BAB 6 APA KEMBAR!?

13.1K 676 3
                                    

Setelah habis matapelajaran Geografi tadi terus saja Arshad memanggil nama Hazam yang duduk di sebelah Atif.

"Wei Hazam sapa perempuan tu yang dok sukati malukan aku.?" Tanya Arshad hairan saat Shikin masuk kelas nya .

"Oh tu murid baru..pagi tadi kita dapat tiga murid baru diaorang gelarkan diri diaorang ni sebagai FAS.Sorang Nama dia Farhana, sorang lagi syafiah yang malukan kau tadi tu Shikin.."Terang Hazam

Badboy hanya meng 'o' kan saja.

Tiba tiba Arshad terpandang Hana dia tidak perasan akan kehadiran Shikin yang duduk di sebelah Hana itu. Lantas saja dia bangun tapi di tahan oleh Hazam

"Kau nak buat apa..?" Tanya Hasan dia merasakan satu benda buruk sekiranya tidak dihalang si Arshad ni.

"Tu budak perempuan tadi yang malu kan aku.."Tunjuk Arshad kepada Hana yang sedang duduk berborak dengan Zati.

"Aduuu..tu bukan Shikin tu hana.."Kata Hazam.

"Hana..?"Tanya Afiq pula.

"Hana ngan Shikin ni kembar.."Kata Hasan pasrah.

"Apa kembar..!" Tanya Arshad hampir terjerit besar dia. Ialah mana pernah ada budak kembar dalam sekolah tu.

"Yes.."Kata Hazam sepatah.

"Patut lah muka diaorang seiras.." celah Atif pula.

"Tapi mana satu kakak dan mana satu adik ni..?"Tanya Arshad keliru.

Hazam hanya sekadar mengangkat bahu tanda dia tidak tahu.

"Kenapa kau tak tahu..?" Soalan bodoh Arshad tujukan.

"Cik abang oi..Dia tu murid baru mana lah aku tahu..Kalau dah 5 tahun tak pe lah juga.."Kata Hazam lalu memusingkan semula badan nya menghadap ke hadapan tidak sanggup berhadapan dengan Arshad yang banyak tanya itu.

Arshad hanya meng o kan sahaja .

Tape rehat nanti masih ada..desis hati nya..

Ting ting ting..

Bunyi loceng rehat pun bergema, semua murid memecut laju menuju ke kantin sekolah untuk makan.

"Ikin pegi dulu ek.."Pamit Shikin lalu beredar dari situ bukan ke kantin malah ke perpustakaan.

"Ehh..Shikin Tak makan ke..?" Zati hairan.

"Tak..dah memang ke kebiasaan macam tu.."Jawap Hana lalu mengatur langkah menuju Kantin untuk menjamu selera.

Dari kejauhan pula..

"Ouh..kau Tak pegi makan ek..mudah keja aku.." bisik hati jahat Arshad.

"Wei..bro ..aku Tak leh makan dengan kau dulu lh esok ek.."Pinta Arshad pada kedua kawan nya.

"Asal pulak..??selalunya kau dulu yang beria sangat nak ke kantin ni.?" Tanya Atif tak percaya.

"Aku nak ke perpustakaan.."Jawap Arshad tenang.

"Bro..kau Ni dah demam ke..?"Tanya Afiq risau. Tangan nya di letakkan di kepala Arshad takut lah kut kut demam betul. Bukan apa setiap tahun tempat yang bernama perpustakaan tu lah tempat puaka bagi mereka. Budak tak penah jejak kaki kat situ mana tak nya.

"Hishh..tak lah..aku sehat je..cuma mangsa aku ni dia lari ke perpustakaan.."Jawap Arshad sambil menepis kasar tangan Afiq.

"Haish pergi la cari mangsa kau tu.."Pasrah Afiq lalu beredar dari situ menuju ke kantin sekolah diikuti oleh Atif.

*

Sesampai Shikin di perpustakaan , tempat yang agak tersembunyi di tujunya. Lalu buku novel yang di bawa nya tadi di baca dengan penuh perasaan.

Arshad pula masuk ke dalam perpustakaan dan mata nya melilau mencari kelibat Ashikin dan jumpa.

Langkah kaki nya di atur menuju ke arah Ashikin namun terhenti di saat melihat senyuman manis nan ikhlas dari Shikin. Muka nya memaparkan riak terpegun melihat lesung pipi pada pipi kiri Ashikin.

Pertama kali dia melihat senyuman itu dan jantung nya berdegup pantas. Senyuman manis turut terukir di wajah nya, langkah di terus kan menuju meja Shikin. Kerusi di tarik dan punggungnya dilabuhkan . Tangan kanan nya menongkat dagu, serta mata nya tidak sedikit pun terkalih dari wajah bersih Shikin itu.

"Kenapa kau pandang aku macam tu..?"Tanya Shikin dingin. Buku novel yang di baca nya tadi ditutup kasar. Dia paling benci orang ganggu dia masa membaca.

"Saja, tak  sangka cantik jugak kau ni ek.." Puji Ikhlas dari Arshad.

"Buaya darat macam kau ni boleh percaya ke?"Tanya Shikin sinis. Mata nya tajam menikam anak mata Biru Arshad itu.

Tersentak Arshad di buat nya saat melihat renungan tajam Shikin itu. Dapat di lihat nya mata itu penuh akan dendam. Sungguh seram.

"Kenapa pulak kau tak percaya.?"Soalan Shikin di balas akan soalan.

"Aku dah jumpa yang sama sepisis macam kau ni.."Jawap Shikin sinis lalu beredar dari situ untuk menuju ke taman sekolah yang berdekatan .

Arshad yang mendengar ucapan sinis dari Shikin terasa tercabar sebagai seorang playboy yang berjaya. Lalu dia pun beredar dari situ menuju ke kantin sekolah untuk makan tak nak lama lama kat sana.

~~~~~~~~~~

Tamat C.S.K.M cerita Good Morning I Love You pula yang berjalan dulu barulah book 2 C.S.K.M.
Moga tabah mengahadapi cabaran bersabar dari Ifa ni.

Kembar Ku Dari NERAKA [ C ] [S1] Where stories live. Discover now