032;{Car}

813 70 0
                                    

[[The Hanging Blue Sedan]]

Pada 1 May 2018 di Toronto , Kanada terdapat satu kejadian aneh telah berlaku di mana terdapat sebuah kereta Sedan berwarna biru yang tergantung di bawah Jambatan Leaside .

Kejadian tersebut telah menjadi tanda tanya pelbagai pihak dan tular di media sosial di seluruh dunia .

Hasil siasatan pihak berkuasa mendapati bahawa kereta tersebut milik seorang lelaki yang telah meninggal 8 tahun yang lalu di mana dia juga telah dijumpai membunuh diri dengan mengantungkan diri di bawah Jabatan Leaside serupa dengan cara keretanya dijumpai .

Pelbagai teori dan dakwaan yang telah diberikan oleh orang ramai . Namun apakah motif kereta tersebut digantung di situ masih belum dikenal pasti .

Ada pihak mendakwa , tuan kepada kereta tersebut dipercayai dibunuh  dan mayatnya dilakonkan supaya kelihatan seperti bunuh diri .

Namun akibat bukti yang amat sedikit maka pihak polis telah menganggap bahawa ianya kes bunuh diri .

Terdapat banyak pihak mendakwa cara kereta itu digantung di bawah jambatan tersebut adalah satu amaran yang diberikan oleh pihak tertentu .

Selain itu , ada juga pihak yang mendakwa bahawa roh lelaki yang membunuh diri tersebut tidak tenteram . Maka , dia menggantungkan keretanya supaya pihak keluarganya mengingati akan dirinya dan cuba untuk menuntu keadilan untuk kematiaanya .

[END]Fakta MisteriWhere stories live. Discover now