Surfen

797 40 8
                                    


POV TASH

*Klop klop*
"Hmmm!" mompel-roep ik. Diegene doet de deur open. Ik ga zitten en wrijf in mijn ogen. "Tash gaan we vandaag surfen? Overmorgen moeten we al terug naar Engeland" zegt een stem. Amber. "Hmm. Ik kom er zo aan. Ga maar alvast naar de lobby" ze knikt en loopt weg. Ik sta op en strek me uit. De afgelopen dagen is er weinig gebeurt. Ik ben wel wat vaker naar het strand gegaan met Marvin. Ohja vergeten te vertellen. Marvin heeft geregeld dat ze op onze school komt. Ik ben dan wel een stuk blijer ik had hem zolang niet gezien. Ik loop naar mijn koffer toe en pak mijn bikini. Een zwarte met knalroze sterren. Dan pak ik nog een korte broek en Marvin t-shirt die hier ergens nog rond hangt. Ik trek die kleren aan en ga voor de spiegel staan. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en loop naar de badkamer. Waar zouden Ann en Wendy zijn? Hmmm. Boeie. Ik pak mijn tandenborstel en tandpasta en poets mijn tanden. Ik borstel daarna nog even mijn haar en maak een hoge paardenstaart. Ik loop uit de badkamer en pak mijn surfplank. Jup ik had mijn surfplank mee. Die had ik van mijn broer gekregen op mijn 12e verjaardag. Hij is net nieuw. Hij is blauw met een regenboog er op en de tekst. Stay strong. Ik pak mijn slippers die ergens in de kamer is en trek ze aan. Dan loop ik naar beneden.

Als ik beneden ben bestel ik nog snel een chocolade milkshake en drink het snel op. Amber staat verder op ook met een surfplank en zwaait naar mij. Ze rent deze kant op en komt bij me zitten. "En er zin in?" vraagt ze. Ik knik vrolijk. Maar van binnen ben ik niet zo 'vrolijk' Ik ben eerder gebroken. Met een hele grote litteken. Een litteken in mijn hart. "Kom op sta op we gaan die mensen eens laten zien wat echt surfen is!" roept Amber met de nadruk op 'echt' Ik grinnik en sta op. Ik laat die milkshake staan en samen lopen we naar buiten.

"Heey Marvin" zeg ik als we op het strand zijn. Hij draait zich om en glimlach naar mij. Hij rent mijn kant op en knuffelt me. "Ga je surfen?" vraagt hij als hij zich weer terug heeft getrokken. Ik knik. "Dan ga ik wel mee!" roept hij lachend terwijl jij terug rent. Amber rent hem achterna. "Kom dan!" roept ze. Ik grinnik en begin te rennen. Ik trek mijn slippers uit en mijn broek en Marvin's t-shirt. Ik sta nu in mijn bikini net als Amber. Marvin trekt zijn t-shirt uit waardoor je zijn sixpack ziet. "Aaaah! Je bent heel erg verandert Marvintje" roep ik kinderachtig. Hij grinnikt en ik por hem in zijn sixpack. Amber geeft mij een knipoog en ik steek mijn tong uit. Ik draai me om en ren naar het water. Er zijn best wel hoge golven. "Jippie!" gil ik. Ik klap enthousiast in mijn handen. Marvin en Amber komen aanrennen. We zetten allemaal onze surfplanken neer en gaan er op liggen. Dan beginnen we een stukje te zwemmen.

Op ongeveer 50 meter van het strand begin ik te staan op de plank. Marvin en Amber komen ook. De golven komen en ik begin van blijdschap te gillen. "Aaaaaah!" gillen Amber en ik. Marvin staat er grijnzend bij. En dan begin ik te zingen....

I don't know why

You think that you could hold me

When you can't get by by yourself
And I don't know who

Would ever want to tear the seam of
someone's dream

Baby, it's fine, you said that we should just be friends

While I came up with that line and I'm sure

That it's for the best

If you ever change your mind, don't hold your breath

'Cause you may not believe

That baby, I'm relieved

When you said goodbye, my whole world shines

Hey hey hey

It's a beautiful day and I can't stop myself from smiling

If I'm drinking, then I'm buying

And I know there's no denying

It's a beautiful day, the sun is up, the music's playing

And even if it started raining

You won't hear this girl complaining

'Cause I'm glad that you're the one that got away

It's a beautiful day

We beginnen alle drie te zingen en surfen. Ik doe de salto op de plank en Amber de handstand. We lachen allemaal! En zingen verder.

It's my turn to fly, so girls, get in line

'Cause I'm easy, no playing this girl like a fool

Now I'm alright

Might've had me caged before, but not tonight

'Cause you may not believe

That baby, I'm relieved

This fire inside, it burns too bright

I don't want to say "so long", I just want to say "goodbye"

Er komen allemaal mensen bij het strand en ze klappen allemaal mee. Dit is echt geweldig!

Hey hey hey

It's a beautiful day and I can't stop myself from smiling

If I'm drinking, then I'm buying

And I know there's no denying

It's a beautiful day, the sun is up, the music's playing

And even if it started raining

You won't hear this girl complaining

'Cause I'm glad that you're the one who got away

'Cause if you ever think I'll take up

My time with thinking of our break-up

Then, you've got another thing coming your way

'Cause it's a beautiful day

Beautiful day

Oh, baby, any day that you're gone away

It's a beautiful day

We komen aan bij het strand. Overal klinkt applaus. Ik geef Amber een knuffel. Ik hoor hier en daar applaus. Ik ben echt blij. We doen een groepsknuffel en halen onze surfplanken. Ik loop er na toe en pak hem op. Als me omdraai ontmoeten mijn ogen 2 ijsblauwe ogen. Oftewel Jayden's ogen. Hij kijkt droevig maar ook vastberaden.....
----
Vote
Comment
Follow
XCatharina

Voetbal en mayonaiseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu