Az október 23-ai hosszú hétvége első napján, pénteken Balázs csengetett be Olíviához, aki este kilenckor előbb kinézett a kukucskálón, mielőtt ajtót nyitott. A fiú megviseltnek látszott, a szeme alatt karikák sötétlettek, a haja szerte-széjjel állt. Olivia rosszat sejtett Balázs összeveszett az apjával és világgá ment? Ő is csinált ilyet tizenévesen. Mivel odakinn süvít a szél, az eső szúrós, apró szemekkel becsap az ernyő és a kapucni alá, a világgá menés két emeltnyi lépcsőt jelentett.
– Mi történt? – kérdezte.
– Nem tom beindítani a mosógépet. Vagyis tudom, melyik gombot nyomjam meg, csak azt nem, mennyi mosószert meg öblítőt tegyek bele.
Olivia elgondolkozva nézte. Valami nincs rendben, ez nyilvánvaló, de huzatos a lépcsőház, jobban teszi, ha behívja Balázst.
– Bújj be, mert megfagyok.
A fiú átlépte a küszöböt, tekintete Olivia meztelen lábfejére siklott.
– Nem kéne mezítláb császkálnod. Apa itthon is rám parancsolja a papucsot.
Az előszobában álltak egymással szemben, és hiába nyúlt Balázs majdnem két fejjel Olivia fölé, görnyedt testtartásával és elkeseredett arcával gyereknek tűnt. Elveszett gyereknek.
– Mi történt? Hol van apukád, hogy te akarsz mosni?
– Apa tegnap éjjel kórházba került. Vagyis hajnalban. Epegörcse volt, ma reggel megműtötték.
– Basszus – szakadt ki Oliviából, nekidőlt a falnak, mert kiszállt az erő a lábából. Bár az utóbbi időben a kapcsolatuk Gáborral kizárólag lépcsőházi üdvözlésekre szorítkozott, csütörtökönként, a kémia korrepetálás idején a férfi rendszerint valami programot szervezett a tanárnővel, úgyhogy akkor se beszéltek, meglepő erővel tört rá az ijedelem.
– És jól van?
Balázs bólintott.
– Jól persze. Végül is rutin műtét, semmi különös, kár túlizgulni.
Olivia elmosolyodott. Biztosan Gábor fogalmazott így, hogy megnyugtassa a fiát.
– Voltál benn nála, gondolom.
– Ma délután. Tényleg jól van, kicsit kába és türelmetlen, de holnap hazaengedik.
– Endoszkópos műtét volt?
– Passz. Nem tudom.
– Olyan, amihez kicsit vágnak, és csöveket dugnak a beteg hasába.
– Hát nekem erről nem beszéltek – vonta meg a vállát Balázs.
– Valószínű, ha holnap hazajöhet. Egyébként napokig benn tartanák. Legalábbis nagyanyámat egy hétig aszalták, amikor epekővel műtötték.
– Honnan ismered ezt a kópost? Nem vagy orvos.
– A legjobb barátnőm orvos. Fél évig laktunk közös albérletben, tökre kiművelődtem mellette. – Végignézett Balázson. Kifordítva vette a pulóverét, pedig inkább hiú, mint elhanyagolt. Szegényke. – Ettél már? Vacsorát.
A fiú megrázta a fejét. Olivia ellökte magát a faltól, aminek eddig támaszkodott.
– Gyere, főztem brassóit. Kapsz belőle.
– Nem akarlak zavarni.
– Nem zavarsz. Egyedül vagyok.
– És a Tamás? – kérdezte Balázs már a konyhában. Leült szemben az ajtóval. Olivia magán érezte a tekintetét, míg a mikróban megmelegített egy tányér ételt.
YOU ARE READING
Szél, szerelem, Veszprém II. Olívia
RomanceGyanús, ha egy nő egyedül vállal gyereket. Ketyeg a biológiai órája, így akarja megfogni a férfit, esetleg nincs ki mind a négy kereke, gondolják sokan. Netán leszbikus. Olívia a leszbikus kivételével többé, kevésbé mindegyikben bűnösnek érezte mag...