Kapittel 19- jeg blir

611 26 2
                                    

Nicklas lander lydløst på bakken. Jeg går av ryggen hans. Han forvandler seg til et menneske igjen.

- Er du klar til å dra? - Ja, det er jeg. Takk for at du fikk meg hit. - Ingen årsak. Det var forresten hyggelig å bli kjent med deg. Og så får du ha lykke til med veien hjem. - Takk og det var hyggelig å bli kjent med deg også, sier jeg og sender han et smil. Han smiler tilbake, før han så hopper, nikker og forvandles til en due og flyr sin vei. Jeg er alene igjen.

Jeg begynner å gå innover i skogen. Det det er mørkt her, flaks at jeg tok med en lommelykt. Jeg lyser opp vei. Okey, jeg får åpne kartet og se vei til portalen da. Jeg ruller ut kartet. Jeg oppdager raskt hvor jeg er og hvordan jeg skal finne frem. Dette kommer til å gå helt fint.

Jeg ruller raskt sammen kartet og går videre inn i skogen. Jeg gleder meg til å komme hjem. Og så kan jeg og foreldrene mine finne svar på dette og ordne opp. Kanskje jeg endelig kan få et normalt liv. Legge alt om et overbeskyttende liv bak meg. Glemme alt om Magic. Toby, John, Kate, Nicklas og Ryan. Men vil jeg glemme? Er det jeg virkelig vil? Late som ingenting å gå videre?

Jeg er faktisk ikke så sikker på om det er det jeg vil. Kanskje jeg vil bli alikevel? Jeg er jo ildjente. Jeg er en del av dette her. Jeg kan ikke late som at dette ikke angår meg. Nei, det kan jeg ikke. Jeg må bli. Ta opp denne kampen. Jeg kan ikke skuffe dem.

Jeg stopper opp. Jeg ser portalen. Den er kun fem meter unna meg. Om jeg går gjennom portalen vil jeg ikke kunne komme tilbake. Jeg vil få ett normalt liv, men er det jeg vil? Nei, jeg vil ikke det. Jeg vil at det skal skje ting. Jeg vil bli her. Jeg skal ikke glemme Magic. Jeg blir. Jeg skal ta opp denne kampen. Kjempe for folket mitt. Ja, det er det jeg skal. Jeg har bestemt meg.

Jeg snur meg og ser at Nicklas står en meter bak meg. Han sender meg stivt smil. - Du drar ikke? - Nei, jeg har ombestemt meg. Jeg blir. Jeg kan ikke bare dra og late som om dette ikke angår meg. - Det var det jeg tenkte meg. Jeg fulgte etter deg. Så skal ta med deg tilbake? - Om du vil det så hadde det vært supert. - Jeg kan faktisk forvandle deg til et dyr selv, så flyr jeg med deg. - Kan du det? - Selvfølig.

IldhjerteWhere stories live. Discover now