"Mad Father" Hoofdstuk 13

189 26 11
                                    

'Waar ben ik?'

Overal waar ik kijk is donker. Het lijkt net of ik nergens op loop, dat ik elk moment kan vallen, maar dat is niet het geval.

Ik moet gewoon ergens naartoe lopen en dan kom ik vast wel ergens uit.

Zwart, zwart. Oh! Nog meer zwart!

Het voelt alsof er wel een uur voorbij gaat, maar uiteindelijk zie ik iemand liggen. Een donkergroene jurk en donkerbruine vlechtjes.

'Maria!' Ik begin te rennen. Naarmate ik dichterbij haar kom, zie ik steeds meer.

Vader, hij ligt op de grond met naast hem Moeder. Ze streelt zijn haar en haar blik valt op mij.

'Moeder?' Vraag ik.

'Dus.' Ze staat rustig op. 'Je bent gekomen, Aya.'

'Je bent het echt Moeder.' Ik ren naar haar toe, mijn armen klaar voor een knuffel. 'Moeder.'

Ik word ruw terug geduwd. Tranen rollen over mijn wangen. 'Moeder.' Waarom doet ze dit?

'Je had niet moeten komen, Aya.'

'Waarom Moeder? Waarom doe je dit?' De tranen blijven stromen.

'Volgens mij heb je dat wel gezien, onderweg hier naar toe, niet waar, Aya? Ik wil geen slachtoffers meer van zijn experimenten.'

'Je liegt! Als er iemand is die zijn werk snapt, dan ben jij dat Moeder! Het is Maria, die jij niet mag, toch?'

Nu kijkt ze me geschrokken aan.

'Zij hield van Vader en je kan er niet tegen om ze samen te zien. Ik weet hoe jij je voelt. Ik hou ook van Vader en het voelt alsof Maria hem van me afpakt.'

Ze begint een beetje te lachen. 'Ik weet het. Je hebt gelijk. Ik kan het niet aan om Vader en Maria samen te zien.'

'Je houdt dus nog van hem.' Ik verhef mijn stem en de tranen rollen weer over mijn wangen. 'Waarom laat je hem dan zo lijden?'

'Ik wil hem niet laten lijden. Ik wil hem niet aan anderen geven. Daarom neem ik hem met me mee.'

'Nee! Dat kan niet! Zonder Vader ben ik helemaal alleen! Dat kan ik niet! Ik wil bij jou en Vader zijn! Alsjeblieft! Neem me met je mee! Alsjeblief Moeder!

De tranen rollen nu onophoudelijk over mijn wangen. Mijn gezicht is net een waterval. 'Ik kan dat niet doen, Aya. Ik wil dat je leeft en gelukkig bent.' Zegt Moeder.

'Dat kan ik niet! Ik ben gelukkig bij jou en Vader! Alsjeblieft!' Ik ren naar haar toe. 'Laat me niet alleen!'

Ik word geduwt en kom ruw op de grond terecht.

'Niemand zal me tegen spreken!' Schreeuwt ze naar me.

'Moeder!'

'Laat ons gaan lieverd.' Een portaal verschijnt achter haar.

Zometeen zijn ze weg, dan heb ik helemaal niemand!

Misschien kan ik Vader nog bereiken. Ik wil naar hem schreeuwen, maar door de tranen komt er een zielig geluidje uit mijn mond. 'Vader!' Piep ik.

'Aya! Aya!' Zegt hij zachtjes, stotterend, maar hij zegt wat! Hij leeft nog! Er is nog hoop!

Ik veeg mijn tranen weg en begin naar Vader te rennen. 'Vader!'

Ik maak een duik naar hem en grijp zijn labjas. Moeder duwt me met al haar kracht weer weg, maar ik heb Vader te goed vast. Het enige wat ze doet is ons allebei wegduwen.

Vader ligt nu naast me en ik neem hem in mijn armen. 'Vader!'

'Aya!' Schreeuwt Moeder en ze balt haar vuisten. Dan begint ze helemaal te trillen. 'Waarom luister je niet naar je moeder, Aya?'

'Alsjeblieft, Moeder! Neem Vader niet van me af!'

'Ga weg!'

Ik word bang van haar. Ze deed vroeger nooit zo. Ik heb haar nooit zo gezien.

'Moeder!'

'Niemand mag hem hebben!'

'Moeder! Stop!' Ik kan mijn tranen weer niet onderdrukken, de waterval komt terug.

'Hij is van mij! Van mij alleen!'

Mijn jurkzak begint op te lichten. Het magische water! Orge's stem gaat door mijn hoofd.

'Dit is magisch water. Dit water heeft de kracht om de vloek op te heffen. Je kan je vader hiermee redden. Als jou liefde haar bereikt, zal ook jou Moeder gered worden.'

Ik houd van Vader, maar ik houd ook van Moeder. Ik wil Moeder gelukkig zien, maar ik wil ook niet alleen zijn.

Wat moet ik nou doen?

*~*~*

ATTENTIE!!! ATTENTIE!!!

Nu is het jouw avontuur. Jij mag kiezen hoe het afloopt. Wat moet Aya doen?

Moet ze haar moeders wens laten uitkomen (Ga dan naar het hoofdstuk 'Moeders wens')

Of

Moet Aya haar vader redden (Ga dan naar het hoofdstuk 'Red vader').

Ik had eerst het idee om jullie te laten kiezen wat Aya moet doen, maar ik wil zo graag alle eindes bedenken! Dus ik heb besloten ze allemaal te doen! Je moet gewoon even naar dat hoofdstuk waar ik je naartoe verwijs en dan ga kan je naar jouw keuze. (Is het nog steeds een beetje interactief)

Bedankt voor al jullie votes en comments en ik zie jullie snel weer!

Xxxxxxjes Sterre <3

Mad FatherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu