Çikolatalı Süt.

415 27 3
                                    

''Anne ben çıkıyorum.''
''Tamam, kızım .'' ''Geç kalma!''
''Tamam.''
Annemin yanağına öpücük kondurduktan sonra gitar kursuma doğru yürümeye başladım. Evet. Ben gitar çalıyorum. Gitar benim en iyi arkadaşım. Çünkü o insanlar gibi değil. Beni yargılamıyor, beni üzmüyor, sadece bana güzel telleriyle eşlik ediyor. Bazılarına göre bu çok saçma. Ama insanların düşşncelerine göre yaşayarak kendimi kafese kapatamam. Tıpkı sizin de yapmanız gerketiği gibi. Hayat sizin hayatınız neden başkaları sizin ilgilendirsinki. Hayatınızda siz aşık oluyorsunuz, siz seviniyorsunuz, siz çalışıyorsunuz, siz yoruluyorsunuz. Bu hayatı hak eden sizsiniz.
''Herkese merhaba'' gitar sınıfıma gülerek girip selam verdikten sonra sandalyeye oturup gitarımı kılıfından çıkardım. Kurs iki katlı bir binaydı. Alt katında biz gitar dersi alıyorsuk üstü katında ise gitar ve piyano dersleri veriliyordu.
Benim gitar dersimde sadece iki kişiydik. Kurs arkadaşımın adı Ece'ydi. Ona şeker kız diye hitap ediyordum. Çünkü pembeye aşık , kırılgan ve çok hanımefendi biri. Bir o kadarda iyilik sever . Kötü olduğum zaman onu her aradıpımda bana destek çıkıyor . Onu çok seviyorum bu yüzden.
Ece yanıma gelip,
''Naber, canım?''dedi.
''İyiyim. Sen?''
''İyiyim kuzu ama sen yorgun görünüyorsun.''
Evet. Yorgundum. Dünkü olayda onun haline çok üzülmüştüm. İçimdeki denizin dalgalarıyla bir fırtına çıkatmıştı. Ona hiçkimsenin zararr görmeyeceğini söylemiştim. Sanırım tek zararr görecek olan bendim ama bu onun yaptığı bir şey değildi. Ben onun ruhunu boğulmaktan kurtarırken kendimde içine çekiliyordum. O benşm yardımımı bekliyordu. Bu yüzden zarar göremezdim. Görsem bile ayağa geri kalmalıydım. Onun için...
''İyiyim. Dün gece geç saate kadar dizi seyrettim ,o yüzdendir.''
''Anladı canım.'' Ece ile olan kısa konuşmamaızdan sonra hoca geldi ve bize üstünde nota yazılı olan kağıdı verdi. Bu notalar son feci bisikletin ''Bikinisinde Astronomi ''şarkısınındı. Bir anda dudaklarım hava kovrışdı. Hemen çalmaya başladım. Ben solo atarken diğer arkadaşım Ece ritim atıyordu. Bir kaç bir şey daha öğrendikten sonra kursun bitme vakti geldi. Ece ile vedalaşıp kapıdan dışarı çıktım. Dışarıda olan hocama da iyi akşamlar dedikten sonra evin yolunu tuttum.
Eve gitmek için otobüs durağına vardığımda telefonumdan bir bildirm sesi geldi. Ondandı. Emir 'den. ''Nerdesin?'' Yazmıştı. ''Otobüs bekliyorum:('' yazdım. Anında ''Bana konum at seni gelip alayım.'' Yazdı. Hiç sorgulamadan ona konup attım . Çünkü onun artık sorgulanmaması gerekiyordu, artık soru sorulmaması gerekiyorsu. Sadece sürmlenip gitmesi gerekiyordu.
Yaklaşık 15 dk sonra beni siyah ,havalı bir arabayla otobüs durağının önünden aldı. Arabadına bindiğimde ''Hoşgeldin wonder woman.''dedi. ''Artık bana başka bir hitapla seslenir misin lütfen?''dedim.'' Tamam.''dedi. Hiç üstelemeden. Ruhu artık savaşanak istemiyordu. En ufak çatışmada bile hemen pes etmişti. ''Tamam , tamam. Şöyle yapalım. Eğer ben wonder womansam sen de bir süper kahraman ol.'' Aramızda sohbet ederken bir yandan da arabayı sahile doğru sürüyordu. Dediğim cümleden sonra benim içimin parçalarını kırmışken dediği sözle o parçaları un ufak etti.
'' 1 yıl önce 26 Haziran 2018' e kadar bir kahramandım. Benim meleğimi koruyordum ... Meleğimi... '' Gözünden yavaş yavaş yaşlar dökülüyordu. Ben ise dilimsanki konuşmamaya yemin etmiş gibi onu dinliyordum. ''Sonra 27 Haziran 2018
'de o meleğimi koruyamadım. Sonsuz güzel denizde kayboldu. Ben bir kahraman değilim bu yüzden ve olamam da ''dedi gözyaşları içinde burnunu çekerek. Gözlerim yanaklarımı yapmur gibi ağlatıyordu. Bir anda arabanın kapısını açtı ve dışarıya çıktı . Biz çoktan sahile gelmiştik ve o denize doğru koşuyordu. Hemen arabadan inip peşinden koştum. Çok hızlıydı... Ona yetişemiyordum...Aniden önüne bir adam çıktı ve yere düştü. Onun düşmesini fırsat bilip faha hızlı koştum ve onu kolundan tuttum. Yüksek sesle ''Ne yapıyorsun? Sen bir şey yapamazdın. Anladın mı? Kendine böyle kıyıp gidemezsin. Ben senin kahramanının. Eğer sen gidersen dünyadaki bir kahraman daha kendini suçlayacak ve kendine kıyacak. ANLADIN MI BENİ? ''Gözyaşlarımın içinde kelimeler ağzımdan dökülmüştü. Etrafımızda kimse yoktu şimdi. Sadece bir kahraman ve bir yaralı vardı o sahilde. Emir kafasını yere eğmişti. Sadece dinliyordu. Gözyaşları kumu ıslatıyordu. Bir anda kollarını açtı ve bana sarıldı. Ellerin sırtının arkasında havada kalmıştı. Hözyaşlatım mavi gömleğini ıslatıyordu. Ona sarıldım. Onun yarasını sarmak için . Kulağıma eğildi ve hayatımda duyduğum en muhteşem sözü dedi:''Sen wonder woman değilsin. Sen başkalarını kurtaramazsın. Sen sadece benim kahramanımsın.'' Gözyaşları tsirtimi ıslatıyordu. Ilık rüzgar ensemize vuruyordu. Ay tepemizde bizi seyrediyordu. Kocaman elleriyle kafamı avuçlarını içine aldı ve ''ANLADINMI? Anladın mı ? Anladın m?'' Sözünü ağlamaktan söyleyemiyordu.'' Salık saçlarım elleri arasında dağılmıştı. Kafamın biraz bastırarak tutuyordu ve bu canımı az da olsa acıtıyordu. Ben de ellerimle onun kafasını ellerimin arasına aldım ve kısıl sesle , sadece onun duyabileceği bir sesle ''Anladım.''dedim. İkimizinde kafaları birbirimizin ellerinde dakikaleca durduk ve birbirimize bakarak ağladık. Sonunda ellerimi onun kafasından çekip gözyaşlarını sildim. O da elleri titreye titreye , korka korka , yavaşça benimkiler sildi. Birlikte arabaya yürüdük. Arabamın içinde hiç konuşmafık . Ölüm sessizliği vardı. Evet .Ölüm sessizliği. Çünkü bizim ruhlatımız ölmüştü. Evimin önüne geldiğimizde ona ''İyi geceler.''dedim. O da bana ''İyi geceler kahramanım. ''dedi ve gitti. Arkasından bakakalmıştım. Kahramanın... Kahramanım ...Kahramanım... bu söz aklımın içinde geziniyordu. Eve girdim . Annemin sorgulamadından sonra soğuk bir dış alıp kendime çikolatala süt yaptım ve yatağımın içine yattım. Gözyaşlarım benim iznim olmadan yanağımdan akıp gidiyordu. Sütümü bile içemeden yatalta ağlayarak uyumuştum. Çikolatalı süt o bardakta kalmıştı. Bizde o süt gibiyiz.Hayat bardak ve biz de sütüz . Hayat tarafından bazen çalkalanıyoruz, bazen içimizden bir kısmı gidiyor , bazen de sadece duruyoruz sadece...

    İçime en çok sinen bu oldu. Bu arada cidden çikolatalı sütü çok severim:)

Ben ve OHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin