In een maand had Lily al veel gevorderd. Ze had de plattegrond van het gebouw helemaal uit haar hoofd geleerd zodat ze altijd de weg wist, ze trainde elke dag een paar uur met Elena en nog een paar anderen zodat ze het zwaardvechten en pijl en boog schieten onder de knie kreeg. Haar vrijetijd besteedde ze meestal met het lezen van de sprookjesboeken in haar kast. Na twee weken had ze alle sprookjes zo vaak doorgelezen dat ze de verhalen wel kon dromen.
Op de dag na haar aankomst werd ze weggeroepen bij het ontbijt. Er werd tegen haar gezegd dat ze naar 'de baas' moest voor een gesprek. Met een niet zo goed voorgevoel liep ze naar de kamer. Degene die haar had weggeroepen wenste haar veel succes en snelde weg, alsof ze als de dood voor 'de baas' was. Met een zucht had Lily op de deur geklopt.
Een uur later kwam ze verbaasd de deur uitlopen. Ze kon niet geloven wat er was gebeurd. Die man, de Baas, had haar vriendelijk aan gekeken en verteld dat hij trots was om haar welkom te heten. Hij had gezegd dat hij potentie in haar had gezien en dat ze speciaal was.
De reden dat ze verbaasd was omdat ze mensen dingen hoorde fluisteren toen ze werd opgehaald. Dat de Baas je meestal op liet halen als hij je een dreigement vond of een probleem, maar Lily was waarschijnlijk het tegenovergestelde.
Zij was de 'droomleerlinge'- zijn woorden.
Voordat hij zijn gedachtes kon veranderen, holde ze snel weer terug naar de eetzaal. Elena zat te kletsen met een paar anderen en keek op toen Lily aan kwam lopen. Lily zag iets van opluchting bij Elena.
'Je bent niet dood of verbannen... Is dat een goed teken?' vroeg Elena. Lily glimlachte en ging aan de tafel zitten. 'Als het goed is...' zei ze en nam een hap van haar brood.
Een maand later werd ze weer weggeroepen en weer was het de Baas. Iets zelfverzekerder dan de eerste keer liep ze naar de deur en bonsde zo hard mogelijk. 'Binnen' gromde een zware mannelijke stem. De deuren zwiepten open en er vloog een vlaag wind in Lily's gezicht. Er zat een oudere man achter het bureau. Hij had een gemillimeterd militairen kapsel en droeg een net zwart pak. Hij was druk bezig met zijn veer die over papieren heen vloog. Zonder iets te zeggen liep Lily binnen en ging op de stoel zitten tegenover de Baas. De man keek op van zijn werk en glimlachte.
'Lily, fijn om je weer te zien'
'Zelfde' zei Lily een beetje verveeld- wat niet de bedoeling was, het kwam namelijk nogal grof over. Maar de man glimlachte gewoon.
'Ik heb gehoord dat je veel traint' constateerde hij. Lily knikte.
'Mooi' zei hij. 'We hebben namelijk een belangrijke queeste openstaan en ik had jou in gedachten als leider..'
Het werd even helemaal stil in de kamer. De ogen van de man keken Lily strak aan en waren waarschijnlijk op dat moment niet van plan om te bewegen. Lily probeerde een andere kant op te kijken, maar niets hielp.
'Ik weet dat je hier nog maar voor twee maanden bent, maar ik weet zeker dat je dit kan. Die queeste is perfect voor iemand zoals jij'
Lily zei niks. Wat moest ze zeggen? 'Nee sorry, geen interesse'?
Ze haalde haar schouders op. 'Het kan allemaal, maar als het gevaarlijk is, dan denk ik dat u beter iemand kan sturen die meer getraind is en meer ervaring heeft' zei ze.
De grijns op het gezicht van de man zat er nog steeds. Het leek bijna alsof iemand zijn wangen op een bepaalde manier had vast genaaid zodat het leek dat hij glimlachte.
Hij haalde een papiertje tevoorschijn en krabbelde er wat op. 'Hier' zei hij en schoof het papiertje naar Lily.
Ze nam het aan en las wat erop stondMorgen middag 14.00 uur, mijn kantoor
'Denk er alsjeblieft over na. Op dat briefje staat een tijd en plaats. Ga daar heen als je een antwoord hebt'.
Lily knikte en stopte het papiertje in haar broekzak. Ze stond op en liep naar de deur.
'En Lily'. Ze keek om. 'Veel succes met trainen'
'Bedankt' zei ze en liep de kamer uit.'Wat heeft hij gezegd?' vroeg Elena toen Lily weer was teruggekeerd op het trainingsveld. Lily pakte het lemmet beet van haar zwaard, schoof het uit de schede- die ze was vergeten om af te doen toen ze werd opgehaald- en begon een dummy in elkaar te hakken. 'Iets over een queeste... voor mij' zei ze en stak haar zwaard door de zak stro heen. Lily zuchtte en schoof haar zwaard weer in haar schede. Terwijl ze voor een nieuwe zak zocht in de kist een meter verderop, vroeg Elena om details. 'Nou, hij had het over een queeste die volgens hem perfect voor mij was en hij wou mij als leider' vertelde ze en deed de nieuwe zak op de dummy. Ze knoopte het touwtje goed vast en haalde toen weer haar zwaard tevoorschijn. 'Ik heb hem gezegd dat hij iemand moest kiezen met meer ervaring, maar hij wou mij. Hij heeft al een afspraak gemaakt voor morgen middag en hij verwacht dan een antwoord' zei ze en sloeg met haar zwaard tegen de rechterkant van de dummy.
'Maar goed dat jij zijn 'droom leerling' bent, anders had je de wind van voren gekregen' zei Elena met een brede grijns. Lily stopte met hakken en keek Elena aan met haar 'Serieus?' gezicht.
Elena legde grinnikend een pijl aan en schoot door het lachen naast de roos.
JE LEEST
Lily Jones
FantasiaVijf tieners, vele sprookjes en veel gevaar. Leuker kan het niet worden toch?