Kapittel 21- En forklaring

545 18 0
                                    

Jeg ser bort på Toby. Hvordan kan forråde sitt eget folk, for å ikke glemme sin egen famile. Hvorfor vil han hjelpe til med utselette sitt eget folk?

Toby ser på meg. Han ser litt nervøs ut. Som om han synes det er ukomfortabelet. Vel, det er til pass for ham. Etter alt han har gjort. Jeg hater ham, det er helt sikkert.

Jeg som trodde at han var den rette, men jeg tok feil. Han prøvde jo å drep meg. Hyggelig må jeg si. Not! Vel, det er det som skjer når man stoler på følelsene sine. Man ender opp på feil sted. I verste fall drept, sånn som jeg snart skal.

Toby møter due øynene mine, som jeg nå har fått takket være Nicklas. Jepp, jeg hatet fyren også nå. Det er helt sikkert.

Men en ting er sikkert, selvom jeg hater Toby, så må jeg innrømme det. Selvom jeg ikke liker det, så har Toby nydelig øyne. Det er helt sikkert.

- Slutt å se på meg, vil jeg helst skrike ut. Men jeg kan ikke. Ikke nå. For jeg er et dyr. Og de kan verken snakke eller skrike.

- Jeg kan like god fortelle deg hele greia, sier Toby plutselig. Hvilken greie? Fortelle hva? Jeg skjønner ikke.

- Jeg jobber ikke for isfolket frivillig. Isfolket tok meg til fange og tvang meg til å jobbe for dem. De sa at hvis jeg ikke gikk over på dems side, ville de drepe familien min. Derfor gjorde jeg det. Jeg byttet ikke evne, men jeg jobber for dem. Jeg holder ikke stort lenger. Det er tortur. Jeg vil engelig ikke jobbe her, men jeg har ikke noe valg, sier han.

En ensom tåre triller ned kinnet hans. Wow, han er god. Enfoldige skuespiller, det er sikkert. Ikke noe av det han sier er sant.

Hvis han virkelig ikke har noe valg, hvorfor tok han da meg til fange. Hvorfor fortalte han isfolket hvor jeg var? Jeg tror ikke på noe av det han sier. Det er helt sikkert.

IldhjerteTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang