serius ke perempuan ni 'hot' weyh?"
"Aku tak pasti. Tapi member aku cakap dia lawa. Try la Gaz".
"Haha. Kalau benyai, kau aku sebat. Dengan member kau tu skali aku kitai. Mana nombornya"?
"Hahaha. Berani sebat aku. Kalau betul lawa n kau dapat 'ayat', aku dapat apa"?
"Itu nanti deal lain".
"Nah. 0197*****7. Pape update weyh kat aku".
"Tengok ahh nanti"
Ghazrin. Atau lebih nama panggilan Gaz. Seorang remaja 16 tahun yang masih di alam persekolahan. Seorang murid bermasalah kerana sering ponteng sekolah dan digeruni oleh pelajar yang lain disekolahnya. Selalu mendapat tempat tercorot di setiap peperiksaan dan dilahirkan dalam keluarga yang sederhana susah. Bapanya sudah lama meninggal. Ibunya sahaja yang bekerja keras sebagai tunjang mata pencarian untuk keluarganya. Oleh sebab itu, dia agak terabai dari segi pendidikan.
Dikenali sebagai seorang yang kaki perempuan, tapi dia tidak pernah lagi mengadakan hubungan sulit dengan mana-mana perempuan. Hampir seluruh murid perempuan mengenali Gaz dan tidak kurang ramai juga yang pernah Gaz dekati tapi ramai memilih untuk menjauhi dirinya atas sebab tidak mahu dipermainkan. Sebab itu Arep selalu memberi nombor telefon perempuan dari sekolah lain agar dia lebih mudah untuk mendekati mereka. Walaupun ramai rakannya tahu bahawa dia kerap bertukar perempuan dan meniduri mereka, tapi itu hanyalah rekaan semata untuk mendapatkan penghormatan dari rakan-rakan sebaya beliau. Oleh sebab itu, Ghazrin masih di anggap individu yang baik hati oleh ahli keluarganya dan jiran-jiran setempat. Tapi jauh di dalam lubuk hatinya, dia tahu, dia harus memulakan langkah mencari gadis untuk dia tamatkan terunanya, sekaligus keluar dari dongeng rekaan beliau sendiri.
"Nak call ke tak yea? Kang nanti call kena 'reject' jahanam aku. Arep cakap senang dapat awek ni. Nanti lau dapat betul mana port aku nk jalan keje"?
Ghazrin berseloroh sendiri. Memikirkan kemungkinan dan risiko yang bakal dia hadapi. Sama ada pemilik nombor tersebut akan melayani dia hingga tercapai hajatnya. Ataupun tidak diendah. Dan dimanakah dia akan mengerjakan gadis tersebut. Rumah flat sewa 2 bilik yang didudukinya amatlah mustahil untuk menjadi port beliau. Walaupun ayahnya sudah meninggal, tapi adik-adiknya yang masih bersekolah mungkin akan membantutkan rancangannya.
"Ahh. Port fikir nanti. Dapat tak dapat tu yang penting. Hahahaha"
"Nak sms nanti dia dapat nombor aku. Sekali rupa ntah apa-apa mana aku nak lari. Haha"
Terfikir pula strategi di fikirannya kalau-kalau dia dikenakan oleh Arep, kawannya. Arep selaku teman rapat sejak mereka di tingkatan 2, dan juga pembekal nombor-nombor awek untuk Ghazrin selalu mengenakan Gaz dengan memberinya nombor telefon awek benyai. Tapi kali ini Gaz terus mendapat idea. Dia cuba melelapkan mata sambil tersenyum memikirkan bilakah dia patut menghubungi pemilik nombor telefon tersebut.
..............................................
Bersambung...
YOU ARE READING
Khilaf
Non-FictionFollower jejak 5k saya sambung khilaf. Ok lets go! Hahahahahahha...