R

203 38 0
                                    

--------------------------------
DREAM OR MEMORIES?
꿈이나 추억?
--------------------------------



Aku berjalan tanpa henti di sebuah taman yang indah dipenuhi pelbagai bunga ros.

Selepas bejalan di sekitar taman itu dengan kadar agak lama,aku terhenti di depan seorang wanita yang membelakangi aku.Dia memakai dress merah darah.Ditepinya dipenuhi dengan....

......Bunga ros merah......

Dia memalingkan wajahnya ke arahku akan tetapi ,aku tidak dapat melihat wajahnya kerana dia memakai  topeng yang hampir menutupi wajahnya itu.

"Annyeong,Jin....."sapa wanita itu sambil melambaikan tangannya ramah."Kau siapa?"tanya Jin masih tidak dapat memproses dengan sepenuhnya."Saya sebahagian daripada memori awak yang hilang....Awak...Tidak ingat saya?"tanya wanita itu.

"Aku tak pernah kenal kau....kau siapa dan aku kat mana?"tanya Jin mula gelabah.
"Jangan risau,ini sebahagian daripada ingatan awak....Cuba awak ambil sekuntum ros merah di tepi awak?"Wanita itu mengarahkan Jin supaya mengutip ros merah yang ditanam subur di tepinya itu.

Jin hanya menuruti kata²nya lalu mengambil sekuntum bunga ros merah di sebelahnya itu.Tiba²....Dunia mula berubah menjadi gelap.

"Awak....Makan la ubat ni...Nanti awak sakit macam mana?"

"No means no!"

"Makan makan makan!"

"Ish....Awak tak faham ke saya benci benda tu!"

"Awak kena makan,nanti kalau awak sakit.... Macam mana dengan saya nanti?"Sayu sahaja suara wanita itu.

"Awak....Jangan la bersedih...
Sayakan kuat,mestilah saya tak akan tinggalkan awak...."

"Manusia semua akan mati bila² masa sahaja,nanti kalau saya pergi dulu daripada awak....Saya tak dapat buat macam ni dah...."

"Awak,boleh tak jangan sebut pasal ajal maut ni?Saya tak suka lah.....Awak tak akan tinggalkan saya!"

"Jadi makan....."

"Baik,saya akan makan tapi saya tak pandai makan"

Wanita itu terus menyumbat ubat di tangannya ke dalam mulut lelaki itu.Lelaki itu terkebil kebil meminta air.

"Uhuk...Uhuk...Air...."

"Nah....."

Wanita itu menghulurkan air dengan laju kepadanya lalu diminum rakus lelaki itu.

"Minum pelan²...."

"Terima kasih,Seong Im....."

Tiba² Jin kembali di tempat yang terletaknya dirinya tadi...

"Siapa Seong Im tu!Beritahu aku!"
tanyaku kepada wanita tadi...."Orang yang penting dalam hidup awak...Tapi sayang,awak lupakan dia..."kata wanita itu dengan suara yang agak serak.Mungkin menahan tangis...

"Maksud kau?""Lambat laung awak akan ingat dia....Awak perlukan ingatan yang kukuh untuk membongkarkannya.
Selamat tinggal...."Bayangan wanita itu lesap sedikit demi sedikit sehinggakan....

"Arh..!!!!!!!"Jin terbangun dari tidurnya
Kerana dia terjatuh dari katil.Jin menenyeh matanya yang kabur itu lalu kembali membaringkan diri semula di atas katil.

Saya sebahagian daripada memori awak yang hilang....Awak...Tak ingat saya?"

Jangan risau,ini sebahagian daripada ingatan awak....

Orang yang penting dalam hidup awak...Tapi sayang,awak lupakan dia...

Lambat laung awak akan ingat dia....Awak perlukan ingatan kukuh untuk membongkarkannya.

Semua perkataan itu masih bermain dalam ingatannya....Siapa Seong Im tu...Dan kenapa dia berkait dengan Jin
walaupun identiti tentangnya langsung tidak ada kena mengena dengan hidup Jin

"Ahhh....Lupakan semua itu.Benda tu boleh buat aku jadi gila...."Gumam Jin sendirian.
Dia bingkas bangun dari katil miliknya lalu berjalan ke arah bilik mandi untuk membersihkan dirinya yang sudah melekit dengan peluh² dingin itu.....

Selepas itu,dia terus bersiap dengan memakai pakaian berwarna hitam lalu disemburkan sedikit haruman lavender pada baju yang dipakainya.Tidak lupa juga, dia membawa bunga ros merah yang dibelinya sekali.Sejurus itu,dia keluar dari rumahnya untuk ke makam ibu bapanya yang terletak tidak jauh dari kawasan rumahnya itu....Dia menaiki kereta ferari miliknya lalu segera memandunya ke sana.

Makam mokdong....

JIN POV

Aku berjalan mendekati makam ibu bapaku yang terletak hanya bersebelahan.Aku meletakkan sejambak bunga di atas makam tersebut.Aku berlutut lalu memandang makam mereka sayu.

"Appa....Eomma...Maafkan Jin sebab tidak dapat jenguk korang.Jin hanya nak yang terbaik untuk korang.Bersemadilah
dengan aman...Mungkin,sekali sekala je Jin akan jenguk korng sebab Jin sibuk.
Sibuk untuk menegakkan keadilan....."

"Tapi sekarang ni,ada seorang perempuan yang hadir dalam hidup Jin bila Jin dalam kesusahan.Apa maksudnya huh?"Jin menjedakan perbualannya seketika lalu memandang ke arah gambar ibubapanya.

"Ok la....Jin nk pergi dulu.Kalau Jin tak sibuk,Jin akan datang melawat korang lagi.Annyeong...."

Semasa aku ingin mengatur langkah pulang,angin meniup daun² yang gugur membuatkan aku tertarik untuk mengikutinya....Tiba² aku terlihat seorang gadis berdiri di sebuah makan sambil menangis.

"Song Ji Hyo...."Aku berjalan ke arah gadis tersebut lalu menyapanya."Siapa yang kau jenguk tu?"tanyaku kepadanya."Cheon Seong Im...."

Seong Im?Nama tu macam familiar...

"Adik?kakak?"tanyaku lagi."Dia adalah diri saya dan saya adalah dirinya..."Jawab Jihyo sambil merenung sayu makam tersebut."Kau selalu main² dengan aku....
Cuba kau bagitahu terus.Kan senang."
Jawabku malas ingin mentranslate segala mak nenek google...

"Saya tak pernah main² dengan awak....
Semua yang saya cakapkan adalah benar."Jawab Jihyo."Ah...Ok...Fine.."Aku menjawab dengan nada pasrah...
"Saya pergi dulu..."Dengan itu Jihyo berjalan mengatur langkah pergi meninggalkanku yang berdiri berseorangan di makam yang Jihyo melawat sebentar tadi....

Aku berjalan menghampiri makam tersebut lalu membaca namanya.

                      Cheon Seong Im

                           1990-2010

Kasihannya gadis ini...Walaupun baru berusia 20 tahun tapi ajalnya telahpun tiba....Tapi,betul² nama ni sangat familiar....
Aku ingin melihat gambarnya tetapi gambarnya telah lusuh menyebabkan aku tidak dapat melihatnya.

Selepas beberapa minit berada di situ,aku mengatur langkah pulang ke rumah.Aku berjalan keluar dari kawasan perkuburan tersebut lalu memasuki perut kereta.Aku memanaskan enjin kereta lalu bergegas pergi dari situ.









To be continued......

[✔] UNFORGETTABLE LOVE (KIM SEOK JIN FF)Where stories live. Discover now