Kapittel 17- Første treningsdag

681 26 2
                                    

Jeg våkner av at noen rister i meg. Jeg lukker forsktig opp øynene mine. Jeg møter øynene til Kate. Hun sender meg ett lite stivt smil. Jeg sukker. Jeg vil ikke stå opp, men jeg må.

Jeg spretter opp og jeg greier akkurat stange hode i sengen som er over meg. Jeg ligger i nederste seng i køyeseng. Kate ligger i sengen over meg. Ovenfor meg og Kates køyeseng er det en til. Der ligger det to jenter, aner ikke hva de heter, dessuten er de bort reist sier Kate, så jeg får møte dem senere.

- AUU, sier jeg og stønner lavt. - Gikk det bra? Spør Kate. - Jada, det går bra, sier jeg litt små surt.

Jeg går ut av sengen og bort til klesskapet som er her. Jeg finner fram en svart trengsings bukse, pluss en rosa neon t-shorte. Jeg går så på det lille badet som er her. Det er kun en vask her og en do, fansi, not! Det er ett større bad her lengre ned i korridoren, men jeg gidder ikke å gå dit.

Og fortelle det, korridoren med alle dørene er dører til soverom. Så alle sover her.

Når jeg er ferdig med å kle på meg og stelt meg, går jeg ut. Kate står og venter. Jeg sender henne ett lite smil. Hun er allerede på kledd, så vi går med en gang jeg kommer ut av badet.

Vi lister oss stille ut i korridoren, for det sover forsatt folk og vi vil ikke vekke dem akkurat. Vi går lydløst mot døra til trappen som fører til biblokteket.

Etter noen minutter er vi rommet bak bibloktet. John og Ryan står her. De sender meg ett lite smil, jeg smiler tilbake til dem begge. Henry er her også. Han ser på klokka og ser litt misfornøyd ut.

- Dere er 5 minutter for sene. - Sorry, det skal ikke gjenta seg, sier Kate. - Håper det, sier han litt midlere.

Det er plassert tre dukker inntil veggen her. Skal man øve på sikte på dem eller?

- Det du skal gjøre er å sette fyr på disse tre dukkene uten å bombe. Det krever trening og etter hvert vil dukkene bli satt i bevegelse. Fortere og Fortere, vi kommer til å forlate rommet og se hvordan du gjøre det via kamerat som står på bordet bak deg, sier Henry.
Jeg snur meg og ser ett lite kamera som står på lite bord bak meg.
- Du trenger bare å tenke ild og resten går av seg selv. Bare tenk på det du skal skyte på og så vil ilden gå dit. Skjønner du? - Ja, jeg skjønner. - Flott, da starter du nå, sier Henry og forlater rommet med de andre. Jeg ser mot dukkene og gjør meg klar til å skyte.

Ildhjerteحيث تعيش القصص. اكتشف الآن