BAB 38

4K 99 0
                                    

"Hello Adam?"

"Ya Mun ada apa?"

"Saya nak tukar location untuk kita jumpa"

"Owh okay kat mana?"

"Kat fun fair YY, boleh?"

"Boleh nanti saya call awak kalau saya dah sampai"

"Okay"

Fun fair YY pernah jadi tempat aku dan Azeed dating.

Aku bersiap untuk jumpa Adam.

Skiny jeans, baju lengan pendek coram bunga disesuaikan dengan kardigan dari luar dan shawl.

Selepas minta izin mummy aku terus memandu ke destinasi tersebut. Mengikut perjanjian aku dan Adam akan jumpa jam 3 petang tapi aku nak datang awal sikit.

Sampai saja di fun fair tersebut aku nak bergembira terlebih dahulu, menjenguk kedai-kedai yang pernah Azeed bawa. Kedai permainan tersebut masih beroperasi sekarang.

Kedai tembah, gelung dan bola jaring mini. Aku berhenti, teddy bear itu masih ada tapi sudah bertukar warna masa tu Azeed bersungguh-sungguh main tapi tetap kalah.

Lepas tu kedai permainan lempar gelung pula, di sini Azeed menang dan dapatkan cekak rambut telinga arnab untuk aku.

Kedai permainan bola jaring pula, di sini aku memang dan dapat gelang benang couple.

Aku membuka handbagku cuba mencari gelang tersebut.

Aku mencapai gelang couple itu dan pasang ke pergelangan tangan, masih muat.

Aku melihat jam.

"Alamak dah jam 3"

Aku beli air dulu dan cuba cari gerangan yang akan aku jumpa hari ni.

"Hmm baju putih dan jeans biru"

Aku melihat sekelilingku dengan dua cawan milk shake ditangan.

"Tu pun!"

Aku merapati gerangan tersebut yang membelakangi aku.

Bahunya aku cuit pantas dia menoleh dan aku berikan senyuman.

"Nur? You buat apa kat sini?"

"You pula datang sini sebab apa? Nak imbas kenangan kita ke?"

Azeed diam.

"Tak I jumpa someone"

"Who?"

"My future wife"

"Owh you dah nak kahwin ke?"

"Yes, papa I pun dah pinangkan someone untuk I"

"Owh... Boleh I tahu siapa dia?"

"Maybe you tak kenal, I pun baru nak jumpa dia"

"Nama dia Mun kan?"

"Macam mana you tahu? Kawan you ke?"

Aku tersenyum.

"Hai Adam, nama saya Mun. Mun for Munirah, Nur Munirah"

Azeed ketawa.

"Tak mungkinlah you"

"I yang ajak you datang sini, pertama tu I nak jumpa you kat restoran Hotel XX tapi I tukar location"

"Nur serius? Mun ialah you? Ye ke Nur?"

Terpapar wajah bahagia di wajah Azeed.

Ya dialah Adam yang mummy kahwinkan dengan aku. Muka dia mummy yang tunjukkan pada malam tu dan aku terkejut dan happy!

"Papa you yang hantar pinangan untuk I dan mummy pun dah tunjuk gambar you"

"Ya Allah betul ke? You are my future wife?"

Aku mengangguk.

"Mula-mula I tak tahu pun, I tahu lepas you call I. I nak mummy dan papa you rahsiakan dulu dari you and now yes you dah tahu"

Aku mengukirkan senyuman dibalas oleh Azeed.

"I tak sangka you Nur, I pun risau I tak dapat kawal perasaan I bila Mun nak jumpa kat sini"

Aku ketawa kecil.

"Masa tu I selsema, I nak sebut Munirah tapi I nak bersin and you fikir nama I Mun so I biarkanlah dulu"

"Patutlah suara you serak masa tu"

"I pun tak cam suara you sebab I ingat masa tu mustahil you ialah Adam Yazeed. Alahai!"

Azeed lega.

"Apa-apapun Alhamdulillah sangat, kita dipertemukan kembali"

"I pun! Eh nah minuman untuk you, dah nak cair"

"Thank you Mun ehhh Nur"

Aku ketawa.

"So dah alang-alang kita dah kat sini jom play the game"

"Jom I pun dah lama tak datang sini"

"And today I nak dapatkan teddy bear besar tu untuk you because I'm so so so happy for today"

Aku pun rasa bahagia.

Kami pun rasa penat mencuba pelbagai permainan di sini, yang menyeronokkan finally Azeed dah berjaya membawa pulang tedd bear besar untuk aku.

"I macam mimpi pula Nur, you ada kat depan I sekarang ni macam dulu-dulu"

"I pun Azeed"

"So now you dah jadi girlfreind I semulakan? Kita get back"

Aku mengangguk.

"Honey..."

Aku terpempan. Sudah lama Azeed tak panggil aku dengan panggilan itu.

"I rindu dengar panggilan tu Azeed"

"I pun sama, dah lama I tak sebut honey kat depan you. Dulu I sebut nama you masa kita berpisah sebab nak lepaskan rindu dengan gambar you je"

"7 tahun... Kita berpisah tapi rasa sayang kita tu tak pernah padam and today kita dah bersama semula. I harap sangat... Kita tak berpisah lagi lepas ni"

"Insyallah honey. Kalau macam ni I nak kahwin cepat-cepatlah"

"Hish gatalnya!"

"7 tahun masa kita terbuang Nur. Hampir 9 tahun termasuk dua tahun kita bercinta. Kalau kita dah kahwin dalam masa tu mungkin kita dah ada anak"

Aku rasa segan pula bila Azeed cerita pasal anak ni hahhaah. Aku diamkan diri aje.

"Dah nak jam 6 ni, kita baliklah", kataku.

"Eh awalnya"

"Dah nak maghrib ni you"

"Lupa pula. Kita balik nanti I call you , nak lepaskan rindu"

"Okay, bye"

"Take care honey"

"You too"

Aku melangkah menuju ke parkir kereta, pulang ke rumah dengan hati yang gembira. Nak ceritakan kat mummy nanti hahaha!

🌼🌼🌼
Suprised! Adam is Azeed😄😄

TAKDIR KITA✔Where stories live. Discover now