A számat rágva lépek be a stúdióba, Gina azt mondta, hogy Alexa nem lesz itt, menjek nyugodtan. Betti most nincs a helyén, így rögtön a terem felé indulok. Gina éppen telefonál valakivel, de int, hogy menjek nyugodtan a cuccomért. Lassan lépkedek Alexa szobája felé, egy nagy levegővétel után nyitok csak be. Körbe pillantok és valami olyan furcsa az egész helyiségben, valahogy nem Alexás. Az ágy nincs bevetve, pár cucc szanaszét hever és olyan üres benyomását kelti az egész. Az éjjeli szekrényről felveszem a jegyzeteimet, amiért jöttem. Belesüllyesztem a táskámba és visszamegyek Ginához.
- Bocsi a rumliért, Timi tegnap ott aludt. Megtaláltad? – kérdezi, amint meglát.
- Igen, köszönöm! Ott volt, ahol hagytam!
- Akkor jó! Mi újság veled? Hogy vagy? – kérdezi és behatóan tanulmányozni kezd.
- Megvagyok – vonok vállat – Alexa? Ma nem dolgozik vagy vidéken van?
- Te nem beszéltél vele? – néz rám döbbenten.
- Nem, a veszekedés és szakítás óta nem – rázom meg a fejem – Miért?
- Kiment Amerikába az unokatesójával. Elfogadta a felkérést – mondja óvatosan.
- Mi? – kérdezem és most rajtam a sor, hogy megdöbbenjek. Fordult egyet velem a világ. Azt mondta nem fog többet kimenni, hogy kicsit már belefáradt a kalandozásba. Én még úgy tudtam, hogy nemet mondott neki!
- Igen, tegnap utazott ki. Azt hittem elbúcsúzott tőled, azt mondta, hogy keresni fog téged.
- Hívott tegnapelőtt, de nem tudtam felvenni. Amikor meg visszahívtam, akkor ő nem volt elérhető – ülök le a székre – De miért ment ki?
- Nekem azt mondta, hogy nincs miért itthon maradnia. Meg valami kalandokról is motyogott valamit, de azt nem értettem.
- Meddig lesz kint?
- Kb 3 hónap, be akarnak mindent járni. Én sajnálom Anita! Tényleg! Azt hittem tudsz róla – ül át mellém Gina.
- Nem tudtam! Tehát akkor ő lezárta ezt kettőnk között – állapítom meg és letörlöm a könnyeimet.
- Nem zárta le! Kicsit sem! Elmenekült előle. Tudod mióta szerelmes beléd? – fogja meg a kezem.
- Csak 19 hónapot voltunk csak együtt, nem hiszem, hogy annyira nagyon megviselte.
- Mondta, hogy hol látott téged először, nem?
- Igen, a könyvkiadóban. Neki mentem véletlen – vonok vállat.
- Ő azóta szerelmes beléd. Amikor hazajött onnan másról sem tudott beszélni csak rólad. A nevedet sem tudta, de mégis rólad beszélt. Aztán mikor kint találkoztak Valinál a tanyán, akkor meg ugrálva jött be a stúdióba. Hogy újra találkozott veled és találkozni is fogtok még. Minden beszélgetésetek után órákig hallgattuk Bettivel, hogy milyen jól érezte magát veled. Szóval elég régóta beléd volt esve.
- De hát ezt nekem nem is mondta! Meg a könyvkiadónál nem is beszéltünk semmit – kételkedek kissé.
- Annyit mondtál neki, hogy „ne haragudj, el vagyok gondolkodva. Remélem nem esett bajod" ezután pár másodpercig egymás szemébe néztetek, de ő csak mosolyogni tudott. Megszólalni nem. Végül összeszedtétek a papírokat és te tovább siettél. Ennyi! Azért nem mondta el neked, mert félt, hogy hülyének nézed, hogy az egyperces találkozótok alatt ő már beléd zúgott. De tényleg beléd esett. Én csak tudom, elég régóta ismerem.
- De én úgy éreztem, hogy korlátozom, hogy mellettem nem teljes! Annyira különbözünk.
- Ez nem igaz! Alexa ilyen! Mindent alárendel a párjának, alkalmazkodik a másik félhez. Idomul hozzá, ha így tetszik. Tudom, hogy csak nagy sokára feküdtetek le. Elmesélte nekem – néz rám félve, mire zavartan sütöm le a szemem – De ő végig kitartott melletted, mert szeretett. Még ha egy kínzással is ért fel neki a várakozás. De azt mondta akár egy évig is várna, ha annyi időre van szükséged. Helyette mindenféle programot kitaláltatok. Lenyugodott melletted, nem hajszolta sem magát, sem pedig a kalandokat. Az előző barátnője személyi edző volt. Vele például eljárt edzeni, kiállításokra, tovább képzésekre. Számtalan sportot próbáltak ki. Hozzá is idomult, ahogy hozzád is. Nem azt mondom, hogy nincs kiforrt jelleme, mert van. De neki ez a jelleme. Hogy másokat előtérbe helyez. Szerintem annyi könyvet nem olvasott ki 20 év alatt, mint amikor még veled volt. De azt is élvezte, szeretetett melletted olvasni vagy utána átbeszélni veled a könyvet. Ő régebben tényleg hajszolta a kalandokat, elvégre ejtőernyős vizsgája is. De már nem igazán vágyik rá, kiélte magát, most már ő is a biztonságra vágyik, amit melletted meg is kapott. Most már csak a lovazás van neki, ami pluszt ad. Megváltozott, de most...
- Most milyen?
- Most szarik az egészre stílusban nyomja. Felhívta az unokatestvérét, hogy mégis vállalja. Összecsomagolt és elhúzott, hátrahagyva mindent. Csélcsap, nem törődöm, újra vágyik a kalandra.
- De jó – húzom el a számat – Szerinted, ha írok neki, akkor válaszol?
- Nem hiszem, sajnálom! De megpróbálhatod. Szereted még? Szerelmes vagy belé?
- Igen, még mindig szeretem. Csak összezavarodtam, elbizonytalanodtam. Ismét.
- Ő is szeret téged – simogatja meg a karomat. Beszélgetünk még Ginával egy kicsit, majd neki megjönnek a megrendelői, így magára hagyom. Nem tudom ezután a beszélgetés után mit tegyek. Tanácstalanul forgatom a kezemben a telefonomat. Végül megnyitom a beszélgetésünket és ráírok Alexára. Bocsánatot kérek, hogy nem tudtam felvenni a telefont, amikor hívott és jó lenne beszélgetni. Írjon, ha van ideje. Napokig nem érkezik válasz tőle, majd annyit ír, hogy oké, nincs harag, de nem igazán tud írni. Még is milyen válasz ez?!
Hetekig nem hallok semmit Alexa felől, nem kommunikál velem. A közösségi oldalon követni kezdem a Kalandort, hogy legalább azt tudjam merre van. Gyönyörű szép helyeken járnak és sok mindent ki is próbálnak. Sziklamászás, vitorlázó repülés, hőlégballon és belevetik magukat az éjszakai életbe is. Alexa alig pár fotón szerepel, de mégis van egy kedvenc képem, amit le is mentek a telefonomra. A híres 66-os úton egy piros Mustangnak támaszkodva, egy szürke kopott farmerben és egy fekete, laza pólóban vigyorog a napszemüvege mögül. Tudom, hogy ez régi álma volt, hogy a híres 66-os úton egy régi Mustanggal száguldjon. Most teljesült. Mindennap megnézem az oldalt friss információk végett. Egyik nap viszont lesokkolva nézek a képernyőre. Alexa mellett feltűnik egy lány, egy szőke, kék szemű, mosolygós, szeplős lány. Először csak arra gondolok, hogy helybéli lánnyal barátkozott össze, hiszen ő olyan könnyen ismerkedik. Majd két hét múlva újra feltöltenek egy fotót, amin megint ott van a lány, Alexát szorosan ölelve és mindketten mosolyognak a kamerába. Ezután nem nézem többet a Kalandor oldalát.
YOU ARE READING
Bízz bennem!
RomanceA bizalom törékeny dolog ... A bizalom egy párkapcsolatban kölcsönös... A bizalomért dolgozni kell... A bizalom két ember között az egyik legcsodálatosabb dolog... A bizalmat könnyű elveszíteni, de nagyon nehéz visszaszerezni... "Amikor beengedünk v...