Kapittel 14- Magic

943 35 7
                                    

Jeg skjønner nå hvorfor foreldrene mine var så overbeskyttende. De var redde for at isfolket skulle finne meg. Det var grunn til at vi bodde ute i skogen. Grunn til at jeg ikke fikk gå ut om vinteren, men hvorfor ikke når det regnet?

- Ett spørsmål? Er det fralig å gå ut i regn? - Hvis du er under 16 ja. Regnet kan ødelegge kreftene dine og ikke la den bli aktivert. - Så det du sier at hvis jeg hadde gått ut i regnet når ikke var 16, så ville jeg mistet kreftene mine og blitt en normal person? - Nei, du hadde ikke blitt en normal person, du hadde faktisk død. - Hvorfor? - Akkurat som vanlig mennesker har vi organer i kroppen. Og ildbefolkingen har på en måte en flamme inne i seg som vi er helt avheninge av. Og vann slukker jo ild, så det er vel ikke så vanskelig å skjønne resten? - Nei, jeg skjønner, sier jeg og nikker.

Uten ilden som jeg har i kroppen så kan jeg dø. Dette blir bare skummlere og skummlere. Har livet mitt virkelig vært i så stor fare hele livet? Jeg får grøssninger av tanken. Men det er sannheten. Det er faktisk ganske enkelt å dø for meg, når jeg tenker grundige gjennom det.

- Carrie, går det bra? Du ser litt blekk ut, sier Ryan og møter blikket mitt. - Ehh, jada. Jeg tenker bare på at jeg kunne ha vært dø for lenge siden om ikke foreldrene mine hadde beskytte meg. Men Henry, er mulig å snakke med dem? - Det blir nok litt vanskelig. - Hvorfor det? - Carrie, du er ikke i din verden nå lenger. Du oppholder deg i Magic. - Magic? Hva all verden er det? Spør jeg og ser spørrende på han. Magic? Hva skal det liksom bety? Okey, Magic betyr Magi, det vet jeg godt. Så det han enkelig sier, er at jeg oppholder meg i Magi. Men hva skal det liksom bety? Jeg har nok tanker å takle nå, jeg trenger ikke flere.

- John, hent karte, sier Henry. John nikker og forsvinner ut av rommet. Jeg ser fra Henry til Kate til Ryan og så tilbake til Henry igjen. Henry har en ganske stiv maske. Ikke så mye tegn til følser. Han virket helt annerledes når jeg møtte han første gangen. Nå virker han som en fyr uten følser og som ikke har lyst til å vise det. Når det gjelder Kate så sender hun meg bare omsorgsfulle blikk og noen små smil. Jeg gjengjeldet ett smil da jeg så på henne. Ryan oppførte seg ganske likt som Kate. Små smiler Jeg innrømmer at han smilet pent, noe som jeg liker ved en gutt.

John kommer tilbake. Han har ett sammen rullet papir å den ene hånden. Noe som jeg tror er kartet som Henry snakket om. John ruller ut papiret og ganske riktig så er det ett kart. Men jeg aner ikke hva det skal ha oversikt over. Jeg har aldri sett det før.

Nord på kartet er det bilde av høye fjell. De er fulle av snø og himmel er kritt hvit. Det må ha vært der jeg ble holdt fanget, tror jeg. Er det der isfolket oppholder seg?

Sørover på kartet er det forsatt fjell, men de er ikke dekket av snø. Jo, litt, men det er kun på tåpene. Så er det en stor skog nedfor fjellene. Så er det stor eng som kommer. Midt engen er det en liten elv. Ett stykke unna er landsbyen og slottet som jeg er i nå. Jeg kjenner meg igjen med en gang.

Midt på kartet, eller midt på kartet, men øverst på kartet, er det lilla sirkel. Hva skal den liksom forstillelse?

- Hva er den lilla sirkelen? - Det er portalen til din verden, sier John. - Min verden? Hva skal det liksom bety? - Du vet, verden med verdensdelene. Som Asia, Nord-Amerika og så videre. Du er ikke der lenger. Du oppholder deg i Magic. Verden til ildbefolkingen, isfolket og andre. - Andre? Hvem er de andre? - Ehh, - Det er ikke så nøye, det viktigste nå er du vet hvor du. Du oppholder deg ikke i verden din lenger. Men du skal få reise ditt når vi vet at det er trygt. - Er det ikke trygt? - Akkurat nå, nei. Isfolket vokser og de kommer nærmere grensen vår. Det går mot en krig. - Krig? Jeg vil ikke ha noe med en krig og gjøre. - Så synd, for vi trenger alle som vi finner på vår side. Du har ikke noe valg. - Men, - Ikke noe, men. Treningen din starter i morgen. Du kan bare begynne og forberede deg, sier Henry bestemt og forlater rommet.

Er det mulig? Skal jeg delta i en krig som jeg ikke vet om en gang? Var derfor John, Ryan og Kate reddet meg? Fordi de trengt meg som en soldat? Visste de det? Eller fikk de vite det først nå? Grr.. Jeg hater livet mitt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hva kommer til å skje videre? Vil Carrie finne ut hvordan hun kommer seg ut av dette? Hva mente John med "andre"? Finnes det flere folk som henne? Visste Kate og de andre noe om krigen? Hva vil skje videre?

IldhjerteDonde viven las historias. Descúbrelo ahora