Bahagian 16

151 12 4
                                    

Panggg!!!

Emily tersentak apabila dikejutkan dengan pintu bilik itu yang secara tiba-tiba tertutup dengan sendirinya.

Emily melihat jam di telefon bimbitnya. Waktu berlalu begitu pantas ketika dia membaca catatan buku nota tersebut sehinggakan dia tidak menyedari jarum jam sudah menunjukkan pukul 6 pagi.

Tangannya mengelap air mata yang membasahi pipinya. Sedih.Marah.Kesal. semua perasaan bercampur baur apabila dia membaca kisah tersebut.

Emily membelek-belek helaian buku nota tersebut. Kosong. Helaian setelah dia membacanya itu kosong sehinggalah dia menemukan sekeping gambar pada helaian terakhir.

Pada gambar tersebut, terdapat seorang lelaki dan perempuan yang sedang berpegangan tangan manakala perempuan tersebut meletakkan tangannya yang satu lagi di atas perutnya yang sarat mengandung.

Perempuan tersebut memandang lelaki itu sambil tersenyum bahagia.

Emily memusingkan gambar tersebut ke belakang. Satu catatan ringkas tertulis di belakang gambar tersebut.

Abang, Ira sayang Abang walau apapun yang berlaku. Abang dah janji takkan tinggalkan Ira, kan? Dari isterimu yang setia mencintaimu setulus hati. (10 November 2013).

Secara tiba-tiba, radio yang terletak di ruang tamu yang berhadapan dengan bilik yang diduduki Emily itu berbunyi dengan sendirinya.

Lagu dendangan Saloma yang bertajuk malam bulan dipagar bintang dimainkan oleh radio tersebut membuatkan Emily meremang.

Perlahan-lahan Emily memandang ke sudut bilik di belakangnya apabila merasakan dia tidak bersendirian di dalam bilik itu. Lalu pintu bilik yang tertutup itu tadi kini terbuka secara perlahan-lahan.

Krekkkkk........

TAMAT

CATATAN MISTERI [C]Where stories live. Discover now