TS↪FoUrTHeeN

338 42 84
                                    

♚♚♚

ⓔ ⓝ ⓙ ⓞ ⓨ  ⓨ ⓞ ⓤ ⓡ  ⓡ ⓔ ⓐ ⓓ ⓘ ⓝ ⓖ

♚♚♚

<< Minggu Peperiksaan SPK >>

" Kook hyung , cepat bangun kita dah lambat ni !! " Jerit Taehyung dari biliknya yang bertentangan dengan bilik Jungkook .


" Hmm ya ya hyung bangun . " Gumam Jungkook dengan suars garau miliknya lalu mengangkat kepala dan membuka matanya sedikit kemudian di letakkan kepalanya kembali di atas bantal dan mata di pejam tertutup .



Taehyung yang sudah siap berpakaian baju sekolah itu terkejar - kejar dia mencari buku untuk di bawanya ke sekolah untuk di ulangkaji olehnya buat kali terakhir sebelum masuk dewan peperiksaan .



Setelah urusannya sudah selesai , di lihat jam yang berada di dinding biliknya . Pukul 6.30 pagi . Masih awal lagi sempat juga dia ulangkaji dulu waktu sarapan nanti .



Tiba - tiba Taehyung teringatkan sesuatu , Kim Jungkook !


" Sudah siap ke belum abang aku seorang ni , entah entah dia tidur balik tak . " Bebel Taehyung seorang diri sudah mengalahkan mak orang dah mulutnya .



Dibuka perlahan pintu bilik Jungkook lalu menjenguk ke dalam ruangan bilik , gelap gelita dan sejuk saja suhu biliknya . Selalunya kalau abangnya sudah bangun dari tidur , lampu bilik mesti dibuka bagi cerah dan aircond juga ditutup kerana terlampau sejuk dek kerana cuaca pagi .



Taehyung menolak pintu bilik Jungkook sehingga terlopong luas , bila dia nampak sahaja Jungkook sedang tidur nyenyak  sambil terkeluar air liur basi di atas katil lagi , terus Taehyung membuat gaya bercekak pinggang , telinganya berasap melihat abangnya tidak bangun tidur lagi .




" KIM JUNGKOOK , CEPAT BANGUN SEBELUM TAETAE SIMBAH AIR SATU BALDI ATAS AWAK !! " jerit Taehyung sambil bercekak pinggang . Terus lari lintang - pukang Jungkook masuk ke bilik air kerana takut mendengar jeritan menakutkan Taehyung .



" Tahu takut . " Taehyung terus tergelak melihat reaksi Jungkook yang terkejut mendengar jeritan Taehyung .



Jungkook menjenguk kepala dan separa badannya ke luar bilik air , Taehyung terus mengawal reaksi dan membuat muka garangnya semula .



" Nak apa tengok tengok adik ? " Soal Taehyung dengan riak wajah garang yang dikawalnya .



" Lupa nak ambil tuala hehe . Jangan marah - marah dik , nanti lekas tua . Kook siap cepat ya , pergilah turun ke bawah dulu sarapan . " Kata Jungkook sambil berjalan melintasi Taehyung untuk mengambil tualanya lalu dicuit bahagian bawah dagu Taehyung sedikit dan terus berjalan menuju ke bilik air semula .



" Tak apa Tae tunggu hyung bersiap , nanti kalau Tae tinggal takut tertidur balik je kook tu . " Ujar Taehyung diselitkan nada perlian tapi tetap manis didengari .



" Yelah , adikku sayang ~ " Balas Jungkook dengan suara gediknya . Tergelak kecil Taehyung yang mendengar suara Jungkook dari luar bilik air .



[C] Tourette Syndrome + TaekookWhere stories live. Discover now