorry lambat update. Alasan yang sama aku bagi iaitu aku malas 🤭Mesti korang panas je kan sebab aku tak update? Tahu dah😌Korang ni duduk rumah je tahu? Jangan keluar bahaya! Nanti kena corona atau covid-19 baru tahu 🤒 🙄! Kalau nak keluar pakai mask 😷and guna hand sanitizer. Dan disebabkan cuti ni, mungkin aku akan update lagi. Stay safe byeeee.
YOU ARE READING
𝐓𝐡𝐞 𝐑𝐞𝐮𝐛𝐞𝐧'𝐬
ActionDirogol. Mengandung. Dibuang keluarga. Tiga masalah yang dilanda oleh seketul Aurora Avery Theo. Kehulur hilir dengan perut memboyot tidak menjadi masalah, yang jadi masalah apabila dia terjumpa dengan seorang lelaki asing. Membantu seorang wanita...