T

124 26 0
                                    

------------------
DANGER
위험
------------------






"Inspektor Lee..."Panggil seseorang.
Midam terus memandang ke belakang melihat figura Encik Choi."Ah..Ya Tuan!"Balas Midam lalu menunduk dengan sopan."Saya ingin bersamarjumpa dengan kamu."

"Baik, mari ke pejabat saya." Pelawanya.Encik Choi angguk lalu mereka berdua terus berjalan menuju ke pejabat.Setelah itu, mereka terus melabuhkan punggung di atas sofa sambil berhadap antara satu sama lain.

"It's about the killer.Dah banyak kes bunuh dan pihak forensik telah menyatakan hampir kesemua kes kematian itu adalah pembunuh yang sama."Jelas Encik Choi."Apa langakah kita yang seterusnya?"Tanya Midam.

"Kita perlu selidik kes ini dengan lebih mendalam.Saya akan arahkan kes ini sebagai kes rahsia.Kamu akan mengetuai kes ini."Midam angguk laju.
"Saya akan berusaha untuk menyelesaikan kes ini."Kata Midam bersemangat.Encik Choi terus bangun ingin pergi.

"Saya amat meletakkan harapan yang tinggi pada kamu.Saya harap kamu dapat menjalankan tugas dengan sebaik-baiknya."Lelaki tua itu menepuk perlahan bahu Midam.Lelaki muda itu hanya tersenyum dengan kata2 Encik Choi.

"Saya pergi dulu."Midam segera berjalan membuka pintu untuk Encik Choi.Selepas itu, Midam terus menutup pintu lalu berjalan ke arah kerusinya.

----------------------------------------

Jin membawa kereta miliknya pergi ke
sebuah tempat dimana hanya dia seorang sahaja yang tahu.Dia memarkirkan keretanya lalu berjalan masuk ke dalam gudang lama.

Kakinya melangkah ke suatu bilik yang dipenuhi CCTV.Sebuah butang yang berada di tepi pintu ditekan maka semua skrin dan lampu menyala.
Terlihat aktiviti semua polis mula disiarkan."Nampaknya, mereka semua sedang selidik kes kematian Jimin...."Gumam Jin.

Matanya meneliti setiap skrin sehingga di pejabat milik ketua mereka."
Inspektor Lee Mi Dam, pengawai polis muda berpangkat tinggi.Mempunyai seorang teman wanita bernama.....Kim Sejeong."Jin mengambil satu senarai maklumat tentang diri Midam.

"Nampaknya kerja aku mungkin senang..."Monolog Jin lalu tersenyum penuh makna."How about kill Mr.Choi first and then...You?"Katanya lalu melihat gambar Midam.Selepas itu, kakinya diangkat pula menuju ke bilik yang berkunci di sebelah.

"Busuknya bau kamu semua sama saja seperti hati kamu.Inilah tempat yang sesuai untuk kamu yang berdosa....
Welcome to hell, Lee Midam.When you try to disturb my work so then, your place is better with them."Jin mula ketawa kuat.Dia sudah dapat bayangkan bagaimana lelaki itu mati ditangannya.

Setelah lama berada di situ, Jin mengambil keputusan untuk pulang.
Dia ingin mengatur strategi bagaimana untuk membunuh Encik Choi serta menculik Sejeong.Sebelum itu, dia ke sebuah cafe untuk membeli kopi untuk diminumnya.

Selepas selesai membuat bayaran, Jin terus keluar lalu memasuki perut kereta.Keretanya dipandu pula ke sebuah sungai untuk merehatkan minda seketika sebelum dia berubah kepada side yang lain.

Kakinya dilangkah untuk duduk berehat di tepi sungai.Dia duduk di atas rumput sambil menghirup kopi lattenya.Semetara itu, dia bermain dengan seekor anak anjing yang datang dan bermanja dengannya.

"Kau cantik, sama seperti--"Sebelum habis Jin berkata, sebuah suara memotong."Encik, itu anak anjing saya.Maaflah kalau dia ganggu encik."
Seorang gadis terus mengangkat anak anjing itu lalu dibelai manja.

"Nama apa?"Tanya Jin."Kim Sejeong."
Jin mengangkat kening."Ouh, this puppy eah?Nama dia Mochi."Sambung gadis itu.Jin angguk lalu memandang gadis yang bernama Sejeong itu.Gadis itu hanya senyum manis ke arah Jin.

"Sejeong!!"Tiba2 suara seorang lelaki menerpa telinga mereka."Yah, Midam Oppa."Balas Sejeong sambil tersenyum.Langkahnya terus ke arah lelaki itu."Apa yang awak buat ni?
Saya risau tau tak?"Lelaki itu beriak sangat risau.

"Maaf la oppa.Tadi, Mochi lari kejar rama-rama...Sebabtu Sejeong lari kejar dia, takut hilang pula."Terang gadis itu tenang."Lain kali jangan buat tau?
Nanti saya makin risau."Lelaki itu memberi peringatan dengan nada yang risau.bSejeong hanya menunjukkan jempolnya sambil membuat mimik muka yang comel.

"Comelnya kesayangan oppa ni...Btw, siapa lelaki yang cakap dengan Sejeong tu?"Tanya Midam lalu memerhatikan Jin dengan pandangan yang tajam.
"Tadi, Mochi pergi dekat dia.Then, Sejeong borak la dengan dia sekejap."
Midam hanya angguk faham.

Mereka berdua terus berjalan pergi dari situ.Jin yang memandang hanya tersenyum penuh makna."I saw my target just now.How about I ruin their lovely relationship?"Kata Jin perlahan sambil menghirup kopinya.Cawan yang kosong itu digumpalnya menjadi bentuk bulat lalu dibalingnya ke dalam sungai.

Lelaki itu terus melangkah masuk ke dalam kereta lalu memecut pergi dari situ.Langkahnya dilajukan untuk masuk ke dalam rumah.Bilik bawah tanah dituju lalu peta kawasan gangnam dilihat.Jalan Gaepo-dong dicari seterusnya ditanda dengan tanda merah.

"This is Mr.Choi house and....."Stiker kuning terus dilekatkan di sebuah perumahan di Daechi-dong."This is Sejeong house, Mr.Choi's niece."
Kerjanya berterusan hingga ke malam untuk menjayakan strateginya malah tubuhnya kian dibasahi dengan peluh.

"Apa yang akan jadi kalau strategi aku tak jadi?Heh...Mestilah berjaya kalau aku yang atur..."Monolognya angkuh.
Cermin matanya diambil lalu dia membaca beberapa butiran yang sudah lama disimpannya.

Diambil telefon miliknya lalu lelaki itu mendail nombor seseorang.

Tut....Tut....

"Yeoboseyo?"

"Hello inspektor Lee Midam.How about your work today huh?"

"Siapa kau?"

"I'm your friends and don't worry because...I'm also your enemy..."

"KAU NAK APA?!"

"Aku cuma nak....Apa kata, nyawa kau?Tapi rasanya masih awalkan?So aku mungkin nak nyawa orang tua tu...."

"Siapa yang kau maksudkan huh?!"

"Encik Choi Kijeong, Pak Cik kepada your girlfriend,Sejeong.Right?"

"KAU JANGAN APA2 KAN MEREKA BERDUA LA,BODOH!"

"*Ketawa* Let's see, siapa yang berjaya dan siapa yang gagal.Ini cuma peringatan Midam...Kalau kau kacau kerja aku, bila2 masa sahaja Sejeong akan....MATI."

"KAU AKAN MATI, SENGAL!!"

"Ingat ya, kalau kau sayangkan mereka, jangan kaitkan dengan polis yang lain.
Ini hanya diantara kita berdua sahaja."

"SIALAN KAU, SYAITAN!!!KAU AKAN MATI JUGA NANTI!"

"Selamat tinggal Midam, jaga teman wanita kau baik2.Dengan orang tua tu sekali."

"Si---"

Tut......Tut.....

Jin menggenggam telefon miliknya kuat sehingga remuk.Selepas itu, dia membuangnya ke dalam tong sampah.
"Midam...Midam...Kau terlalu lemah untuk kalahkan aku disebabkan Sejeong.Sebabtu aku tak perlukan cinta....."

Jin terus berjalan naik ke tingkat atas untuk ke bilik tidurnya.Dia ingin merehatkan dirinya sebelum dia beraksi nanti.



To be continued....

[✔] UNFORGETTABLE LOVE (KIM SEOK JIN FF)Where stories live. Discover now