"I'll show you your room first and then Aurora's room so you can put your stuff first" kata Elijah kepada Nova yang berada dibelakangnya."Okey ermm Elijah?"
"Just call me with what you like. El, Ijah, Lijah, Eli" jelas Elijah.
"Ohh so can i call you mine?" Elijah tersenyum apabila mendengar.
"Smooth babe" hampir cair melebur Nova apabila Elijah berkata sebegitu. Help, i'm melting with Elijah voice!
"Ouhh green light. So mine, are you mixed blood? Your face look like a white man. Your face doesn't look like a Malaysian" soal Nova kepada Elijah. Kekacakkan Elijah ni lain macam, tetapi masih tidak boleh mengalahkan kekacakkan Rafael. Yang tu lagi lain macam.
"Ermm because i'm not Malaysian? Babe, i'm from UK. United Kingdom" mulut Nova terbuka besar. Patutlah kegantengan dia lain macam. Kalau Elijah yang handsome macam ni berdarah UK, Rafael pula berdarah apa? Berdarah bidadara syurga ke? Oh my god, is this a heaven?
"Ehem-ehem ohh. So, you can't speak Malay?" Tanya Nova lagi kepada Elijah. Banyak mulut pula bila bercakap. Bilik ni pun jauh benor nak sampai.
"Babe, aku dah duduk dekat sini dah berapa tahun dah. Gila ke tak boleh cakap Melayu? Orang bodoh je yang tak tahu cakap Bahasa Melayu yang senang ni" dengan sinis Elijah berkata. Kening dijungkitkan berkali-kali sambil memandang Nova yang berada dibelakangnya.
"Baguslah awak boleh cakap Bahasa Melayu. Takdalah saya tergagap-gagap balas apa yang awak cakap. Maklumlah, bercakap dengan orang UK kan?" Kata Nova kepada Elijah. Elijah tersenyum apabila mendengar.
"Babe, your english isn't bad at all. Your english is so good, i thought i was talking to people that same as me you know?" Nova tersenyum malu menggelengkan kepalanya berkali-kali.
"But not good as you" Senyuman Nova semakin menghilang apabila menyedari apa yang dia kata. Bodoh Nova, mestilah tak sebagus dia sebab dia dari kecil memang cakap bahasa tu. Bodohnya kau ni Nova.
"Errr bila ah nak sampai bilik? Lama betul dari tadi tak sampai-sampai. Bilik saya kat rumah sebelah ke?" Tanya Nova untuk menutup kebodohannya tadi. Lebih baik dia tukar perbualan daripada Elijah balas apa yang dia cakap tu.
"Lagi sikit je nak sampai sikit je lag- haa dah sampai. Dipersilakan" Elijah membukakan pintu bilik untuk Nova yang berada dibelakangnya. Memang dari tadi Nova berada dibelakang. Tidak tahulah bagaimana mereka berbual tadi.
Nova melihat Elijah membukakan pintu untuknya. Hmm gentleman. I likeeeu!
"So this is your room. You can put your stuff in this room and then we go to downstairs again because that is where Aurora's room is" Nova tercengang. Macam mana ni?! Semua topik perbincangan dah guna tadi masa nak datang. Habislah.
Tidak mahu persekitaran mereka diselubungi bunyi cengkerik, Elijah akhirnya memulakan perbualan.
"Err takda benda dah ke nak borak? Sunyi gila ni hahaha" Elijah mencuit bahu Nova. Sekarang Nova pula berada dihadapan.
"Acococot haa takda-takda. Eee janganlah cuit-cuit macam tu. Terkejut saya. Kalau saya mati kat sini macam mana?" Nova memarahi Elijah sambil membebel.
"Aku bawa masuk bilik" selamba Elijah membalas kata-kata Nova.
"Buat apa masuk dalam bilik?
YOU ARE READING
𝐓𝐡𝐞 𝐑𝐞𝐮𝐛𝐞𝐧'𝐬
ActionDirogol. Mengandung. Dibuang keluarga. Tiga masalah yang dilanda oleh seketul Aurora Avery Theo. Kehulur hilir dengan perut memboyot tidak menjadi masalah, yang jadi masalah apabila dia terjumpa dengan seorang lelaki asing. Membantu seorang wanita...