Ameer termenung sendirian, namun matanya masih menatap televisyen manakala fikirannya menerawang jauh memikirkan sikap abang kembarnya yang mulai berubah sedikit demi sedikit.
Krek..
Bunyi pintu rumah terbuka menghentikan lamunan dia sebentar tadi.
"Masa abang Arshad tak de baru kau nak balik. Nampak sangat kau tak suke dia dekat rumah ni" Sinis Ameer bertutur.
Amril tersentak apabila di tegur sebegitu oleh adik kembarnya. Lantas dia menoleh ke arah adiknya yang elok duduk santai di hadapan televisyen.
Membulat biji mata Ameer apabila wajah putih abang kedua dia itu dibasahi oleh darah serta lebam pada tubuhnya yang kian membiru. Lalu dia bangun dari duduknya untuk menghampiri kembarnya.
"Kenapa dengan kau nih? Muka berdarah, badan lebam merata. Kau kena buli lagi ke?" Tanya Ameer dalam nada suara yang di keraskan.
Amril menjeling adik kembarnya.
"Kau tak yah sibuk lah dan satu lagi. JANGAN BAGI TAHU ARSHAD ATAU KAU YANG KENA TEMPIAS" Amaran keras di lontarkan oleh Amril sebelum dia beredar menuju ke bilik tidurnya.
"Jangan ingat kau kasi amaran dekat aku, abang Arshad tak tahu." Ujar Ameer selamba.
Amril berhenti melangkah anak tangga yang menuju biliknya lalu dia menoleh ke arah Ameer.
"Kau diam boleh tak!" Tengking Amril. Darah yang mengalir pada wajahnya di sekat menggunakan tangan.
"Aku tak akan diam selagi masih ada mulut" Bidas Ameer selamba.
Amril mengetap gigi geram.
"Kau patut tahu abang Arshad sayang kau. Dia tak sanggup tengok adik adik dia kena buli macam kau nih. Lagi lagi dekat sekolah tu, tak de sape yang tahu kita nih adik beradik abang Arshad kecuali kak Ikin lah.." Kata Ameer seakan merayu. Nada suaranya di kendurkan untuk memujuk hati batu kembarnya itu.
Amril tersentak.
" Kak Ikin? Ashikin? "Tanya Amril seakan tidak percaya. Membulat anak matanya ketika bertentang mata dengan kembarnya.
Ameer mengangguk perlahan bersama dahi yang di kerutkan.
" Kenapa? Alaaaa murid perempuan yang same kelas dengan abang Arshad tu. Dia baru masuk 4 minggu lepas kut tak silap" Ameer tersengih apabila menuturkan mengenai Ashikin.
Amril meraup wajahnya yang masih dibasahi darah itu. Tiada lagi rasa sakit apabila tangannya mengenai luka torehan pada bahagian kanan pipinya akibat kejutan yang mengejutkan daripada adik kembarnya itu.
"Kak Ikin bermalam dekat sini ke? Berapa hari dah?" Tanya dia seakan ingin mengorek rahsia.
"Baru tiga hari dua malam. Kenapa kau tanya?" Soal Ameer curiga.
"Aaa.. Sudah! Kenapa dia tak bagi tahu dia bermalam dekat rumah nih?" Desis Amril tertanya tanya.
"Tak de ape ape lah.." Jawab Amril sebelum meneruskan perjalanan menuju ke arah bilik tidurnya.
Ameer hanya terdiam memerhatikan pergerakan kembarnya itu.
"Pelik?" Desis hati Ameer pula lalu meneruskan menonton televisyen atau lebih kepada termenung.
*
Sya tersenyum apabila pasukannya mampu menjaringkan bola.
Pritttttt
Bunyi wisel menandakan perlawanan telah pun tamat membuatkan sorakan daripada Diamond High School memenuhi gelanggang terbuka itu.
YOU ARE READING
Kembar Ku Dari NERAKA [ C ] [S1]
Romance(KARYA PERTAMA KHAISHIF) Asli daripada : KhaiShif Beautiful cover by : KhaiShif [The Ice Award #Romance no. 2] [Siri L&D] B1 NO COPY! ⚠️ Kehidupan aku tak seperti apa yang digambarkan oleh orang yang berada di luar sana. Hidup bersama keluarga ya...