BAB 44

3.8K 78 0
                                    

Kami duduk di kerusi panjang yang disediakan dalam gereja. Hari ni Mark akan berkahwin dengan pilihan hatinya, Angelina.

Mark berdiri di hadapan seorang paderi, dia kacak bersut. Manakala Angelina yang cantik memakai gaun putih yang labuh dibahagian bawah dan veil labuh menutupi mukanya dan dibahagian belakang veil pula mencecah lantai. Dia di iringi oleh ayahnya berjalan menuju ke arah Mark.

Kami memberikan tempukan setelah mereka sah menjadi suami isteri. Mark menyarungkan cincin silver ke jari Angelina dan begitu sebaliknya.

"I tengok orang lain akan kiss the bride", bisik Azeed.

"Mungkin Mark segan sebab kita ada sekali kat majlis dorang ni"

"Owh"

Majlis perkahwinan mereka berjalan dengan lancar dan kami berdua sempat menangkap beberapa keping gambar bersama pasangan pengantin.

"Congratulation Mark, Angelina", ucapku lalu memeluk Angelina.

"Thank you", jawab Angelina.

"Tahniah Mark, semoga dapat babies", kata Azeed yang dibalas dengan gelak ketawa Mark.

Angelina blur. Tidak faham apa yang mereka berdua cakapkan.

"By the way, terima kasih Munirah, Adam. Sudi datang jauh sebab nak hadiri majlis saya"

"Its okay Mark, kita orangkan kawan awak"

"Okay I promise, bila korang kahwin nanti saya dan Angelina akan ke Malaysia pula"

"Okay janji tau? Kalau tak saya tak nak kawan dengan awak lagi dah"

"Ya ya saya janji"

Aku menarik senyuman.

"Sorry, what you all talking about?", celah Angelina.

Mark ketawa.

"Sorry baby, Munirah and her fiancee said congrats to us and also invite us to their wedding ceremony soon", jawab Mark.

"Owh I see. Thank you Munirah and Adam for coming here to attend our event. Don't forget to tell us your wedding date, I and Mark will go there", kata Angelina.

Aku mengangguk.

"Oh ya, lupa malam ni ada dinner sikit so datanglah", kata Mark.

"Di mana?", jawab Adam.

"Kat rumah keluarga saya, maybe Munirah masih ingat"

"Ya saya masih ingat, nanti kami datang"

"Okay don't worry, saya ada tempah makanan halal untuk korang. Dijamin halal okay?"

"Okay Mark, thank you"

"Mark, next time please teach me how to speak Malaysian languange. Because I am standing here with you all like a...", kata Angelina sambil menaikkan bebola matanya.

Kami bertiga ketawa.

"Okay baby, sorry", jawab Mark melihat isterinya.

*****

Aku meletakkan handbagku di atas tilam. Terasa letih hari ni. Tadi siang hadiri majlis perkahwinan Mark dan tadi hadiri majlis makan malam.

Jam menunjukkan pukul 11.30 malam, diikutkan tadi Mark tak benarkan kami balik tapi aku kena ciptakan alasan sebab tidak selesa pula kat sana.

Bukan apa, kami berdua saja orang Malaysia rasa kekok pula dimajlis Mark. Bila Mark dan Angelina menyambut tetamu, aku dan Azeed  saja yang setia duduk dibahagian makanan Halal, rasa segan pun ada.

Aku mendail nombor telefon Azeed.

"Assalammualaikum"

"Waalaikumsalam honey"

"You dah sampai hotel you?"

"Ya baru je. Why?"

"Nothing just nak pastikan"

"Alright I baru je buka pintu bilik ni, you okay tak ni?"

"Okay, cuma penat sikit je tadi"

"I faham, you rehatlah. Esokkan last day kita kat sini"

"Okay esok I nak bawa you pergi tempat yang best"

"I'll waiting for it"

"Hmm I nak mandi dulu lepas tu tidur"

"Tak solat ke?"

"I'm in my public holiday, 1 week"

"Owh okay, faham"

Aku senyum.

"Then bye, see you tomorrow"

"Okay honey, sweet dream. Assalamualaikum"

"Waalaikumsalam"

Aku meletakkan telefon lalu dengan terpaksanya bangkit dan masuk ke dalam bilik air.

Tak sabar esok...

🌼🌼🌼
First sorry jika ada ksilapan penulisan utk part ni klu uols rasa ada komen je kat bawah. And sorry too sbb part ni pendek je just 500 lebih words😂

TAKDIR KITA✔Where stories live. Discover now