Chapter 3

2.7K 130 11
                                    

''Apa..??!! ini tidak mungkin.....Kata kan ini tidak benar.!! '' racau gun yang seperti sudah hilang akal warasnya.

gun tidak bisa menerima akan berita yang dibawa oleh salah satu dewa dari alam bunga.
pening dan sakit kepalanya saat ini memikirkan hal anaknya yang telah menjadi tawanan di alam kegelapan.
dirasakan kabur serta berat pandangannya dan  perlahan tubuh permaisuri kerajaan salju itu mula hilang
imbangan.

Dengan pantas tumcial meraih tubuh istrinya agar tidak terus jatuh ke lantai.
cemas melanda hati tumcial yang melihat akan istrinya tidak sedarkan diri saat ini ,gun bagai hilang separuh nyawa.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
-ALAM KEGELAPAN -


''Aku ingin pulang.........''rintih seorang gadis bunga sambil memandang keluar taman yang menjadi 'penjara' buat mereka.


saint hanya terdiam melihat gadis itu, dia juga turut merintih pilu didalam hatinya.
Dia juga rindu akan ibu serta ayahnya.
sejak mereka tiba di alam itu pelbagai usaha dan cara untuk kabur telah dilakukan tapi semua hanyalah sia-sia,bagai ada sesuatu yang menghalang untuk keluar atau masuk ke alam itu.

saint menyapu air matanya yang seperti embun itu dari menitis dan dilihat oleh gadis bunga, hanya dia saja dewa yang ada untuk melindungi gadis-gadis itu, justru dia harus kuat menghadapi semua ini.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .








''Dimanakah ayah ku.??! ''
tanya zee terhadap Venus,

''Yang mulia telah pergi ke alam larangan bagi melihat sesuatu.. ''

mendengar akan jawapan venus, zee mendengus pelan.Dia faham akan apa yang ingin dilihat ayahnya di alam larangan.kesetiaan ayahnya terhadap ibunya amat dalam bahkan sampai saat ini tiada dewi atau dewa yang bisa mengantikan posisi ibunya sebagai permaisuri alam kegelapan.
walaupun kaum dari alam kegelapan sering dikatakan kaum yang tidak punya belas kasihan, mencintai hanya satu jiwa hingga maut menjemput menjadi amalan di alam itu.

terfikir tentang ayahnya membuatkan zee teringat akan sesuatu yang telah diambil saat dia menyerang alam bunga tidak Lama dulu.

''Adakah sudah hampir satu purnama.  .??? ''

soal zee dan tersenyum tipis selepas pertanyaan itu dibalas dengan anggukan oleh Venus.
bersinar anak mata zee sambil melihat akan satu arah yang berada diluar istana.


saint hanya duduk melihat akan bunga dihadapanya.
terdetik akan hatinya akan empunya taman itu,sewaktu mereka mula-mula sampai di alam kegelapan saint sedikit hairan akan kewujudan taman itu.
saint yakin dan pasti bahwa taman itu bukanlah milik raja atau putera alam itu.
Dan kawasan taman itu juga bukan seperti taman bunga dari alam ibunya.
bagai ada yang ingin diketahui Saint akan taman itu dan 'kisah' disebalik taman itu.

PRANG! ~

kedengaran sesuatu seperti kaca yang pecah mematikan lamunan Saint.
kehadiran dua mahluk greed bersama beberapa dewa alam kegelapan telah mengundang teriak dan ketakutan gadis -gadis bunga ,Saint dengan pantas kedepan dan cuba melindungi mereka.

Saint hanya memandang benci akan satu sosok yang muncul diantara dewa -dewa pelindung bagi sosok itu.
kerna sosok itulah yang telah menculik dia dan beberapa gadis bunga untuk dijadikan tawanan.

saint ingin menyerang sosok itu,tapi serang puluhan ribu tahun dewa sepertinya hanya ditepis oleh knight yang sentiasa menjadi pelindung puteranya.

A LOVE FROM  LUZEEFER (complete)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang