Arachne

127 15 1
                                    

Arachne mieszkała w królestwie zwanym Lidią. Była sierotą ale jej talent pozwalał jej przeżyć. Potrafiła tkać niesamowite gobeliny. Jednak Arachne była zbyt pyszna aby potrafić docenić dar który dali jej bogowie. Gdy jedna z nimf która obserwowała jej pracę powiedziała że dziewczyna musiała uczyć się oś samej Ateny została zwyzywana. Atena udała się osobiście do dziewczyny aby przekonać się o jej talencie i dać jej drobne ostrzeżenie. Jednak i ono zostało zignorowane. W końcu Atena się zdenerwowała i przyjęła wyzwanie śmiertelniczki. Po skończonej pracy jednak bogini musiała przyznać że oba gobeliny były świetnie wykonane. Przyznała remis, ale Arachne to nie wystarczało. Wściekła bogini zaczęła okładać dziewczynę czółenkiem wyjętym ze swoich krosien. Tłum oczywiście dopingował bogini. Gdy gniew Ateny ustał zaczęła wykłócać się z tłumem i nie zauważyła że upokorzona dziewczyna powiesiła się na belce. Bogini na początku zrobiło się żal dziewczyny lecz kobieta gardziła samobójstwami. Przemieniła martwą dziewczynę w pająka aby tkała dalej przez następne wieki tak samo jak jej potomstwo. Jeśli jesteś dzieckiem Ateny lepiej nie podchodź do pająków. Większość z nich nienawidzi Ateny. Poza tym zapewne macie arachnofobię, podziękujecie za to swojej matce. Tym sposobem dochodzimy do pewnego zakończenia tej opowieści. Lecz spokojnie jest jeszcze mnóstwo innych opowieści o bogach i herosach. Jednak nie mamy aż tyle czasu aby o wszystkich opowiedzieć...

Boski ChatOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz