(O adolescentă îmbrăcată ca la discotecă intră în sala de clasă cu un ghiozdan în spate,amestecând gumă.
Se așază în bancă. Îi sună telefonul.)
-Alo,da?Aa...mamă, tu erai!
Da,da,da,ajunsei la prima oră...mi-am pus alarma să sune mai devreme!Auzi...Dacă câștig pariul,îmi iei IPhone 10,da??Daa??Bine.
Învățat?Învățat, da...
Ce învățat!? Nu,mama,nu,stai liniștită...Nu ne-ascultă.Doar vine la oră. Și ne predă.
Bine,haide,pa-pa!(închide telefonul.)
I-auzi,învățat...doar pentru un IPhone 10...Da' rău și-au mai luat-o în cap părinții!
Cât tupeu!
Hmmm...Și la urma urmei,dacă m-ascultă...asta,dacă vine la oră, că doar știe că la prima oră se cunoaște!...păi,ce!?Nu știu eu să improvizez!?Mă descurc eu,că sunt fată șmecheră!Da,da,da...
(Își pune căștile în urechi și cântă cu ochii închiși. Deschide încet-încet ochii și face ochii mari.Se ridică brusc și spune bâlbâindu-se:)
Bu..bu..bună ziua,doamna profesoară!
Nu,cum să...ascult eu muzică...în timpul orei,doamna profesoară!? Nu,nu,nu. Nu se poate.(ascunde repede căștile.)
Chimie?Da,chimie știu. Am învățat...chimie.
O formulă...să vă spun o formulă,ziceți?
Să-mi aleg o formulă...hmmm...formula apei! H2O .
2 ? Da,doi!
Nuuu..nu nota 2,doamna,vă rog! 2,din H2O !
Nu-mi dați 2,vă rog...haideți,vă rog eu frumos de tot!
Încă o formulă?? Încă o formulă!
CO2. Da. CO2.
Nu,nu,nu,nu! Nu-mi dați, doamna 2 ,vă rog eu frumos,din toată inima,că nu-mi mai ia mama IPhone 10 !!
IPhone 2 ? Cum să-mi ia IPhone 2 ?...că, e prea demodat...
Știți ce,doamna,fraieră am fost că am venit decât eu la oră! Că alții au fost deștepți și au tras chiulul!(își strânge lucrurile.)
(Îi sună telefonul și răspunde nervoasă.)
Alo!? Auzi,mamă, ia nu îmi mai lua tu niciun telefon,că nu mă stresez eu acum pentru atâta lucru!(închide telefonul.)
Pa-pa,doamna,v-am pupat!!(sarcastică;iese din scenă.)
CITEȘTI
MONOLOGURI.
Storie breviPrimul monolog este monologul meu de suflet.Se numește EU. Da,EU. Prima dată l-am scris în caietul meu vechi,secret,ca pe niște pagini secrete de jurnal.