♚♚♚
ⓔ ⓝ ⓙ ⓞ ⓨ ⓨ ⓞ ⓤ ⓡ ⓡ ⓔ ⓐ ⓓ ⓘ ⓝ ⓖ
♚♚♚
●
●
●
" K-kookie h-hyung ! "
Jungkook yang sedang memegang erat pergelangan telapak tangan taehyung sambil menghayunkan ke depan dan ke belakang berhenti memandang taehyung yang berada di sebelahnya .
" Hyung neomu neomu chuwaheyo ! " Jungkook yang keliru dengan ayat adiknya yang menyatakan bahawa betapa sukanya kepada abangnya yang encem ni buatkan jungkook terkejut , lalu tersenyum perlahan .
Mungkin sudah biasa dengan perangai taehyung yang terlalu asyik menyatakan betapa sukanya dia pada jungkook .
" Wae hyung chuwahae ? " Soal jungkook sengaja walaupun sudah dapat mengagak jawapan yang akan diberikan oleh taehyung .
" Sebab kita sama encem , sama cute , sama umur , sama putih , sama kelas , sama sekolah semua sama hehe suwit and yang paling penting kookie hyung selalu ada dengan taetae dan selalu buat taetae gembira . " Balas taehyung yang petah berkata -kata walaupun umurnya baru sahaja menginjak 7 tahun .
" Hyung pun neomu neomu chuwayeo , and paling penting taehyunggie saranghae ! " Tersenyum jungkook mendengar balasan adiknya lalu mencuit sedikit hidung adiknya itu setelah itu diangkat kedua -dua belah tangan miliknya lalu dibuat simbol love untuk taehyung sambil tersenyum manis .
Terkekek -kekek taehyung gelak melihat sikap abangnya itu . Comel .
Tringgggggg !!
" Dah jom masuk kelas nanti lambat pula ." Ajak jungkook lalu mereka berdua kembali berpegangan tangan erat lalu berjalan menuju ke kelas .
Sampai sahaja di kelas , muka taehyung terus berubah dalam keadaan drastik , dalam keadaan ketakutan dia terus berselindung dalam erti kata senang menyorok di belakang jungkook .
Jungkook yang terkejut itu terus memalingkan kepala dan badannya ke belakang menghadap taehyung , jungkook pegang pergelangan tangan taehyung dapat dia rasakan yang taehyung sekarang sedang mengigil ketakutan .
" Hey gwaenchana kook kan ada , tak perlu takut , ada bawa ubat yang mummy suruh bawa tadi ? " Soal jungkook lembut . Taehyung mengangguk .
" Jom masuk kelas and duduk dulu , selepas itu kita makan ubat mana tahu boleh tenang sikit . " Ajak jungkook sambil menarik pergelangan tangan taehyung menyuruhnya untuk mengikut langkahnya memilih tempat yang bakal di duduki oleh mereka berdua .
" Hey two boys over there , jom lah duduk dengan kitaorang berlima ! " Ajak seorang budak yang agak tinggi dan mempunyai lesung pipit di tepinya .
Jungkook hanya membalas dengan anggukan dan senyuman lalu mendekati sekumpulan budak lelaki itu .
" Annyeonghaseyo " Sapa jungkook ramah sambil bow pada mereka .
" Tak perlu formal sangat kitakan sebaya . " Ujar seorang lelaki yang agak tinggi dan mempunyai dada yang berbidang luas .
" Hehe " Tersengih jungkook lalu menggosok belakang lehernya akibat malu .
" Hye awak yang dekat belakang tu ." Tegur lelaki yang senyum sehingga menampakkan mata sepet miliknya menegur taehyung yang berada di belakang jungkook .
" Hey gwaenchana mereka semua akan jadi kawan sekelas kita nanti jadi tak perlu takut tae " Tutur jungkook lembut sambil memalingkan wajah dan badannya lagi sekali menghadapa taehyung .
Taehyung keluar lalu berdiri bersebelahan jungkook dalam keadaan menggigil .
" An-annyeonghaseyo taehyung imnida "
" Annyeong jimin imnida panggil aku chim okay ? " Arah jimin sambil membuat tanda okay pada jarinya lalu tersenyum manis pada taehyung . Taehyung hanya mengangguk faham .
" Yang ni apa namanya ? " Soal lelaki yang mempunyai bentuk muka yang panjang .
" Jungkook , panggil je kook , yang taehyung ni tadi tak payah susah susah panggil nama penuh panggil je dia taetae , kami berdua kembar , kook abang tae adik , tae istimewa sikit tak macam kita and budak -budak lain jadi mohon beri tunjuk ajar kepada kami hehe . " Balas jungkook panjang lebar sambil tersengih sehingga menampakkan gigi bunnynya .
" Arraseo tae and kook -ah. Ni yang ada lesung pipit ni namjoon , saya seokjin panggil jin je , yang muka macam kuda ni hoseok , yang kerek sebelah kuda tu yoongi and yang tegur taehyung tadi chim , selamat berkenalan dan selamat berkawan hehe mohon beri tunjuk ajar kepada kami juga . " Kata seokjin panjang lebar .
" Hehe selamat berkawan juga , boleh kami duduk ? " Soal jungkook tiba -tiba .
" Hah silakan silakan . " Balas chim lalu menepuk -nepuk dua kerusi yang berada disebelahnya .
Taehyung duduk bersebelahan chim dan berada ditengah -tengah chim dan jungkook manakala jungkook pula duduk dihujung sekali sebelah taehyung berdekatan tingkap kelas .
" Tae mana ubat ? " Soal jungkook seusai duduk di kerusi miliknya . Taehyung keluarkan ubatnya dan beri kepada jungkook .
" Makan ni mungkin akan lega sedikit lepas ni . " Mendengar kata -kata jungkook sahaja sudah cukup melegakan bagi taehyung , kerana abangnya sentiasa berada di sampingnya apabila dia ketakutan .
" Erm kook tae boleh chim tanya tae makan ubat apa tu ? " Tanya jimin ragu-ragu dan risau melihat kawan barunya sakit .
" Erm sebenarnya tae ada tourette syndrome ni lah ubat syndrome tu , kalau tiada ubat ni mungkin tae dah tak boleh jumpa ramai orang lagi . " Balas taehyung buat kali pertama bercakap melebihi 3 patah perkataan dengan orang lain selain mummy dan jungkooknya .
" Ouh sebab tu lah kook kata tadi tae istimewa ouh sekarang chim faham. " Ujar jimin sambil mengangguk .
Selepas taehyung makan ubat tepat sahaja masa cikgu pula masuk , maka sesi pembelajaran mereka yang pertama kalinya disekolah rendah bermula .
To be continue..
Macam mana second chapter OK / KO ? 😄
HOPE YOU GUYS LOVE IT !❤️
Sorry sebab lambat update and thanks to Shashashine for request nak update book ni nana hampir terlupa masih ada buku yang tak habis lagi ahahaha .
Sorrylah kalau hambar nana dah try hard nak buat bagi part tae and jungkook sweet siblings dalam masa yang sama cute harap-harapnya okaylah 😉😍❤️
Kalau tak keberatan comment lah banyak-banyak lately rindu pula dekat readers yang suka ii comment dulu , vote lagilah janganlah lupa huwarghh 😢😭❤️
Enjoy love you muah ciked 😘💕❤️
Tags ;
icelemonade- | biskutpendek | SN_xx05 | Paricaaaaa | taeunited | YEUGEUNAD-
YOU ARE READING
[C] Tourette Syndrome + Taekook
FanfictionTOURETTE SYNDROME ⏩ TAEKOOK " Kook , maafkan tae sebab selalu susahkan kook" Start : 6 june 2019 End : 22 july 2020 ⓒnananureena