♚♚♚ⓔ ⓝ ⓙ ⓞ ⓨ ⓨ ⓞ ⓤ ⓡ ⓡ ⓔ ⓐ ⓓ ⓘ ⓝ ⓖ
♚♚♚
●
●
●
Ttok ! Ttok !
" Hoi perempuan buka pintu ni , aku nak masuklah ! " Tengking seorang lelaki dari luar rumah .
" Aunty siapa t- tu ? " Soal jimin ketakutan .
" Tae dengan kook , can you help mama ? " Soal Puan Kim lalu memegang bahu kedua - dua anaknya. Jungkook dan taehyung yang sudah faham akan signal yang diberikan oleh mama terus mengangguk .
Jungkook dan taehyung tahu orang yang ketuk pintu rumah mereka dalam keadaan kasar itu adalah Tuan Kim .
" Bawa kawan - kawan masuk bilik please ." Pinta Puan Kim kepada kedua - dua anaknya itu.
" Jom masuk bilik kita orang . " Ajak jungkook dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya .
Mereka berlima hanya mengangguk teragak - agak kerana masih dalam ketakutan mendengar jeritan Tuan Kim sebentar tadi .
Puan Kim terus berlari membuka pintu rumahnya . Bau alkohol yang kuat mula menusuk hidung .
" Kau buat apa lambat sangat buka pintu ?!" Soal Tuan Kim kasar lalu menepis tangan Puan Kim yang ingin menolongnya masuk ke dalam .
" Sekarang baru petang kenapa bau alkohol kuat sangat niii ? " Soal Puan Kim kembali .
Tuan Kim paling tidak suka jika soalan yang ditanya olehnya diberi jawapan dalam bentuk soalan kembali . Dengan laju , tangan kiri Tuan Kim menarik rambut Puan Kim sekuat - kuatnya .
" Aku tak suka soalan yang aku tanya , kau jawab dengan soalan balik ! Kalau kau buat lagi lepas ni , bukan setakut rambut kau aku tarik , dengan kepala kau sekali aku hantukkan dekat pintu ni biar mati ! "
Kata - kata Tuan Kim sungguh membuatkan Puan Kim terasa hati dan terasa seperti mahu menangis , sungguh dia menyesal berkahwin dengan lelaki ini .
Tangan Tuan Kim yang menarik rambut Puan Kim tadi dilepaskan lalu berjalan masuk terhuyung - hayang menuju ke tangga untuk menuju ke biliknya selepas melanggar kasar bahu kanan Puan Kim sehingga Puan Kim menggerang kesakitan akibat pelanggaran tersebut .
Selepas Puan Kim memastikan Tuan Kim sudah betul - betul masuk ke dalam biliknya , dengan segera dia berjalan menuju ke bilik anaknya .
" Hey boys . " Dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir , walaupun dalam kesakitan Puan Kim tetap tersenyum untuk anak - anaknya agar mereka tidak risau .
" Mama okay ? " Soal jungkook yang sedang berusaha menahan tangisan . Dia tahu yang mama dia sedang tahan sakit .
" Mama okay . " Balas Puan Kim sambil tersenyum manis .
" Homework semua dah siap ? " Soal Puan Kim kepada mereka . Mereka hanya mengangguk .
" Dah nak senja ni , baik kamu berlima pulang sekarang nanti dah malam bahaya pula . " Ujar Puan Kim sambil tersenyum .
YOU ARE READING
[C] Tourette Syndrome + Taekook
Fiksi PenggemarTOURETTE SYNDROME ⏩ TAEKOOK " Kook , maafkan tae sebab selalu susahkan kook" Start : 6 june 2019 End : 22 july 2020 ⓒnananureena