------------------------
HATE
미움
------------------------"BANGUN LA BODOH...."Jin menyiram sebaldi air kearah Sejeong.
Gadis yang nyenyak tidur itu terus tebangun akibat terkejut dengan perbuatan drastik Jin itu."Kau jangan ingat ni hotel kau boleh senang-senang tidur..."Jin membaling baldi yang dibawanya ke tepi lalu sedulang makanan disepaknya ke arah Sejeong.
"Makan....""Saya taknak!Saya nak pergi dari sini!!LEPASKAN SAYA!"Jerit gadis itu sambil menyepak makanan yang dibawa Jin itu."WEI PEREMPUAN!!!!
AKU LAYAN KAU ELOK KAN?KENAPA KAU NAK MERUNGUT PULAK?!!"Tengking Jin kuat sehingga gadis itu kembali menangis."MARAH SIKIT NANGIS!KAU BOLEH TAK JANGAN BUAT SEMAK?!!""Awak tak--rasa ke perbuatan awak--ni kejam?!Awak---tak fikir--perasaan orang lain!!"Jin yang berasa amat geram itu terus berjalan mendekati gadis.Tangannya menekup pipi gadis itu kuat lalu nasi yang dibawanya disumbat ke dalam mulut gadis itu kasar."Kau dah buat aku hilang sabar dekat kau perempuan!Jangan harap aku nak layan kau baik dah!" Perbuatannya diulang sehingga gadis itu terbatuk kuat akibat tersedak.
"Kau nak air ke?"Jin terus ambil air yang dibawanya lalu disiram ke wajah gadis itu."Kau ingat, jangan pernah bagi aku hilang sabar dengan kau!"
Jin membaling cawan itu hingga pecah lalu bangun dari bertinggung."Kau masih berharap yang Midam akan cari kau?"Tanya Jin sinis.Sejeong langsung tidak menjawab kerana dia asyik terbatuk akibat perbuatan Jin tadi."Mati la awal sikit, boleh jantan tu dapat pengajaran.Dah 16 jam aku tunggu dia lakukan misi tu.Tinggal 8 jam lagi sebelum nyawa kau aku tamatkan kalau dia tak settlekan lagi misi tu...""Aw--ak--takk---an---uhuk---mena--ng..."Jin tersenyum dengan kata-kata Sejeong itu."Kau fikir aku kisah?Aku cuma nak tengok dia merana ja..."Rambut Sejeong ditarik lalu mata mereka berdua menatap anara satu sama lain.
"Seokjin--"Mereka berdua terus memandang suara yang berbunyi itu.
"Jihyo....."Jihyo memandang mereka berdua silih berganti."Apa awak buat dekat dia Seokjin?"Rambut Sejeong dilepaskan lalu Jin berjalan mendekati Jihyo yang kebingungan itu.Tangan Jihyo ditarik kasar lalu pintu bilik bawah tanah itu ditutup kasar."Seokjin!Lepaslah...Apa yang awak buat dekat perempuan tu?!"Setelah lama Jihyo bergelut, akhirnya Jin melepaskan tangannya."Kau kenapa datang sini?!"Tanya Jin keras."Saya nak jenguk awak ja...Lagipun lama kita kita tak jumpa dan luangkan masa."
Balas Jihyo perlahan."Maaf Jihyo, aku sibuk sekarang ni....
Kau balik dulu."Jin menolak lembut tubuh Jihyo tetapi gadis itu mengeraskan dirinya."Kenapa awak seksa dia?!Awak dah kenapa Seokjin?!"
Tengking Jihyo kepada Jin.Dia tak suka lihat perangai Jin yang seperti itu.
"Jihyo, kau dah kenapa?!Suka hati aku la nak buat apa.."Jihyo menatap wajah Jin geram."Oohhh....Suka hati?Awak tahu tak yang awak dah dera perempuan tu?Awak tak kesian dekat dia ka?Awak nak jadi lelaki dayus ka huh?!"Jin menatap Jihyo dengan wajah bengis.
"SUKA HATI AKU LA NAK BUAT APA!NI KERJA AKU!KAU TAK BERHAK NAK ARAH AKU!!"Tengking Jin kuat membuatkan bahu gadis itu terhincut.Darah Jin memang sudah naik dengan kata-kata Jihyo."Ni awak panggil kerja?Ni ka?Awak memang bodoh la Seokjin...Saya benci awak!"Jihyo tidak henti-henti memukul dada Jin sambil menangis.
Jin tidak melakukan apa-apa malah mulutnya langsung tidak boleh dibuka.
"Jihyo, kau keluar...Aku taknak tengok lagi muka kau."Arah Jin perlahan.Jihyo berdegil, dia langsung tidak berginjak dari tempat itu.Jin mengetap giginya geram lalu menarik tangan Jihyo untuk dibawa keluar dari rumahnya."AKU ULANG SEKALI LAGI JIHYO!JANGAN KAU MUNCUL DEPAN AKU DAH!"Jin terus menutup pintu rumahnya kasar lalu berjalan pergi dari situ."JIN, PERCAYA LA AWAK AKAN MENYESAL DENGAN SEGALA PERBUATAN AWAK TU...."Jerit Jihyo dari luar.Jin hanya endahkan lalu berjalan memasuki biliknya.
"Kenapa kau kena muncul dalam hidup aku?"Gumam Jin perlahan.
--------------------------------------
Akibat panggilan daripada pejabat, Midam tidak dapat melakukan tugasannya yang diberikan Jin.Dia terpaksa kembali ke pejabat untuk membantu mereka membincangkan tentang isu kehilangan Sejeong.Terus niatnya tergendala.
"Mengikut risikan, kami mendapati yang suspek pernah datang ke sebuah restoran di Gangnam.Ini bukti CCTV yang suspek berada bersama Cik Sejeong semasa 11 hari yang lepas...."
Video yang dinyatakan tadi ditunjuk kepada Midam.Lelaki itu melihat dengan teliti wajah lelaki yang bersama Sejeong tadi."Ni bukan....."Kaki tangan yang lain memandang Midam apabila dia mula bersuara."Lelaki ni, saya pernah jumpa dia bercakap dengan Sejeong beberapa minggu yang lepas......Lelaki tu sedang duduk di taman...."Mereka semua menumpukan perhatian pada pernyataan Midam."Tuan kenal ke dia?!"Midam sekadar angguk sebagai jawaban.
"Kita akan periksa semua CCTV dan cari keberadaan dia.Periksa nombor plat keretanya dan di mana dia selalu pergi."Mereka semua angguk lalu segera mencari maklumat."Ouh, kau la rupa-rupanya yang selalu telefon aku...
Sebabtu la aku ada perasaan tak senang bila tengok tatapan kau dekat Sejeong...."Gumam lelaki itu perlahan lalu pergi berjalan keluar dari tempat itu untuk berjumpa dengan Encik Choi.Tiba-tiba telefonnya mula berdering membuatkan dia segera menjawab panggilan itu.
"Kau dah tahu identiti aku kan, Midam?Tahniah..."
"Kenapa kau buat semua ni?"
"Kan aku dah kata, kau ganggu kerja aku.Kalau kau nak tahu la kan, aku la dalang daripada kematian semua CEO yang mati sebelum ni.Tak ada gunanya lagi kan aku nak berahsia dengan kau?"
"Kau nak apa telefon aku sekarang ni?"
"Ouh, aku lupa nak beritahu kau.Tinggal 2 jam lagi sebelum masa yang aku beri dekat kau untuk bunuh orang tua tu tamat.Aku dah pasang bom supaya dia mati malam ni...Tunggu kau buat kerja, satu apa pun tak jalan!"
"KAU!!!!KENAPA KAU BUAT SEMUA NI?AKU DAH JANJIKAN YANG AKU AKAN IKUT CAKAP KAU?!!"
"Salah kau sebab hilangkan kepercayaan aku, bye Inspektor Lee.
Selamat maju jaya!*gelak*TUT........
"Tak boleh jadi ni!!!Aku kena selamatkan Pak Cik Choi!"Midam terus menekan pedal minyaknya pergi dari situ segera untuk mencari keberadaan Encik Choi.
To be continued....
YOU ARE READING
[✔] UNFORGETTABLE LOVE (KIM SEOK JIN FF)
Romance✔Storyline by neophoria- Unforgettable Love A Kim Seokjin's fanfiction Genre; Romance, Action [Start : 23 April 2019 ] "Dia adalah saya dan saya adalah dia..." "Kenapa gadis misteri itu selalu menghantui aku?" Cast: Kim Seok Jin Song Ji Hyo Status...