het feest

137 6 0
                                    

"Lieve, lieve Lenthe.." begint Mae. "Ik ben zo trots op jou. Na alles wat we deze paar weken hebben doorgestaan. Daarnaast draag je nog iets bij je waar ik erg trots op ben, en jij vast ook. 15 jaar is niet echt een mijlpaal. Maar ik ben de enige echte trotse vriendin die je maar kan wensen. Ik hou fk veel van je, en ik hoop dat het nooit ophoud. Bedankt voor alles, vooral in deze tijd, met mijn ouders..." Dan springt Mae van  het podium af en rent huilend naar me toen. Ze springt in mijn armen. "Ach liefie, rustig maar ik ben bij je. En blijf altijd bij je. Stil maar, het komt allemaal goed. Echt waar!" Na dat ik dit zei, gaf ik haar een zoen.

Na ongeveer 5 minuten, is Mae uitgehuild. Ze geeft me nog een zoen. "Ik hou echt van je!" Zeg ik. "Kom we gaan dansen." Zegt Mae glimlachend. Ze trekt me mee naar de dansvloer.
Ik lach.

Ondertussen kijk ik een beetje om me heen. Ik zie mijn ouders met elkaar dansen, haha. Dan zie ik Fredericko met Axel dansen. Ricky heeft geen oog meer voor ons sinds hij met Axel is. Ik ken die Axel niet eens. Heeft Rick hem wel voorgesteld aan ons?? Ik weet het niet meer.

Op het feest hebben we ook alcohol. Mijn ouders maken daar geen zorgen over. We moeten alleen niet zorgen dat je te dronken thuis komt, want dan zijn ze echt boos!

Ik ga naar de bar. Ik bestel een cocktail. Als ik hem heb, breng ik hem richting mijn mond.

- slowmotion -

Ik zie mam naar me kijken, ze schrikt. Ze zegt iets tegen pap. Ik kijk verbaast. Dan wil ik verder drinken.
Ik zie pap rennen. Waarom rent pap, dat doet hij nooit. Hij rent richting mij. Steeds komt hij dichterbij. Als ik echt bijna het drankje in mijn mond breng, stoot pap mijn bekertje uit mijn hand.
"Paaappp! Wwaattt ddoee jjee??"

- stop slowmotion -

Pap tikte met een sprong mijn bekertje dus nu ligt hij op de grond. Mam rent richting mij. "Je mag geen alcohol drinken!" Ik kijk verbaast. "Waarom niet?"
"Je bent zwanger!!!" Schreeuwt mam door heel de zaal.

Dan is iedereen stil. Iedereen kijkt naar wat er gebeurt is. Ik hoor mensen fluisteren.

Ik ben boos. Waarom moet mam dat nou schreeuwen door de zaal. Ja oké je mag schijnbaar geen alcohol drinken als je zwanger bent. Maar dan hoeft ze niet zo te schreeuwen. Pff, nu weet iedereen het. En dat wou ik dus niet. Teminste nu nog niet. Maar ja dat gaat dus niet meer.

"Ja mensen ik ben zwanger nou blij..." na dat ik dat zei, begin ik te huilen. Mae neemt me mee naar de gang waar we vandaan kwamen.
Ik hoor dat er nog iemand achter ons aanloopt.

"Hey meisje, het is niet erg. Jij bent jezelf, laat die mensen zeggen wat ze willen, maar pleeg geen abortus." Zegt Mae dan. Ik zie dat mam ook mee is gelopen. "Lennie... sorry... Ik heb het zelf ook mee gemaakt. Nou teminste dat ik alcohol dronk toen ik zwanger was... Het kindje is overleden..." Het laatste kreeg mam er moeilijk uit. "I-ik wou niet dat jou dat ook overkomt..."

Ik snap mam. Maar ik ben nog steeds wel boos. Nou kan het door heel de school gaan dat ik zwanger ben. Pfff.

We feesten weer verder.

Mensen hebben me zelfs gefeliciteerd omdat ik zwanger ben. Er gaat dat een stukje blijdschap door me heen.

Opeens loopt Mae van me weg; "wacht even."

Ze gaat op het podium staan. Ze pakt een microfoon en zet een tv aan die daar hangt.

Dan dringt het tot me door. Karaoke!

Mae begint te zingen. Ik denk na welk lied het is. Mm ik weet het niet. Ik loop naar mam toe. "Hey mam weet jij welk lied dit is?" "Nee, sorry meid, maar ik weet wel dat dit van Marco Borsato is, Ton is daar fan van. Vraag het maar aan hem." Lacht mam.
Dan loop ik naar pap toe, die met mensen aan het praten is. "He pap, weet jij hoe dit lied heet?" "Tuurlijk! Hij heet Samen voor altijd."

Ik lach naar Mae. Ze zingt best goed. Ik kan totaal niet zingen.

Ik loop richting het podium toe, loop het trapje op die daar staat. En geef Mae een knuffel.

Dan probeer ik mee te zingen.

Na ons komen mijn ouders het podium op, met een heel groot cadeau.

"Omg dat hadden jullie niet moeten doen!" Reageer ik verbaast.

"Ja wel. Maak maar gewoon open. Ik weet zeker dat je er blij mee bent." Zegt pap.

Ik maak het met veel zenuwen in mijn buiken open. Het is een... kinderbedje. Wow, die is echt cute.... hij is wit en gewoon heel schattig.

"Prachtig..." krijg ik er met moeite uit. Want daarna begin ik te huilen van blijdschap.

Daarna kwam Fredericko met een cadeau.

Na Fredericko volgde er meer.

Het feest was nog tot 1 uur door gegaan. Bijna iedereen had karaoke gedaan. Zelf pap en mam. Dat was erg beschamend.

Ik heb 1 iemand gemist op mijn feest. Cash.

"Mae waarom is Cash er eigenlijk niet?" Vraag ik aan Mae.

"Nou hij mocht niet, dat vond ik jammer."

_________________________________________

Lesbisch,Zwanger & 15 Jaar? (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu