Selesai makan tengah hari dan solat Dzohor kami menaiki kereta sewa itu.
Kami menuju ke Brooklyn Bridge yang sangat terkenal. Ia adalah jambatan gantung tertua di Amerika Syarikat dan terletak di bandar New York.
Pada waktu malam, akan ada lampu-lampu dinyalakan dan sangat cantik menambahkan keindahan pemandangan sungai.
Memandangankan kami jalan ke Brooklyn Bridge pada waktu siang kami tidak dapat melihat keindahan lampu tersebut.
"Finally I datang juga ke sini", kata Azeed.
Aku hanya tersenyum mendengarnya.
"Jom kita duduk di situ", ajakku.
Kami melabuhkan punggu dibangku yang memang disediakan di kawasan tersebut.
Kami duduk sambil menyedut minuman dan melihat pemandangan di situ.
"Dulu I selalu datang sini tapi selalunya pada waktu malam sebab lampu akan dinyalakan"
"You dengan siapa?"
"Sorang je lah kalau I tak busy I akan datang sini dan duduk sini"
"Tak takut ke?"
"Tak sebab kalau malam orang semakin ramai tau"
"You datang sini buat apa?"
"Release tension study dan tenangkan fikiran sebab fikirkan you"
Azeed menarik senyuman.
"Ya lima tahun kat sini tak pernah pun minda I ni tak fikirkan pasal you. Mulut dan cara I je macam tak kisah pasal you, tapi hati ni lain"
"I pun samalah, I tak jumpa you depan mata I tapi hati I ni selalu anggap you ada bersama I"
Aku senyum.
"I duduk sini, dengan secawan kopi melihat orang. Ada yang datang bawa family, dating...", tambahku lagi
"I tahu apa you rasa"
"Ya... Kadang-kadang I menangis dalam diam kat sini sebab lepaskan rindu kat you"
Aku ketawa cuba untuk menutupi rasa sebak bila teringat masa itu.
"Tapi sekarang I dah ada kat depan mata you, no more missing after this"
Aku mengangguk.
"Mula-mula Mark yang bawa I datang sini masa tu kami baru je habis kelas pagi. Sejak dari situ I selalu datang sini"
Azeed membalas dengan senyuman.
"You know what, I nak romantik je dengan you sekarang ni sambil melihat pemandangan kat sini"
"Ehhh you jangan nak mengada. Kita dua je ni lepas tu kat negara orang pula ni"
"Tapi I sedar, kita belum halal lagi. I tunggu masanya, lepas kita kahwin nanti"
Aku senyum, malu pula!
"I ingat honeymoon kita, I bawa you datang sini", kata Azeed.
"Alah tapi I dah plan nak ke Bali"
"Pula?"
Aku mengangguk.
"Hmm takpalah kita fikirkan macam mana nanti", putus Azeed.
"Okay"
*****
Sebelah malam pula kami keluar lagi. Saat terakhir ni kami nak luangkan masa bersiar-siar di kota New York.
Kami bergerak selesai saja makan malam.
"Kita nak ke mana ni?"
"Times Square"
"Owh basking tu kan?"
"Yes. Di kawasan sana ramai remaja Amerika Syarikat menyanyi, menghiburkan orang yang ada kat situ. Suara pun sedap"
Kawasan ini juga adalah kawasan paling sibuk dan menjadi Theater Broadway.
Dari jauh lagi kawasan Times Square sudah kelihatan kerana nyalaan lampu-lampu yang menerangi.
Kami berdua berdiri beberapa minit mendengar nyanyian sekumpulan remaja, hebat.
Tidak lupa juga ambil gambar berlatarkan kawasan yang cantik itu.
Selepas itu kami berjalan dan kebetulan berjumpa dengan pengantin baru, Mark dan Angelina.
Kami berjalan-jalan dan masuk ke kedai kopi berhampiran.
"Sorry I kena cakap English sebab takut Angelina mengamuk tak faham nanti", kata Mark.
"Its okay", jawabku.
"So tomorrow both of you will fly back to Malaysia right?", soal Mark.
Aku dan Azeed mengangguk.
"Yes Mark. Actually, I think it's early to go back tomorrow. I want to stay here for a little while, 1 week. But the works at the office was waiting for us, Adam also have an important meeting of the day after tomorrow", terangku.
Azeed mengangguk.
"Its okay Munirah, I'm sure you'll come back here. Just call us okay?", pujuk Angelina.
"I hope so Angelina", jawabku.
"What time is your flight?"
"10 am", jawab Azeed.
"Let me and Angelina send you and Adam to the airport tomorrow", kata Mark.
"Can you? You two are not busy tomorrow? You both just got married so should have a lot of plans like honeymoon planning", soalku.
"It's okay, tomorrow we're not busy anymore. About honeymoon we might be going next week", jawab Mark.
Angelina mengangguk.
"Owh okay"
Kami mula rancak berbual berkongsi kisah yang pernah dialami dalam hidup.
Kadang-kala Mark dan Azeed saling berbual soal lelaki. Aku dan Angelina berbual pasal wanita untuk mengatasi karenah lelaki, hahaha!
🌼🌼🌼
Sorry gais sekiranya ada kesilapan tentang New York kat part yang di atas tu😂
YOU ARE READING
TAKDIR KITA✔
RomanceMengisahkan dua jiwa yang saling mencintai sejak zaman dibangku sekolah sehingga ke zaman universiti. Halangan orang tua menyebabkan mereka terpaksa berpisah dan Nur membawa diri ke negara Eropah untuk melupakan jejaka yang begitu dia kasihi. Masa m...