Gençken Yapılacaklar Listesi ortaya çıkmadan önce, aksiyon dolu hayata sahip bir kız değildim. Sanırım yaşadığım tek aksiyon anı, Nova ile sinemaya gece seansı gidip, dönüşte de tinercileri peşimize takıp eve koşarak gitmek olmuştu.
Şimdi ise aksiyondan aksiyona koşuyorum.
Nova, "Sence insanlar neden bize bakıyor? Üstümüzde siyah kapüşonlu var siyah pantolon giyiyoruz ve güneş gözlükleri takıyoruz. Hava karanlık. Dikkat çekmemek için yapmamış mıydık bunu?" diyerek gözlüğünün üstünden bana baktı.
"Dikkat çekmek istemediğimizden dolayı insanların gözünün bizim üstümüzde olduğunu sanıyoruz. Yani bunun bu sıcakta kapüşonlu giymemizle alakası yok."
Caddeden saparak ara sokağa girdik.
"Burası olabilir," diye fısıldadım.
Gözlüklerimizi çıkarıp kaldırıma oturduk. Ve beklemeye başladık.
5 dakika sonra
Nova ofladı. "Yol geçmeyen han mı ya burası."
"Mal mısın bu durum için yol geçmez kervan denir şimdi uza," dedim.
"Ergen misin?" deyip cebinden maket bıçağını çıkardı.
"Ama yol geçmeyen han denmez canım arkadaşım."
"Her neyse ondan o zaman."
10 dakika sonra
"Sence neden hala kimse geçmedi?" diye sorumu Nova'ya yönelttim.
"Belki toplu intihar etmişlerdir."
15 dakika sonra
"İlkem, madem penguenler uçamıyor onlara neden kuş diyorlar?"
17 dakika sonra
Ayağa kalktım. "Başka bir ara sokağa geçmeliyiz."
Nova, onu ayağı kaldırmam için elini uzattı. O sırada ayak sesleri ve kahkahalar duyuldu.
Nova ile sinsice bakıştıktan sonra maket bıçaklarımızı çıkartıp gözlüklerimizi taktık ve gelenlerin önüne atladık.
Gelenler...
Mahmut'un çetesiydi!
Vakit, intikam vaktidir.
Taş Çocuklar Çetesi, gülüşmekle meşgulken Nova'nın kulağına "Onları fena halde korkutmalıyız," diye fısıldadım. Nova da karışma bende hareketi yaptı ve Taş Çocuklar Çetesinin yanımıza yaklaşmasını beklemeye koyulduk.
Yanımıza yaklaştıklarında da Nova maket bıçağını onları deşecekmiş gibi tutup bağırdı.
"BÖÖÖÖÖÖÖÖ!"
Ne! Bö mü?
Taş Çocuklar Çetesi ciddiyetlerine bürünerek havalı bir şekilde bize baktılar. Aynı anda tek kaşı kaldırma eylemini gerçekleştirdiler.
Mahmut, o mükemmel sesi ile "Selamünaleyküm arkadaşlar kime bakmıştınız?" dedi.
Nova maket bıçağını yere atarak kulağıma "Bunları korkutmayalım ya hem yakışıklılar hem bak çocuk ne güzel konuştu," dedi.
"Saçmalamasana bunlar bizi kovalamıştı," diye fısıldadım. Ayrıca Maho benimdi yani?
Nova, tekrar kulağıma yapışmıştı. "Bence bizi tanıyamadılar, çeteden sanıyorlar ortam karanlık olunca."
Mahmut'un yanındaki sarışın çocuk "Bu gece bizim gecemiz olacak size de bir kıyak yapalım," dedi. Bizim yanımıza gelip kolunu Nova'nın omzuna attı. "Geliyor musunuz Abdurrahman?"
Nova sesini kalınlaştırdı.
"Tabi ki geliyoruz ne sandın bizde ortam böyle birader."
Hayır, hayır, hayır!
Nova'yı cimcikledim
En yakın arkadaşım, başımızı fena halde belaya sokacaktı. Ah, o liste başımızı çok fazla belaya sokacaktı zaten ama Logan Butler ve çetesi ile bir gece listemizde yoktu.
Hiç bozuntuya vermeden konuştu Nova.
"Abdulrezzak kankam da gelmeyi kabul ettiğine göre ne duruyoruz?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sürpriz Yumurta
HumorWatty Awards Keşfedilmemiş Cevherler'15 En İyi Mizah Hikayesi Ana karakterken bile ana karakterliği beceremeyen İlkem, geniş sülalesi, en yakın arkadaşı Nova ve onun çekirdek ailesi. İşte karşınızda tam bir tatil ekibi. Gitmek için pek bilinmeyen bi...