*AMARAN! TERDAPAT AKSI YANG KEJAM DAN ZALIM DALAM BAHAGIAN CERITA INI. SILA BACA TANPA SEBARANG PREJUDIS
Istana Takluk Jagat
Kedengaran jeritan yang kuat seakan-akan mahu meruntuhkan seluruh istana. Ratu Selayang Jiwa meraung dengan penuh kemarahan biarpun Tabib Istana belum sempat menghabiskan kata-katanya. Tabib Istana hanya sempat menyampaikan bahawa Puteri Mahkota telah diperkosa berulang kali namun tidak sempat untuk menerangkan bahawa pelakunya adalah ramai lelaki yang berbeza. Tabib Istana menyedari keadaan Puteri Bidara Sukma melalui beberapa kesan lebam akibat bekas tangan dan gigitan yang berbeza di seluruh tubuh puteri malang itu.
Pembesar-pembesar Istana yang mengetahui keadaan Puteri Bidara Sukma mengeluh panjang. Padahal mereka berharap agar dapat membawa puteri pulang dalam keadaan selamat dan menerima anugerah daripada Ratu tetapi pada masa yang sama berasa lega kerana tidak akan dipersalahkan memandangkan kesalahan itu akan dikenakan pada Panglima Ombak Deru.
Ratu Selayang Jiwa segera meninggalkan bilik beradu Puteri Bidara Sukma selepas memerintahkan Tabib Istana melakukan apa yang sepatutnya untuk memulihkan Puteri Mahkota. Panglima Ombak Deru diarahkan menghadap kerana panglima muda itu harus memberikan penjelasan kerana kelewatan menyelamatkan tunangannya. Para pembesar yang turut hadir berharap agar panglima muda itu dijatuhkan hukuman yang berat oleh Ratu.
Panglima Ombak Deru yang menjunjung sembah kepada Ratu Selayang Jiwa telah memberikan pelbagai alasan kerana terdesak untuk menyelamatkan dirinya. Dia memberikan alasan kecuaian mak inang dan dayang-dayang istana yang sepatutnya menemani Tuan Puteri sehingga tidak menyedari tentang kehilangannya dari istana. Malah kuda tunggangan istana Layang Perak turut dipersalahkan kerana meninggalkan puteri bersendirian. Anak Laksamana Gelora Jati itu turut menyalahkan kumpulan persilatan yang tidak mahu bekerjasama memburu Pertapa Cabul sehingga penjenayah yang digeruni itu bebas melakukan angkara. Akhir sekali surat rahsia daripada Melati Putih yang ditemui turut mendedahkan tentang keadaan Seroja yang ingin dibantu oleh Puteri Bidara Sukma.
Selepas membaca surat yang diberikan oleh Panglima Ombak Deru, Ratu Selayang Jiwa semakin mendendami Melati Putih. Baginda Ratu menitahkan agar semua kumpulan persilatan termasuk Perguruan Melati Putih diburu dan dihapuskan serta-merta. Mak inang, dayang-dayang istana serta kuda Layang Perak turut dijatuhkan hukuman. Para pembesar istana terkejut kerana Panglima Ombak Deru telah terlepas dari hukuman dengan alasan-alasan sedemikian.
Mak inang dan dayang-dayang istana yang dipenjara sebelum ini diheret keluar oleh pengawal-pengawal istana di kawasan yang luas dalam pekarangan istana. Pakaian mereka dilucutkan sehingga mereka dalam keadaan telanjang bulat. Mereka semua merayu dan memohon ampun kepada Ratu Selayang Jiwa namun pemegang takhta yang bersifat angkuh itu langsung tidak mendengar rayuan mereka. Tubuh mereka dibaring dalam keadaan terkangkang luas dengan kaki dan tangan mereka di tambat pada pasak yang dipaku di tanah.
Ratu Selayang Jiwa mengarahkan pengawal istana melaksanakan hukuman sula kepada mereka seorang demi seorang. Mak inang yang sudah agak berusia terus dirodok dengan sebatang lembing yang sudah berkarat pada bahagian kelengkang sehingga menembusi usus perutnya. Jeritan yang kuat kedengaran sehingga menggerunkan sekalian yang hadir kecuali Ratu Selayang Jiwa. Ratu yang keras hati itu berpendapat mereka harus menerima kesakitan yang lebih teruk daripada apa yang dialami oleh puterinya. Jeritan mak inang telah menyebabkan beberapa dayang yang bakal menerima hukuman jatuh pengsan malah ada yang terkencing kerana ketakutan. Selepas mak inang menghembuskan nafasnya yang terakhir dalam keadaan terseksa, lembing dicabut keluar dan tubuh wanita malang itu diangkat dan dibuang ke tengah longgokan kayu yang dikumpul.
Selepas itu lembing yang masih berlumuran darah itu merodok menembusi faraj seorang dayang yang terpekik-pekik kesakitan sehingga kehilangan nyawanya. Selepas itu hukuman diteruskan dengan lembing itu merodok ke dalam faraj dayang yang masih pengsan tetapi terjaga akibat kesakitan yang dialami. Seorang demi seorang dayang-dayang istana menemui ajal dalam keadaan yang menyeksakan. Tubuh mereka yang tidak bernyawa dihumban bertimpa ke dalam longgokan kayu dan dibakar oleh api yang marak.
YOU ARE READING
Pertapa Cabul (Baru)
FantasyCerita asal dari website komikbiru tetapi website tu dah lama down. Part 1 dan 2 boleh didapati di https://www.wattpad.com/story/143152011-pertapa-cabul Aku cuma akan upload bermula Part 3 Update: Part 4 hingga 32 (TAMAT) hasil idea aku telah dimuat...