Egy hét múlva Balázst az előszobában érte utol az apja. A cipőjébe bújt bele, amikor Gábor észrevette, hogy távozni készül itthonról.
– Te meg hová mégy?
– Buli lesz ma este Ákosnál. Mondtam tegnap, de nyilván nem figyeltél.
– Ma jön Olivia. Nem szándékozol itthon lenni?
– Hát, amint látod – felelte Balázs, és a hátizsák oldalzsebébe tuszkolta a telefonját.
– Ugye tudod, ha neked sem fontos a felvételi, másnak még ennyire sem lesz?
– Ez most a hegyi beszéd? – egyenesedett ki Balázs.
– Ez most a józan hang.
Balázs visszahajolt a táskájához.
– Szóltam tegnap, akkor nem tiltakoztál. Most már nem csinálok szar alakot magamból. Megígértem Márknak.
Gábor hallgatott, mert nem tudta, mi lenne a helyes cselekedet. Szigorúnak lenni, és itthon tartani a fiát? Egyenes út, hogy megutálja a kémiát, Olíviát, az orvosit, őt. Tizenkilenc éves, nehéz irányítani, ráadásul abban is bizonytalan, kell-e. Az engedékenység mikor fordul nemtörődömségbe? Ha szól, kekeckedik, ha nem szól, felelőtlen. Néha erősen frusztrálta a saját tehetetlensége.
– Legalább beszélj Olíviával, hogy nem mégy! – mondta jobb híján.
– Apa, nem érek rá. Már felcsörögtek értem, hogy várnak. Beszélj vele te!
– Akkor hívd fel.
– Nincs meg a száma. Szólj neki te, láttam, amikor megjött. Itthon van.
– Láttad, és hallgattál?
– Gondoltam, neked úgyis bejön, majd te – vigyorgott Balázs. – Na, csá – vágta be maga után nagy zajjal az ajtót.
Gábor egyedül maradt az előszobában. Balázs egyre elviselhetetlenebb, pedig kifelé nő a kamaszkorból. Igaz, ő nevelte, ha neveletlen, az ő hibája. Zsebre dugta a kezét és végignézett magán. Térdig érő nadrágot viselt és inget. Ebben felmehet Olíviához.
Háromszor csengetett, mire a nő ajtót nyitott. Pöttyös Panna, jutott Gábor eszébe, ahogy meglátta, mert sárga festék pöttyözte a három mérettel nagyobb pólót, amit viselt, az arcát és a kendőt, amit a fejére kötött.
– Szia – mondta Olivia kipirulva, és elfújta az arca elől a szemébe lógó göndör tincset. A tincs visszahullott a helyére. Erre türelmetlenül betűrte a kendő alá. A mozdulattól, ahogy felemelte a kezét, a póló legalább tíz centit emelkedett a combján, és megfeszült a mellén. Olivia tökéletes formájú melle minden mozdulatra ingerlően rezdült, és ahogy a bimbón a vékony póló feljebb siklott, Gáboron átfutott a kérdés, hogy vajon milyen érzés ez a nőnek? Mintha simogatnák? Vagy észre sem veszi?
Nyelt egyet, és igyekezett szabadulni a látvány keltette érzelmektől. Olyan volt a nő, mintha a nyarat, a napot és a fényt gyúrták volna egybe. Micsoda túlzó kép, tiltakozott Gáborban egyből az ízlés. Csinos fiatal nő félig öltözötten, aki nehéz munkát végzett – nyilvánvalóan falat festett –, és ettől zihál.
– Szabad ilyet neked? – kérdezte szigorúan, mert azt mégse mondhatta, hogy belefájdult a szívem a látványodba, Olivia.
– Micsodát? – hökkent meg Olivia.
A kósza szomszédot felizgatni, gondolta Gábor, majd sietve hátra tuszkolta méltatlan gondolatait.
– Festeni.
YOU ARE READING
Szél, szerelem, Veszprém II. Olívia
RomanceGyanús, ha egy nő egyedül vállal gyereket. Ketyeg a biológiai órája, így akarja megfogni a férfit, esetleg nincs ki mind a négy kereke, gondolják sokan. Netán leszbikus. Olívia a leszbikus kivételével többé, kevésbé mindegyikben bűnösnek érezte mag...