"Iemand heeft een crush op mij?", vraag ik eerder aan mijzelf dan aan de rest. Iemand vindt mij leuk? Als in verliefd zijn leuk?
"Ja je weet wel, iemand vindt je leuk-leuk", zegt Ciska met een glimlach.
"Oh, dat is geweldig!", zegt Cato enthousiast. "Nu kunnen we op zoektocht gaan wie jouw liefdesbrieven schrijft", zegt ze en Ciska's arm vast.
"Nee", zeg ik.
"Ja en dan gaan we rondvragen aan iedereen of ze het hebben gedaan", zegt Rens.
"Nee", herhaal ik weer.
"Dat is wel het domst wat je kan doen Rens. Degene die het schrijft zou nooit zeggen 'ja ik doe het'. Dan kan je net zo goed je naam eronder zetten in plaats van Unknown", zegt Marnick en rolt met zijn ogen.
"Guys, nee?"
"Alsof jij iets beters kan verzinnen", kaatst Rens terug.
"Nou, we kunnen mini camera's kopen en dan installeren we ze en dan zien we gelijk wie het doet!", zegt Marnick en vouwt zijn armen zelfvoldaan over elkaar.
"Dat is inderdaad best slim", zegt Rens nadenkend.
"Nee dat is gewoon onhandig", onderbreekt Leon het gesprek.
"En waarom dat?", vraagt Marnick geïrriteerd.
"Nou kijk al-"
"Guys, stop ik wil dit niet", zeg ik boos.
"Remonnetje, ik was aan het helpen nu even niet", zegt Leon en klopt op mijn schouder en gaat verder met zijn verhaal.
"Ten eerste zijn die dingen echt duur en ten tweede waar wil je ze ophangen? Ten derde de conciërges gaan het zien en dan halen ze het eraf. Aldus is het geen goed idee", zegt Leon.
"Damn Leon", zegt Marnick. "Rustig aan".
"Leon heeft een punt", zegt Rens.
"Jij bent het met iedereen eens, omdat iedereen betere ideeën heeft dan jij", zegt Marnick tegen Rens.
"F*ck you", mompelt Rens en Marnick grijnst zelfvoldaan zoals altijd als hij Rens tuk heeft.
Misschien was het een grote grap van iemand. Misschien deed het persoon het voor de grap maar een keer zodat ik helemaal hyper zou worden om het feit dat iemand mij een liefdesbriefje schreef. Misschien moet ik even afwachten en zien of de brieven stoppen ja of nee. Ja, dat is een goed idee. Ik wacht af tot morgen en als er dan nog een keer iets in mijn kluis ligt, kijk ik dan wel wat ik ga doen. Ik moet er sowieso voor zorgen dat deze sukkels niet gaan helpen, want dan loopt het geheid verkeerd af.
"Hey iedereen", hoor ik een bekende stem zeggen en de stoel naast mij, aan de andere kant dan waar Leon zit, wordt verschoven en iemand gaat erop zitten. Ik kijk naar links en krijg instant het gevoel om weg te rennen.
"Wouter!", zegt Caro blij. "Ik dacht dat je morgen pas zou komen?".
"Morgen heb ik pas de gehele dag school. Vandaag is het meer kennis maken met de school, leraren en de leerlingen", zegt Wouter met een kleine glimlach. Onopgemerkt schuif ik mijn stoel iets meer naar Leon, verder erg dan Wouter.
"Uitleg?", vraagt Rens verbaasd en kijkt richting Cato.
"Wouter is van school veranderd, omdat hij no-"
"Doordat die school gewoon te ver weg lag van mij huis", onderbreekt Wouter Cato snel.
"Gezellig dat je hier komt", zegt Ciska met een warme glimlach. Marnick en Leon knikken.
"Hey Remon, toch?".
"Yup", zeg ik een beetje afwezig. Iets aan die Wouter irriteert mij gewoon. Ik weet niet exact wat. Is hij te vrolijk? Nee nee, dat is Leon altijd. Uh misschien is hij gewoon uh. Ik hou het wel gewoon erop dat ik zijn gezicht niet mag.
De bel gaat en kondigt aan dat de pauze voorbij is. Ik sta op van mij stoel en gooi mijn rugzak over mijn schouder.
"Wat heb je nu?", vraagt Leon en legt zijn palm van zijn hand om mij niet kwijt te raken in de menigte van scholieren, wat hij vaker doet.
"Aardrijkskunde", antwoord ik.
"Oh hey! Ik ook", zegt de irritante stem links van mij. Ik kijk naar Wouter met zijn stralende glimlach met perfecte witte tanden. Hij kan zo in een tandartsreclame spelen.
"Oh, gelukkig heb je dan niet je eerste les al alleen", zegt Cato blij als ze voorbij loopt met Ciska naar de wc's. Ik zucht diep, wat toch niemand hoort aangezien iedereen hier zowat schreeuwt.
"Ik weet de weg niet naar het lokaal dus ik volg je wel gewoon", zegt Wouter en loopt schuin achter mij totdat we bij het lokaal aankomen. Mijn hoop dat hij naast iemand anders dan ik ging zitten werd verpletterd, toen hij daadwerkelijk naast mij ging zitten.
De volledige les werd er uitleg gegeven en toen de bel ging, ruimden we allemaal op totdat de docent het nodig vond om alle opdrachten te maken van de paragraaf voor de volgende dag. Ik weet niet exact wat of waarom, nee schrap dat ik weet het wel, maar ik ben enorm chagrijnig. We zijn geen robots! Wij kunnen geen uren achter elkaar werken zonder iets van vrije tijd. Soms hebben we even tijd voor onszelf nodig om even uit te rusten en op te starten voor de volgende taken. Maar nee, dan na al het werk dat we hebben verricht krijgen we nog meer werken en nog meer werk. Vrije tijd is verleden tijd geworden.
Geïrriteerd negeer ik iedereen maar iets aan me vraagt en storm naar mijn kluisje en vervolgens naar mijn fiets.
"Remon!"
"Hey Remon!"
"REMONNETJE."
Ik word geduwd en schut uit mijn trans. Ik geef hem een dus terug met mijn schouder en snelloop verder naar mijn fiets.
"Jezus Remon, wat is er gebeurd?", vraagt Leon in zijn serieuze stem. Leon is nooit series met iets. Als hij maar de kans krijgt om grapjes over iets te maken doet hij dat. Behalve als hij merkt dat er iets is met mij. Dat zoek ik in een beste vriend. Iemand die er daadwerkelijk voor je is in tijden waarmee het even niet meezit.
"Al dat f*cking huiswerk al de tijd. Ik word er zo doodmoe van. Ik ga nog moeier het weekend uit dan het weekend in", zeg ik en veeg het haar uit mijn ogen dat in mijn oog was gevallen.
"Ik ben het helemaal met je eens, bro", zegt Leon en geeft een bemoedigend klapje op mijn schouder.
"School sucks."
"F*ck school."
ЖЖЖ
Hey x
Een lange tijd geen update en dat kwam voor door school. Ik zit in mijn examenjaar dus ik heb soms gewoon echt geen tijd om te schrijven. Ik probeer het zo regelmatig te doen. Zo ongeveer elke week.
Een andere reden was dat ik gewoon even alles van IT chapter 2 moest verwerken :)
Damn dat was de enige film waar ik niet irritant op een ship aan het letten was en dan komt It chapter 2, still love it ♥️🎈🤡
JE LEEST
Mister Unknown
RomanceRemon is een ietwat verlegen zestienjarige jongen op de middelbare school. Hij heeft een vriendenkring van zes vrienden waaronder zijn beste vriend Leon. Alles gaat normaal zijn gangetje tot op een gegeven moment hij een brief in zijn kluisje vindt...