Gábor kinyomta a telefont, és észrevette, hogy az indulattól enyhén remeg a keze. Utoljára akkor volt ilyen dühös, amikor Balázsnál szteroid tablettákat talált. Akkor nagy vita kerekedett, hetekig dúlt köztük a háború, és ő győzött, Balázs belátta, hiába szép a teste, ha belül rohad, mi értelme, nem doppingolt tovább. Ebben a harcban viszont totális vereség vár rá.
– Mi történt? – nézett fel Emma a dolgozatjavításból. – A hangodtól megfagyott körülöttünk a levegő. Még az ablakok is jégvirágba borultak.
A tanáriban délután hatkor néhányan lézengtek, a hosszú asztalok közül az egyik mellett nem ült senki, két férfi kolléga sakkozott a terem végében, Marcsi, a biológia szakos pepecselt valamivel egy papíron. Hallótávolságon kívül, azért is vette fel Gábor a telefont benn.
– Semmi – villantott Emmára kényszeredett mosolyt. – Nem tudod, Rozi vállal még magántanítványt?
Emma kissé előrébb hajolt a széken.
– Rozi magyar-történelem szakos. Ahogy te. Kiről lenne szó?
– Olivia húgáról.
Emma eltátotta a száját, majd bezárta. Átette az előtte lévő dolgozatot a másik kupac tetejére.
– Zsófiról?
– A harmadikról. Dóráról.
– Hárman vannak testvérek? Azta.
– Öten. Két bátyja is van.
– Hűha – nevetett Emma. – Nem csoda, hogy inadba szállt a bátorságod. Ilyen családban meggondolja az ember, mit lép. Még eltörik a térded. – Gábor arckifejezését látva lehervadt az arcáról a jókedv. Felemelte a kezét. – Bocsánat, bocsánat! – Felállt, felvette az asztalról a táskáját. – Eleget dolgoztunk. Te is. Hazaviszel? Semmi kedvem buszozni, négy után olyan ritka a járat, gyalog hamarabb hazaérnék.
– Persze, hazaviszlek. A te kocsid?
– Szerelőnél. De ha te nem bánod a félóra kitérőt, én örülök neki. Mindent el tudsz mesélni.
Emma megkerülte az asztalt, az ajtó melletti fogasról leakasztotta a kabátját.
– Nincs mit elmesélni – tiltakozott Gábor, miközben, rásegítette kabátot.
Emma szigorú pillantást vetett rá.
– Nem rázol le ilyen könnyen. Félig meddig eljutott hozzáma, miről beszéltél, bár nem hallgatóztam. Vagy csak kicsit. De nem ez a lényeg. Miért nem akarsz segíteni nekik? Miért sózod rájuk Rozit? Te jobb vagy.
– Megtisztelő a véleményed, még ha téves is.
– Ne terelj. Miért nem vállalod a kislányt?
– Bonyolult.
– Mennyire?
– Nagyon.
– Ó, akkor eltart hazáig. Szuper.
Végül az úton nem beszélgettek, mert az esti csúcsforgalomban Gábornak figyelnie kellett a tolakodókra, az úttesten átrohangáló gyalogosokra.
Beértek Emma falujába, ritkult a forgalom, a helyi járat busz döcögött előttük, de előzni kilátástalannak látszott a keskeny út miatt, Emma elérkezettnek látta az időt a kérdezősködésre.
– Na, mesélj. Hogy is volt az a telefon? Szóról szóra akarom.
– Melyik telefon? – kérdezte Gábor, de elmosolyodott az átlátszó hárításon.
KAMU SEDANG MEMBACA
Szél, szerelem, Veszprém II. Olívia
RomansaGyanús, ha egy nő egyedül vállal gyereket. Ketyeg a biológiai órája, így akarja megfogni a férfit, esetleg nincs ki mind a négy kereke, gondolják sokan. Netán leszbikus. Olívia a leszbikus kivételével többé, kevésbé mindegyikben bűnösnek érezte mag...