In een wazig bewustzijn kwam Lily tot positieven. Ze voelde zich licht in haar hoofd en kon bijna weer wegvallen als ze zichzelf niet wakker hield. Met veel moeite opende ze haar ogen naar standje spleet en probeerde de omgeving te observeren. Het enige wat ze kon zien was een bruin met grijze waas. Haar ogen sloten zich weer en ze viel weg.
Een tijd later werd ze weer wakker. Nu lag ze. Haar rug deed zeer en haar nek was stijf. Deze keer was haar hoofd niet wazig. Ze wist niet hoelang ze daar al lag, waar ze was, wie haar mee had genomen. Voorzichtig kwam ze overeind. Een pijnscheut schoot door haar hoofd. Ze kneep haar ogen dicht en wreef over haar hoofd. Blijkbaar had ze daar al een tijd gelegen. Ze deed haar ogen weer open en keek om zich heen.
Ze had bijna een hartverzakking.
Het zou fijn zijn geweest als ze een waarschuwing had gekregen dat er mensen naar haar zouden kijken als ze wakker werd. Een paar meter naast haar zat een rij met mensen haar aandachtig aan te kijken.
Lily opende haar mond maar werdt afgekapt door een stem van achter haar. Een prachtig verscheinsel stond achterhaar en keek naar de anderen. Haar stralend als de zon, ogen zo prachtig als-
Wacht eens even, Lily had haar ergens eerder gezien. Ze wist niet waarom, maar iets zei haar dat ze de vrouw kende.
De vrouw zette nog een stap en sprak tot de groep mensen. Ze sprak woorden die in Lily's oren niet bekend klonken. De woorden vloeiden als een soort lied uit de mond van de vrouw terwijl de anderen aandachtig zaten te luisteren. Lily schoof haar benen over de rand van de rots heen en probeerde ook mee te luisteren.
Toen de vrouw stopte met praten (of zingen, wat het ook was) en Lily nog steeds geen enkel woord had kunnen ontcijferen, draaide de vrouw om. Ze keek Lily met een strakke blik aan. Ergens zag Lily ook een beetje spijt, maar dat viel niet heel erg op met zo'n norse blik.
'Breng ze maar binnen' zei de vrouw zonder haar ogen van Lily af te halen.
Lily's ogen flitsten naar de twee mannen in een harnas die plotseling uit het niets in beweging kwamen. Op een stijve manier lieten ze de deuren opengaan. Achter de deur stonden haar vijf vrienden, allemaal met en pest humeur en een eigen bodyguard. Slenterend liepen de vijf naar voren met behulp van hun "bodyguards". Iedereen zag er zo miserabel uit als Lily zich had gevoeld, maar toen ze allemaal opkeken en Lily zagen zitten, kon je zeggen dat zij de tijd hier anders hadden besteed dan Lily dat had gedaan. Ze zag Elena en Anna beiden verrast naar Lily kijken, Sneeuwwitjes mond hing zelfs open. Ook de jongens keken verbaasd. Lily keek weer naast haar en zag dat de vrouw nog steeds naar haar keek.
'W-wat houdt dit allemaal in?' Vroeg Lily, 'waarom zijn we hier?'.
De mondhoeken van de vrouw gingen iets hangen en ze keek meteen weg.
Lily's vrienden werden naar voren gebracht en stonden stil voor de groep mensen. Ze keken allemaal nog verrast om Lily's verschijning.
'Welkom, Anna, Elena, Sneeuwwitje, Robin en William, vrienden van Lilian Jones' zei de vrouw naast Lily.
Lilian? Waar haalde ze dat nou weer vandaan?
'Bij deze verwelkomen wij jullie al in ons kasteel. Wij hebben jullie opgenomen vanwege gevaarlijke omstandigheden. Als jullie vragen hebben, stel ze dan aan Theodore daar,' de vrouw wees naar de linker man naast de deur, 'Hij kan jullie alles vertellen'.
De vrouw knikte naar Theodore en liep toen weg. Lily wilde achter haar aan gaan, maar wist niet wat ze moest zeggen dus bleef gewoon verbaasd zitten. De groep mensen die op de stoeleb hadden gezeten waren ook al weg zodat alleen er een paar wachters, Lily en haar vrienden over bleven in de grote zaal. Anna en Robin waren de eerste twee die het initiatief namen om naar Lily toe te lopen. Hoe dichterbij ze kwamen, hoe miserabeler ze er uit begonnen te zien. Anna was als eerst bij Lily. Ze haalde haar hand door Lily's haar en observeerde het. 'Hoe kan jij zo schoon zijn? Hebben ze jou niet in een kerker gegooid?' Vroeg ze. Lily haalde een wenkbrauw op. Kerker?
'Kijk haar kleding dan, kijk hoe schoon het is!' Zei Elena en pakte het stof beet, 'zelf de geur... oh.. Kaneel'.
Alle vijf doken op Lily en bestudeerden haar alsof ze een nieuw diersoort was.
'W-wat..' zei Lily zacht. 'Wat bedoelen jullie?'
Ze lieten Lily verbaasd los. Robin deed een stap en ging pal voor Lily staan. 'Lily?' Zei hij. Ze knikte. 'Wat weet je nog voor vandaag?'
Lily haalde haar schouders op. Tegelijkertijd schoot er ook een pijnscheut door haar hoofd. Paar beelden flitsten langs. Haar vrienden reageerden meteen.
'Lil'? Gaat het?' Vroeg Elena zacht. Lily knikte zacht en haalde haar hand van haar hoofd. Ze dacht even na.
'H-het enige wat ik heb onthouden is een dor landschap..' zei ze zacht. Robin keek de rest bezorgd aan.
'Dus je weet niet dat we hier al een week zijn?' Vroeg Anna vanachter Robin. Lily schudde haar hoofd.
De rest zuchtte. William schopte zelfs keihard tegen de rots aan, dat werd vervolgt door een scheldwoord en een kreet van pijn. 'Idioot' mompelde Elena.
Een tweede pijnscheut schoot door Lily's hoofd heen, alleen deze keer deed het meer pijn.
Het voelde alsof er een bulldozer door haar hoofd heen reed en haar hersenen platstampten. Maar inplaats van schade aan te richten gaf het haar meer informatie. Het gaf haar beelden van herinneringen die de eigenaars van die plek blijkbaar hadden weggehaald. Lily hoorde zichzelf praten. Ze hoorde namen, stemmen en dingen die ze nog nooit eerder had gehoord. Amira. De vrouw die een minuut geleden naast haar had gestaan heette Amira.
Ze herinnerde het weer. Ze deed haar ogen open, stond op en liep weg. Haar vrienden keken raar op. 'Lily, wat ga je doen?' Vroeg Sneeuwwitje. Lily negeerde de vraag en liep door. Beide bewakers deden een stap opzij en versperde de weg. De speren kruisden elkaar. 'Ik wil de nimf Amira spreken' zei Lily vastberaden. De bewakers keken elkaar aan.
'Het spijt me mevrouw, maar we kunnen u niet door laten' zei de linker bewaker na een tijdje. Lily balde haar vuist. 'Ik wil Amira spreken' zei ze weer. De bewakers schudden hun hoofden.
Lily zuchtte diep. 'Dan maar op een andere manier..'
Lily greep de speren beet en trapte een van de bewakers in zijn buik. Op de achtergrond riep Anna 'Lily, Nee!' Wat Lily ook negeerde. De ene bewaker viel speer loos op de grond en kwam niet meer overeind.
Lily draaide zich om en keek de andere bewaker aan. De speer van de andere bewaker had ze in haar hand.
De bewaker hield de punt van de speer dichtbij Lily's gezicht en dreigde dat hij het in haar gezicht zou plantten als ze niet haar speer neer legde en zich over zou geven. Ook dat negeerde Lily. Zonder veel moeite te doen stootte ze de bewaker met de achterkant van de speer. De tweede bewaker viel neer. Ondertussen gingen de deuren open en liep Lily verder. Ze liet haar vijf vrienden verbaasd in de grote zaal achter terwijl zij op zoek ging naar Amira.
Ze hoefde eerlijk gezegd niet ver te zoeken. Verderop in de gang stond Amira ook met een speer.
'Je zocht me?' Vroeg ze met een kleine beving in haar stem. Lily knikte en stond stil.
Even was het stil. Andere bewakers verzamelden zich om Lily en Amira heen en hielden hun speren in de aanslag.
'Ik heb het idee dat je dingen voor me achterhoud' begon Lily. Amira zei niks.
'Als je het nou gewoon verteld dan kan dit-' Lily wees naar de bewakers om haar heen, 'Ophouden'
Weer viel er een stilte. Alle ogen stonden op Lily en Amira. Iedereen was benieuwd wat er zou gebeuren.
'Wat houd dit in?' Zei een kwade stem vanuit het niets. Een man en een vrouw wurmden zich door de bewakers heen om te zien wat er aan de hand was.
De vrouw stond stil en keek Lily verbaasd aan. Ze leek ouder dan dat ze deed de vorige keer dat Lily wakker was.
'Lilian?' zei de vrouw verbaasd. De vrouw bleef aandachtig naar Lily kijken terwijl haar man naast haar kwam staan. 'Sire' zei Amira zacht en trok haar speer in. De man keek haar kwaad aan. 'H-het was niet mijn bedoeling..' stamelde Amira. De man kapte haar af en keerde zich om naar Lily. Zijn gezichtsuitdrukking veranderde meteen, er verscheen een glimlach. 'Lilian, fijn om je een keer te ontmoeten..' zei de man en stak zijn hand uit. Lily keek even aarzelend naar de hand. De man lachte. 'Typisch, maar goed, ik hoop dat je ons kan helpen. Wil je met me mee lopen? Dan vertel ik je alles tijdens een tour door het kasteel' de man draaide zich om en keek naar een bewaker, 'John, breng Lilians vrienden naar een plek waar ze zich allemaal kunnen opfrissen, ik wil niet dat ze nog langer zo rond lopen'
De bewaker knikte en liep terug naar de grote zaal.
Lily keek naar de man die zijn hand uit stak. Ze dacht even na. Hoe erg kon het zijn? Deze mensen hadden haar behandeld als een prinses, het zou niet logisch zijn als ze haar zouden verraden of neer zouden steken. Toch?
Lily knikte en pakte de hand van de man. Met een glimlach nam hij haar speer over en gaf het door aan een andere bewaker. 'Dus, wat weet je allemaal al van deze plek?' Vroeg de man en nam Lily mee naar een gang. De vrouw liep aan de andere kant van Lily en keek haar nog steeds aandachtig aan. 'Niet veel..' zei Lily. Met zijn drieën verdwenen de de gang in en lieten alle bewakers en Amira achter.
JE LEEST
Lily Jones
FantasyVijf tieners, vele sprookjes en veel gevaar. Leuker kan het niet worden toch?