Mimă. Efecte audio pe fundal.
😲🎻🎶😂😝😈😱😳🤫👏👏.
Mă puteți auzi?
Voi,cei din față?
Și cei din mijloc?
Dar voi,ăia din spate??
Da? Bun. Vă mulțumesc nespus dacă mă auziți.
Și eu vă pot auzi pe voi!din păcate...
Hmm..și, acum,ce ar trebui să vorbim? E multă vreme de când nu m-a mai auzit cineva. Ultima dată când am fost auzită, a fost când am plâns la naștere.
Și apoi...
(Chicotește)Vă rog din suflet să mă scuzați...m-am cam entuziasmat. Știți și voi,cred,că în ziua de azi este extrem de greu să te faci auzit.
Voi când ați fost auziți ultima oară? Tot la naștere?
Sau...poate la moarte?
Însă...pe la mijloc? Nimic? Chiar nimic?
Haideți să stăm la povești,măcar acum,când avem această unică ocazie!
Crezi în Dumnezeu?
Și eu.
Altfel,nu-mi explic cum de stăm cu toții de vorbă acum.
Cred că rugăciunile mi-au fost ascultate,căci nu-mi explic cum de,în sfârșit,chiar mă aude cineva!
Văd...că...sunteți cam introspecți.
N-are nimic,voi începe eu prima! Nu mă supăr. Deja îmi sunteți dragi.
Nu știu cum să încep...poate,cu un avertisment?
Vă avertizez că, dacă vă par un pic nebună,să mă scuzați. (Chicotește)Vă rog din suflet să mă scuzați...m-am cam entuziasmat.
În sfârșit...dacă v-aș spune că..mi-ar fi plăcut să fiu surdo-mut,m-ați crede?
Nu..de fapt,doar surd.
Adică,să fiu fix cum sunt acum...doar că surdă. Se poate.
Oh,îi mulțumesc lui Dumnezeu că m-a făcut întreagă, din cap până în picioare!Dar...m-am întrebat adesea cât de îndrăgită m-aș fi simțit atunci,de către cei care susțin că mă iubesc! Din păcate, îi aud zicând acestea.
Știți voi,minciunile se înmulțesc ca ciupercile după ploaie. Doar că,în cazul acesta,ploaia venea după. Din ochii mei.
Norii stau pe cer. Norii dau ploaia. Cerul e fereastra Raiului. Ochii mei sunt norii ce ar da acea ploaie. Deci,ochii,sunt fereastra Raiului,nu doar a sufletului, nu? În fine...noi nu vorbeam acum despre filosofie...Oricum,mintea mea e un pic ambiguuă...
Și, acum e deșert.
Un deșert în care vântul poartă toate vorbele oamenilor...toate gândurile oamenilor...și se nasc furtuni de nisip...în acel deșert...
Ce bine era să fi fost surdă...da,aș fi pierdut cântecul păsărilor,susurul apei,foșnetul frunzelor...dar,cine mai are oricum timp de ele,când e o îmbulzeală pe stradă și pe autostradă mai ca la turnul Babel?
Doamne!Acolo ai făcut ordine! Te rog, să faci și aici!
Dumnezeu e singurul care mă aude mereu. Dacă vă întrebați de ce nu-i face și pe oameni să mă audă,păi, să știți că, unde nu e...nici Dumnezeu nu cere.
Mută nu mi-aș fi dorit să fiu,dar..ce folos ai să vorbești,când nimeni nu dorește să te-audă?
Un cântec mai e frumos când nu este ascultat de ,fie și un om? Mai e frumos...dar...cine să-i cunoască frumusețea?
În fine,noi vorbeam despre auz acum. Nu-i cinstit. Nimeni nu mă aude pe mine,dar eu să îi aud pe ei!
Nimeni nu mă aude (țipând). Nimeni nu mă aude (plângând). Nici măcar când (râd),nu m-aude nimeni!
Ce mi-aș fi dorit să n-aud...da,aș fi ratat rugăciunile,dar n-aș fi mai cunoscut blestemele!
Da,aș fi ratat simfonia naturii,dar n-aș mai fi cunoscut răcnetul oamenilor...
Uneori îmi doresc să fiu o pasăre mică,sub penele unei mame foarte iubitoare. Dar nu toate păsările sunt mame..și, ce să cerem oare de la păsări, dacă oamenii sunt cum sunt!? Măcar, păsările au un glas frumos...nu asurzitor.
Nu mă interesează să aud vorbele oamenilor...de ce să le aud? Și acum îmi răsună în cap!
Tu! Ești o nebună! Și o proastă! O cretină fără pereche! Și nimeni nu te suportă! Toți se îndepărtează de tine...și pe bună dreptate!
(Râs isteric.)
Poate că...așa sunt...nu? Nu?
Mi-a spus vreodată cineva că NU!?
Vouă vi s-a spus vreodată că NU!?
Omul are trei fețe. Una pentru lume,alta pentru prieteni și familie,iar una pentru sine. Dar eu mi-am oprit două pentru mine pentru că, vorba lor,sunt o egoistă! Așa că am una pentru lume și două pentru mine. Măcar pe mine mă am,iar lumea este câtă frunză, câtă iarbă!
Da,ar fi fost mult mai bine să fiu surdă. Aș mai fi putut simți și ura,și blestemul,și invidia,și egoismul,și acea iubire toxică! Dar..Măcar...Măcar n-aș mai fi auzit-o!
(Din ce în ce mai încet)N-aș mai fi (auzit-o)...
😲🎻🎶😂😝😈😱😳🤫👏👏
....
😔😔
CITEȘTI
MONOLOGURI.
Short StoryPrimul monolog este monologul meu de suflet.Se numește EU. Da,EU. Prima dată l-am scris în caietul meu vechi,secret,ca pe niște pagini secrete de jurnal.