En vroeg ze. De rest schud hun hoofd. "Waarom is ze eigenlijk boos op jou?" vroeg Lore. "Ze zag me Nina een kus geven," zei Raphael. "Wat!" "Rustig dames, het is niet wat je denkt,"zei Jonathan. "Ja, Nina is de zus van Raf," zei Kristof. "Heb je dat aan Nienke verteld?" vroeg Joyce. Raphael schudde zijn hoofd. "Ze ontliep me de hele tijd."
Voor iemand nog iets kon zeggen werden ze op het podium geroepen. Iedereen kreeg zijn rol. "Je kan je rol zo meteen van dit blad komen aflezen. Dan kom je naar mij en ik geef je je tekst," zei Mevrouw Deposuur. Ze was niet echt de regisseur, maar eerder de dansleraar voor de musical. Mevrouw Bloemen was de zangleraar en Meneer De Koque was de acteer leraar. Verder zaten er nog leraren voor het licht, geluid, decor... Zo had iedereen eigenlijk zijn deel voor de musical en was iedereen een soort van regisseur. Met z'n allen liepen ze naar het blad.
Madelon-Nine
Joyce-Janne
Lore-Lina
Nina-Madelief
Laura-Marissa
Lotte-Lies
Kristof-Karel
Jonathan-Jasper
Raphael-Fabian
Jef-Seppe
Sander-Kasper
......
Iedereen had zijn tekst en moest gaan leren. Madelon was door het dolle heen omdat ze de hoofdrol had. Maar Nina ook. Dat was voor Madelon nu ook wel een minpunt. Nina zou voor Madelon als vervangster invallen als Madelon ziek zou worden. Madelon deed er alles aan om ook maar geen enkele fout te maken wat haar haar hoofdrol zou kosten. Ze begon Nina zelfs te pesten om haar hoofdrol niet af te staan.
Maar de dag van de eerste echte repetitie was Madelon er niet.
"Waar is Madelon," vroeg Mevrouw Deposuur. "Weten we niet," zei Jocye. "Ik ga haar wel zoeken," zei Nina en ze liep de zaal uit. De rest bleef in de zaal voor te repeteren. Niemand wist wat Madelon van plan was. Ze zocht Nienke op om haar voor altijd uit de weg te ruilmen. Maar wat Madelon niet wist was dat Nina alles, maar dan ook alles had gezien.
JE LEEST
Muziek is wie ik ben
Teen FictionNienke is een meisje dat enorm veel van muziek houd. Haar droom is om ooit op de nationale academie voor muzikaal talent te worden toegelaten. Op een dag krijgt ze een brief van de academie. Ze wordt toegelaten, maar haar plekje in de klas winnen is...