- afspraak met het 1ste koppel -
Pov: Mae
Ik loop de straat in van het café waar ik met de 1ste pleegouders heb afgesproken. Toen ik ze belde over een afspraak, was ik best zenuwachtig. Ze waren meteen enthousiast dat ik een afspraak wou maken. Ik moest lachen toen ze dat zeiden. Wel ben ik toch steeds bang dat ze niet goed genoeg voor me zijn. Lenthe zegt dat ik me nergens zorgen om hoeft te maken. Zei kan makkelijk praten want zei heeft leuke ouders maar ik niet. Mijn ouders zorgde eerst goed voor mij, we hadden veel plezier, maar toen ik uit de kast kwam, was het een complete hel.
Ik pak de foto van het koppel die ik in mijn tasje heb gepropt. Ik heb zo vaak naar die foto gekeken. Lenthe werd er gek van.
Na veel aarzelen maak ik de deur open van het café. Ik kijk rond. Ik zie ze niet. Op mijn horloge staat dat het nu 10.25 is. Nog 5 minuten. Ik loop naar een lege tafel toe. Als ik net wil gaan zitten, hoor ik mijn naam. Ik kijk achter me. Daar zitten ze.... Ik loop naar hun toe.
"Oh euhh sorry.. ik had jullie niet gezien..." zeg ik zenuwachtig. "Ah maakt niet uit, je ziet er zenuwachtig uit, maar dat zijn wij ook. Ik zal ons even voorstellen. Ik ben Ties. En dit is Sanne." Zegt de man wijzend naar de vrouw genaamd Sanne.
"N-nou ik ben Mae. Ik ben 15 jaar en ik zoek leuke en aardige ouders." Lach ik om het laatste. Maar ben meteen onzeker. Ik kijk naar onder. Wat nou als ze niet moeten lachen, dan word het ongemakkelijk. Ik kijk weer omhoog. Ze lachen. Ik voel me opgelucht. Ze lijken me nu al aardig."Mae wat wil je drinken?" Vraagt Sanne. "Warme chocolademelk met slagroom? Of iets anders?"
"Oh doe maar warme chocolademelk maar zonder de slagroom!" Zeg ik blij. Ik hou van chocolademelk! Sanne loopt naar de bar toe.
Voorzichtig vraag ik; "Moet ik het terug betalen?" "Nee hoor, is niet nodig meid!" Zegt Ties.
We hebben veel gepraat. Ties verteld dat hun nog een pleegdochter hebben. En dat ze zeker geen homofoob zijn. Daar ben ik echt blij om!
Ik zeg natuurlijk dat ik lesbisch ben en dat ik een vriendin heb, genaamd Lenthe.
Hun hebben een foto laten zien van hun dochter genaamd River. Ze heeft mooi lang blond haar.
Net zoals mij is ze 15.Ik voel me veilig bij hun. We hebben met zn 3e veel gelachen. Ze hebben dezelfde humor als ik.
Ik wil wel de andere 2 stellen leren kennen. Maar hun 2 staan echt nu al op mijn nummer 1!
We nemen afscheid van elkaar, ik geef hun allebei een knuffel en zeg dat het echt heel leuk was en dat ze tot nu toe op nummer 1 staan van de 3 en dat ik nog een afspraak moet maken met de andere 2 stellen.
"Nou wij vonden het ook heel leuk met jou. Je zou echt goed bij ons kunnen passen!" Zegt Sanne en ze kijkt naar Ties. Hij knikt.
Ik glimlach. Dan voel ik een traan op mijn wang. Sanne ziet het en geeft me een knuffel. Het voelt zo vertrouwt.
"Het was erg leuk, tot volgende week!" Zeg ik terwijl ik richting de deur loop. We hebben voor volgende week nog een afspraak gepland omdat we het zo leuk vonden.
Ik ben dan van plan om Lenthe ook mee te nemen.
Ik zwaai nog een keer en dan ga ik de hoek om. Dit was echt heel leuk...
- thuis bij Lenthe -
(nog steeds pov Mae)Ik kom huppelend en lachend aanlopen bij het huis van Lenthe. Nou ja ook een beetje mijn huis nog.
Ik doe de deur open en roep kei hard dat ik thuis ben. Als ik de woonkamer binnen loop zie ik op de klok dat het 12 uur is. Mm tijd om te eten.
Ik hoor, als ik de keuken in ben gelopen, iemand de trap afstormen. De deur word opengedaan en ik zie Lenthe.
"HET WAS ZO LEUK!!!" En ik spring van blijdschap in de lucht en geef Lenthe een dikke knuffel waarbij ze bijna haar evenwicht verloor.
"Vertel het maar als we aan het eten zijn! Laten we nu maar tosti's maken!!!" Zegt Lenthe. Ik stem er meteen mee in.
Als de tosti's klaar zijn gaan we aan de eettafel zitten en begin ik te vertellen.
Over dat ze al een pleegdochter hebben, genaamd River. Ook dat ze homofoob zijn en dat ze mij graag in hun familie willen hebben!"Ze waren zo aardig! Ik kreeg chocolademelk van hun en ik hoefde het niet eens terug te betalen!" Lenthe lacht om mijn zin, ze weet dat ik van chocolademelk hou.
- afspraak met het 2de koppel -
Ik loop dezelfde café in als die van de vorige afspraak. Weer ben ik zenuwachtig.
Dit keer ben ik erg laat. Ik was de tijd helemaal vergeten.Ook heb ik hun foto veel bekeken. Ze zien er minder aardiger uit dan het vorige koppel.
Weer kijk ik rond. Daar zitten ze! Ik loop naar hun toe. "H-hoi..." zeg ik dan. "Nou je bent wel erg laat, we wouden bijna gaan. Let daar op als je bij ons komt he." Zegt de man die later zich voorstelt als Jan.
Ik heb geen goed gevoel bij hun.
De afspraak liep niet echt soepel. Het was erg ongemakkelijk. Ook vond ik dat de vrouw, die Soof heet, heel apart.
Zelf hebben ze al 4 pleegkinderen. Dat lijkt me te druk.Ik leef nu ook met veel kinderen maar ja, ik ben het nog steeds niet gewend.
De afspraak loopt al snel te einde.
- 3de afspraak -
Nou dit word het laatste koppel die ik ontmoet. Het is spannend. Ik loop naar binnen en ik zie ze meteen zitten. "Hoi!" Zeg ik zelfverzekerd. Ze zeggen hoi terug, en ik ga zitten. Dan begint het gesprek.
Ze zeggen dat ze veel van geschiedenis houden en dus dat ze veel naar Duitsland gaan.
Ik hou totaal niet van geschiedenis, iedereen is toch dood.
Zelf klinken hun ook echt saai. Vooral de man genaamd Jos, heeft een saaie stem. Merle, de vrouw, is wel wat vrolijkere stem.
De afspraak is echt saai. Mijn ogen vallen bijna dicht. Zal ik een smoes verzinnen om weg te kunnen gaan???
We moeten nog drie kwartier praten, teminste dat was de bedoeling.
Opeens staat Merle op. "Sorry wij moeten gaan. We hebben nu een andere afspraak. Doei!" En ze lopen weg.
Nou... dat is heel raar....
_________________________________________
Welke P.O.V vinden jullie leuker?
Die van Mae of Lenthe?Xx Es
JE LEEST
Lesbisch,Zwanger & 15 Jaar? (Voltooid)
RomanceLenthe (14) jaar is een vrolijk meisje die gewoon naar school gaat, aan fitness doet (kom je niet echt in het verhaal te weten) en geen vriendje maar een vriendinnetje heeft namelijk: Mae. Mae is een vrolijk meisje die van tosti's houdt, maar thuis...