"En de naam van de band is ..." voordat die zin kon worden afgemaakt kwam Madelon binnen met Nina op de hielen. "Kijk mevrouw, ze zitten allemaal samen bij de jongens," zei ze. Mevrouw Deposuur komt binnen. Voor ze iets kan zeggen neemt Florian het voortouw: "Sorry mevrouw, maar Nienke haar broer en vader liggen vanaf deze ochtend in coma. We zijn hier om haar te troosten," "Dat is niet waar," zei Madelon meteen.
Iedereen begon door elkaar te praatten toen de rector binnen kwam. Toen werd het stil. "Nienke ik heb nieuws vanuit het ziekenhuis," Nienke keek de rector aan. "Je broer is een uurtje geleden gestorven. Ze hebben geprobeerd hem te reanimeren, maar dat lukte niet. Mijn innige deelname aan zowel jou als Florian," Nienke moest Florian even vastnemen, maar ook hij was er niet goed van. Het waren altijd twee hele goede vrienden geweest. Raphael ging Nienke ondersteunen en zette haar op een stoel. "Mevrouw Deposuur keek boos naar Nina en Madelon. "Met jullie heb ik nog een appeltje te schillen," zei ze en trok de twee meisjes mee naar buiten. "Als papa doodgaat kan mijn moeder dat vast ook niet meer aan. Dan ben ik alleen," zei Nienke. Het wou niet tot haar doordringen. Ze wist niet of ze moest huilen of niet. "Ik ... Ik ga," zei Florian en hij liep stil de kamer uit.
Nienke voelde zich slecht. Zelfs het cadeautje van de band, waarvan ze de naam nog steeds niet wist, had haar niet geholpen. De rector wou haar en Florian een dag vrij geven, maar beiden zeiden nee. Ze wilden de lessen volgen om hun gedachten te verzetten. Niet dat de lessen echt hielpen. Gelukkig had mevrouw Bloemen de inschrijvingsformulieren uitgedeeld. Iedereen deed mee. Ze moesten Lore wel nog even overtuigen.
"Luister Lore, bent een hele goede vriendin van me," had Nienke gezegd. "En er is niets dat ons kan schonden. Zelfs ons talent kan dat niet. En iedereen heeft talent hier op school. Dus jij ook. Waarom zou je anders door het examen zijn gekomen?" Lore had na die woorden ja gezegd. Het verbaasde Nienke dat ze een pep-talk kon geven terwijl ze met Kevin in haar hoofd zat.
"Waarom doe je eigenlijk mee?" vroeg Madelon aan Lore. "Ik...ik heb talent," zei Lore zacht. "Je hebt wat? Talent? Dat heeft niemand meisje. Behalve ik," zei Madelon. "Hey," zei Nina. "En jij natuurlijk," zei Madelon snel. "Jij en ik," Lore begon te stressen. "Ga eens iemand anders pesten," zei Nienke. " Lore heeft wel talent." "Ja dat is waar. Iedereen hier op school is beter dan jij. Zelfs iemand die niet is doorgelaten heeft meet talent dan jij," zei Madelon. Dat kwam bij Nienke aan als een bom. Madelon liep met Nina weg en ze lieten de verbouwereerde Lore en twijfelachtige Nienke staan.
---
Sorry, ik zit met twee boeken echt in de knoop. Met drie eigenlijk. Met dit boek, bad elphant en Verboden liefde. Ik wil niet dat de kwaliteit van mijn hoofdstukken achteruit gaat. Ik heb enorm veel inspiratie voor andere boeken. Maar ik wil deze boeken ook af. Heb je ideeën voor een van deze boeken, laat me het dan weten via dit of het boek zelf.
Bedankt
JE LEEST
Muziek is wie ik ben
Teen FictionNienke is een meisje dat enorm veel van muziek houd. Haar droom is om ooit op de nationale academie voor muzikaal talent te worden toegelaten. Op een dag krijgt ze een brief van de academie. Ze wordt toegelaten, maar haar plekje in de klas winnen is...