Extra lang hoofdstukje!😁
De wekker gaat. Ik ben moe. Met moeite lukt het om op mijn klok te kijken. De klok geeft 8 uur aan. Pfff welke dag is van het? Ik denk na. Wat was het gisteren? Zondag? Maandag? Volgens mij maandag, want ik ben gisteren naar school geweest. Wacht...???? Naar school?? Ik spring mijn bed uit. Ik pak wat kleren uit mijn kast, trek ze aan en loop een keer langs de spiegel. Pff het ziet er niet uit... maar het moet nu effe. Ik ren naar de badkamer, maar ik moet al snel stoppen. Mijn buik doet pijn als ik ren. Dan maar snel lopen. Ik kam mijn haren snel, doe hem in een lage staart en ga zo snel mogelijk als ik kan naar beneden.
"He waarom zo haast?" Vraagt pap. "Dat weet je heus wel." Irriteer ik me. Ze zijn toch wel zo slim genoeg om te weten dat ik naar school moet?
"Maar je zou toch thuis blijven?" Vraagt pap.
Ik stop met alles wat ik doe en laat het mes die ik vast had vallen. Ik spring opzij, bang dat het mes op mijn tenen valt.
"Had je dat niet eerder kunnen zeggen!?" Vraag ik geïrriteerd. "Ik ben me kapot aan het stressen en jij staat hier doodleuk te vertellen dat ik vandaag niet naar school hoef!" Schreeuw ik. "Hoezo hoef jij niet naar school Lenthe?" Vraagt Luna die aan komt lopen.
"Zie je deze buik, nou daarom!" Reageer ik, nog steeds geïrriteerd. "Lenthe! Doe eens aardig tegen je zusje!" Zegt pap.Ik grom.
Wat heeft iedereen vandaag. Ik loop naar de woonkamer en plof op de bank. Dan sta ik weer op om de afstandbediening te pakken die bij de tv ligt. Daarna plof ik weer op de bank.
"He doe is rustig op de bank! Hij hoeft niet kapot!" Roept pap vanuit de keuken.Zou pap weten dat ik een vierling krijg? Ik denk het wel, want mam praat alles door. Ook denk ik van niet, want anders zou pap er allang over beginnen. Ach ik weet het niet. Hij merkt het straks wel als de gender reveal party is. Wacht! Die was ik helemaal vergeten. Ik pak mijn telefoon er bij, om te kijken of er al iemand komt.
Ik zie dat Fredericko heeft gereageerd, net als Mae, Annabel, mijn neefjes en nichtjes en mijn tante en oom. Ook zie ik dat oma heeft gebeld. Waarschijnlijk wou ze liever bellen, in plaats van dat 'langdurige' appen. Dat zegt zei altijd.
Ik zoek oma in mijn contacten en bel haar.
(O: oma)
O: Ha! Lenthe! Leuk dat je belt.
L: hoi oma, waarom heb je gebeld?
O: Nou ik wou even zeggen dat ik vanavond kom. Want ik ben erg benieuwd naar dat kleintje van jou.
L: nou euhh leuk haha!
O: dan zie ik je vanavond he
L: ja is goed
O: houdoe! Tot vanavond
L: tot vanavond! DoeggWaarschijnlijk komt opa ook mee.
Van mijn andere opa en oma heb ik niks gehoord helaas. Ze wonen ook helemaal in het noorden van het land. Dat is minstens 2 uur rijden. En als het aan opa ligt, gaat hij dat niet doen.Ik leg mijn telefoon weg, met een laatse blik op mijn telefoon, zie ik dat het 5 voor half 9 is. Oh shit ik heb Mae nog niet geappt dat ik vandaag niet kom. Ik pak mijn telefoon weer.
L: heyy ik kom niet naar school meer. Vanwege de kindjes. Xx
Ik wacht nog even, maar ze reageert niet. Ik leg hem weer weg. Er is niet veel leuks op de tv, dus ik ga maar netflix kijken.
Om de 5 minuten kijk ik op mijn telefoon om te kijken of Mae heeft geappt. Maar nee..."Eh Lenthe! Ga iets anders doen. Je zit onderhand al anderhalf uur op de tv." Zegt pap.
"Wat moet ik doen dan? Ik weet niks." Antwoord ik vermoeid terug, ik wil die serie blijven kijken.
"Je huiswerk bijvoorbeeld. Wacht nee, je kamer opruimen, het is daar een bende."Ik laat een zachte grom horen. Daar heb ik dus geen zin in.
"Volgende maand gaat dat opruimen van je kamer helemaal niet lukken en nu heb je er de tijd voor. Dus hup Lenthe, naar boven! Zegt pap dan nog.
JE LEEST
Lesbisch,Zwanger & 15 Jaar? (Voltooid)
RomanceLenthe (14) jaar is een vrolijk meisje die gewoon naar school gaat, aan fitness doet (kom je niet echt in het verhaal te weten) en geen vriendje maar een vriendinnetje heeft namelijk: Mae. Mae is een vrolijk meisje die van tosti's houdt, maar thuis...