namen verzinnen

101 3 3
                                    

Ik ben wakker, zonder dat de wekker is afgegaan.
Ik wil kijken hoelaat het is, maar ik schrik me te pletter als opeens mijn... ja je raad het al... wekker af gaat. Jezuss! Ik ben dus 1 minuut voor 7 uur wakker geworden. Het is wel een hele prestatie van mij. Haha

Met veel energie stap ik uit bed. Ik kleed me aan, doe mijn haren op een hoge staart, doe een beetje mascara op en wat lipgloss. Ik draai een rondje voor de spiegel en lach. Dan poets ik mijn tanden 2 minuten.

Na dat ik dat gedaan heb, ga ik zo wat huppelend naar beneden. Pak wat boterhammen en smeer ze met duopenotti 😋. Ik pak wat melk uit de koelkast en giet het in een beker.

Ik kijk uit het raam bij de keuken. De zon schijnt. Yes!

Ik plof neer op de bank. Zet de tv aan en kies de zender die ik wil.

Even later als ik mijn boterhammen op heb, pak ik mijn telefoon en maak ik een groepsapp aan voor mij, Cash en Mae. Dat is handig om te appen, over de kindjes enzo.

Ik noem hem... ouders of nee euhhh.... ik weet het eigenlijk niet. Ik zet wel een drolletje neer😂💩💩

Ik app:

L: heyy zullen we vandaag bij mij afspreken om alvast te denken over de namen?
L: ik dacht aan 1 uur?

Niemand reageert. Ach ja.

Om half 9 appt Mae.

M: lieve schat, we zitten allebei dan op school. We zijn pas om kwart over 3 uit.

Oh ja daar had ik niet aan gedacht. Wat ben ik toch slim.

l: sorry, vergeten. Kunnen jullie wel om 4 uur?

___

Als ik moet stoppen met tv kijken, ga ik alvast voor namen kijken. Ik moet 3 meidennamen zoeken en 1 jongensnaam. Nou dat word wat zeg.

Ik kijk op de site: babybytes.nl [bestaat echt]

Ik heb al een paar leuke namen gevonden!

Meiden: Julia, Lotte, Lynn, Fay, Femke, Esmee, Romy en Britt

Jongens: Youri, Daan, Stijn, Boaz en Koen.

Hopelijk vinden hun deze namen ook leuk!

___

Ding Dongggg

Het is 4 uur, het zijn Mae en Cash. Ik doe de deur open. "Heyyy!" begin ik als ik hun zie. Mae geeft mij meteen een kus op mijn mond. Ik hou echt veel van haar.

Cash geeft me een knuffel. Dan lopen we met zn alle verder.

"Willen jullie wat drinken?" vraag ik als ze allebei op de bank zitten. "ja is goed, doe maar cola als je dat hebt." zegt Cash. "Lenthe, als jij nou gaat zitten. je hebt het al zwaar genoeg met die 4 in je buik! Ik pak het wel." "Dankje wel!"

Als we allemaal wat drinken en wat lekkers hebben, kijken we op de site waarop ik toen straks ook had gekeken.
"Zullen we eerst kijken voor de jongensnaam? Want we hoeven er daarvan maar 1." Vraag ik aan Cash en Mae. Ze stemmen er allebei mee in.
"Wat vinden jullie van Noud of Sam, ik vond die namen altijd al leuk!" Begint Cash.
Ik denk na... Sam vind ik zo standaard. Maar Noud hoor je niet echt vaak. En dat wil ik juist, denk ik. "Noud vind ik ook wel een leuke naam! Oh wacht ik had trouwens al een lijstje gemaakt met namen." Ik sta op om het blaadje te pakken.

Als ik hem heb, laat ik hem zie.
"Boaz vind ik ook wel wat hebben hoor. Maar Noud ook!" Zegt Mae als ze namen heeft bekeken. "Koen vind ik niks net als Daan." Gaat ze verder.
"Ik vind Youri en Stijn juist niks." Zegt Cash dan.

"Dus dan denk ik, Boaz of Noud. Ofniet?" Besluit ik. Ze knikken allebei.
Ik kijk op de klok. Het is 5 uur.  "Zullen we nog een beetje kijken voor meidennamen? Of moeten jullie gaan?" "Ik moet om half 6 thuis zijn, dus ik kan nog even." Reageert Mae op mijn vraag.
"Ik moet wel gaan, app maar de namen die jullie leuk vinden." Zegt Cash dan.
We nemen afscheid.
Dan gaan Mae en ik verder.
Ik laat het lijstje zien waar de meidennamen op staan die ik leuk vond. "Lotte vind ik te standaard!" Vind Mae. "Ik vind Lynn, Faye en Romy mooie namen. Maar Femke is ook niet verkeerd."

Ik app de namen naar Cash.
Mae is ondertussen alweer weg. Ik kijk naar de namen die we hebben uitgekozen. Boaz, Noud, Lynn, Faye, Romy en Femke.

Wat een dag zeg!

_________________________________________

Lesbisch,Zwanger & 15 Jaar? (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu