Danny

669 36 3
                                    

POV TASH

Ik word wakker in mijn kamer. Ik sta op en rek me. Ik denk terug, was het een droom of niet? Is Danny nou echt dood? Heb ik met Jayden? Gezoend? Of haat ik hem? Duizenden vragen spoken door mijn hoofd. Ik kijk opzij en zie dat het 21u is. Hoe ben ik hier eigenlijk gekomen? Ik schud me hoofd en zoek mijn mobiel. Ik voel in mijn broekzak en vind hem. Wie moet ik bellen? Ik denk er niet bij na en tik 'Jayden' in. Ik klik op zijn naam. De telefoon gaat over.

"Hallo met Jayden Augustus." zegt hij beleefd.

"Jayden ik moet je spreken kom nu naar mijn kamer!" roep ik.

Dan hang ik op. Ik wacht 3 minuten en dan staat Jayden in de deur opening. "Hoi Tash, lekker geslapen?" vraagt hij. "Heb ik geslapen?" Hij knikt. "Er is veel gebeurt de laatste tijd." zegt hij. Ik knik. "Ik vertel het je allemaal. Alleen als je het zelf toe laat." vraagt hij. Ik knik. En dan begint hij te vertellen. Over hoe het met Danny zit. En ik begrijp het opeens helemaal. Danny was een gewoon jongen met een gewoon toekomst. Totdat zijn ouders gingen scheiden. Zijn stiefvader was een alcoholist, en heeft zijn moeder vermoord in een dronken bui. Hij heeft toen een maand lang gespijbeld, op school werd hij ook gepest. Hij werd depressief. Sneed zichzelf, dacht aan zelfmoordpogingen. Totdat hij Jayden ontmoette. Die dag werd hij in een steegje in elkaar geslagen. Jayden en zijn vrienden redde hem. Sindsdien hoorde Danny bij hun.

"Maar hoe zit het dan met ons?" vraag ik op het eind. Hij haalt zijn schouders op. Hij komt naast me zitten en slaat zijn arm om me heen. "Jij mag bepalen Tash, ik heb je veel pijn gedaan dit jaar. Ik weet niet of je me wel wilt." fluistert hij. Zijn warme adem doet me tintelen. Ik draai me om en kijk in zijn ogen. Ik neem een hap adem. En dan. Doe ik iets. Wat ik niet had moeten doen. Of wel. Ik druk mijn lippen zachtjes op die van Jayden. Ik kus hem zachtjes en voel dat hij glimlacht in onze zoen. Ja mensen. Dit was de goeie keus. Ik trek me terug. "Dus dat was je keus?" vraagt Jayden. Ik knik. Hij drukt een kusje op me neus. Ik sta op en loop de kamer uit. "Ik moet nog iets regelen." zeg ik voordat ik de kamer uit ben. Ik loop richting Marvin's kamer. Eens kijken wat hij van Danny af weet.

Ik sta voor de kamer van Marvin en op de deur zonder pardon open. Ik kijk de kamer door. Mijn ogen blijven hangen bij een zoenende stel. Ik open de deur verder zodat er meer licht in komt. "Marvin?" roep ik. Hij kijkt op en die zoenende wijf ook. "Tori." sis ik. "Wat doe jij hier?" roep ik. "Iets, gaat jou niet aan." zegt ze bot. Ik knijp me ogen tot spleetjes. Ik verlaat de kamer weer met een harde klap op de deur. "Die mens moet echt normaal doen." mompel ik. Ik loop rechtstreek naar buiten. Hopelijk weten of Jamal of Pelle hier iets van. Iets van Danny.

"Jamal! Pelle! Hallo!" roep ik over het schoolplein. Ik loop verder over het plein en zie twee jongens tegen een muur. Ik loop er naar toe. "Pelle? Jamal?" roep ik nogmaals. De jongens kijken op. "Ja?" zeggen ze in koor. "Wat weten jullie van Danny" vraag ik. Jamal stikt in zijn drinken die hij aan het drinken is. Pelle wordt rood. "Nou." zeg ik dringend. "Het zit zo" begint Jamal. "Danny werd gepest op
school. Toch?" zegt Jamal. Ik knik. "Ja door ons" zegt Pelle kalmpjes. Ik maak een tss-geluid en loop weg. Wat gebeurt er toch met het leven. Waarom js het zo ingewikkelt? Ik loop naar binnen naar mijn kamer. Ik zie Jayden daar op me bed. Slapen. "Aaawh cute" fluister ik. Ik loop naar hem toe en plant een kusje op zijn wang. Ik zie dat hij glimlacht. Dan opent hij zijn ogen en wordt hij wakker. "Hai Tash." zegt hij. "We moeten de begrafenis regelen voor Danny. En ook uitnodigingen maken." Hij knikt en pakt zijn telefoon. "Ik zorg wel voor de spul, dan mag jij de mensen uitnodigen." zegt hij. Hij geeft me nog een snelle kus op me wang en loopt de kamer uit. Ik ga richting mijn laptop en doe hem aan. Ik maak een uitnodiging. En nodig de belangrijkste mensen uit. Waaronder zijn eigen vader.

#################################################################################################################################################################

Heey peeps,

Sorry voor de lange update, sorry, sorry, sorry,
Het is vakantie! En k voel me een beetje down maarja. Hierna komt nog 1 hoofdstuk en daarna de proloog. Jammer he. Maar dan kan ik ook met me andere boek. Hebben jullie al een kijkje genomen? { sorry voor de non-directioners onder ons } Hopelijk vinden jullie het leuk! (:Stay alert.
Dat was wat ik wou zeggen, nogmaals. Sorry

VOTE

COMMENT

FOLLOW

XCATHARINA

Voetbal en mayonaiseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu