Nina Bobo dan Hari Pertama (3)

888 96 34
                                    

*****

Probe: "Ape rancangan Bos kali ni?"

Adu Du: "Kering idea aku. Asyik-asyik kalah dengan budak BoBoiBoy tu,"

Probe: "Kenape kite tak pakai care lame je?"

Adu Du: "Contohnye?"

Probe: "Cairan emosi X dan Y?"

Adu Du: "Kau nak kite kene belasah BoBoiBoy dan menaikkan pangkat BoBoiBoy menjadi tige keh, ha?!"

Probe: "Ai.. T-Tidak, Bos. Em... Macem mane kalau kita beli...,"

Adu Du: "Habislah duitku kalau macam tu!"

Probe: "E... Sabar Incik Bos! Aku belum siap lagi,"

Adu Du: (menghela napas) "Ha. Apa die?"

Probe: "Kita beli senjata ampuh dari Bago Go!"

Probe langsung menelepon seseorang tanpa izin dari Adu Du terlebih dahulu. Sontak Adu Du ingin memarahi Probe, namun telepon sudah telanjur tersambung.

Bago Go: "Kembali lagi di Senjata Haram Store Bago Go! Abang-abang semua nak beli ape?"

Adu Du: "Ish... Kau ni!"

Probe: "A- Ampun, Incik Bos!"

Bago Go: "Eh! Jangan gaduh, Bang. Boleh dibicarakan baik-baik,"

Adu Du: "-_-"

Probe: "Ha. Betul tu, betul,"

Bago Go: "Abang berminat beli ape ni?"

Probe: "Eu... Kita nak beli alat pembasuh otak. Ade, keh?"

Bago Go: "Woah... Semestinya, Bang. Abang menelepon store yang betul! Ini die. Basuh Otak J1000!"

Adu Du: "Gunanye ape ni? Macem tak bes je,"

Adu Du memandangi alat pencuci otak itu. Bentuknya seperti helmet, namun berlubang-lubang.

Probe: "Aih, Incik Bos ni. Bes la. Cik Bago Go, terangkan pade Incik Bos!"

Bago Go: "Ni, Bang. Basuh Otak J1000 ni boleh mengubah otak manusia yang tadinya baik jadi jahat, Bang, mau pun sebaliknya,"

Probe: "Wi! Tu, tu. Bes, 'kan? Namanye pula J1000. Pasti kene jadi Jahat 1.000x lipat tu!"

Bago Go: "Ha. Robot parpel kau ni memang pandai la, Bang,"

Probe: "Ehehehe. Macem mane ni? Nak beli keh tak?"

Adu Du: "Ah. Yelah, yelah. Berape harganye? Pasti ade diskon, 'kan?"

Bago Go: "We... Mestila, Bang. Harganye ialaaaaah. 49 juta 9 sen je, Bang,"

Adu Du: "Adeeeey, pening palaku! Kenape mahal sangat keh, ha?!"

Probe: "Incik Bos dah lupe keh kalau Incik Bos ade kredit kard plutonium tu?"

Adu Du: "Ah, betul juga. Saye beli yang satu ni. Demi BoBoiBoy, aku sanggup punye hutang banyak! MUAHAHAHAHA!"

Surat Kecil dari Pulau Rintis (BoBoiBoy) ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang