BAB 1

758 13 0
                                    

📌I Need You

⚘A&E⚘

Elizabeth dibesarkan dengan kekayaan yang melimpah ruah. Dia masih mempunyai keluarga tapi macam tak ada ibu bapa sebab apa? Sebab ibu bapanya ni, sibuk dengan kerja saja. Tapi, Elizabeth ni mempunyai Mak Yah dan Pak Mad yang akan melayannya seperti ibu bapanya. Dia still seronok dengan kehidupannya yang sekarang.

Elizabeth ni macam lelaki juga, gangster semacam tapi memang ramai kawanlah. Elizabeth kadang-kadang tak suka juga bercampur dengan kawan-kawan. Begitu juga dengan Adrew yang memang lelaki yang tak bertamadun lah senang cerita.

Kisahnya bermula begini....

Pagi itu, Elizabeth sampai ke sekolah lambat setengah jam and jawapan dia ialah sengaja. Selamba dia masuk ke kelas dengan muka tak malunya terus duduk di mejanya. Tak lama itu juga Adrew sampai. Semua mata yang tertumpu pada Elizabeth terus beralih pada Adrew pula.

"Ewah ewah.. Dah pukul berapa baru nak sampai? Apa kau orang ingat ni sekolah bapak kau orang punya?" Kata cikgu Viviyen yang sedang mengajar.

"Ha.. Jawablah!"

"Maaf cikgu, saya sengaja datang lambat" Balas Elizabeth

"Sengaja? Memang ni sekolah bapak kau yang punya ke?" Soal Cikgu Viviyen

"Ala cikgu.. Lek lu, lewat setengah jam je kottt. Awal lagi tu" Jawab Elizabeth yang masih duduk di mejanya. Aku ulangi meja bukan kerusi.

"Awal otak kau! Kalau macam nilah......."

"Maafkan saya cikgu, tadi saya ada hal sampai lupa nak pergi sekolah" Kata Adrew

"Ha.. Kau pun sama je. Apa benda yang kau buat sampai lupa nak pergi sekolah?" Soal Cikgu Viviyen yang sudah perlahankan suara.

"Main game cikgu"

"Apa nak jadi kau orang berdua ni? Hari-hari macam ni.. Aku kahwinkan juga" keluh Viviyen

"Eh, kahwin dengan lelaki low standert macam dia tu? Please ah" Kata Elizabeth

"Saya? Dengan dia? Eh, muka macam longkang ada hati nak kahwin dengan emas" Balas Adrew

"Eh kau asal?!" Marah Elizabeth

"Eh yang kau nak terasa apahal?"

"Kau tu...."

"Ape?!"

"Oi oi.. Kawan-kawan kau orang nak belajar. Nak bising-bising pula. Pergi angkat beg duduk luar sana" arah Viviyen

"Seriuosly?" Soal Elizabeth

"Dah cikgu suru tu buat jelah. Takyah nak acah speaking sangat. BI pun gagal" Sempat juga Adrew menyindir sebelum keluar kelas.

"Eh kau ni...."

"Dah dah, keluar sekarang". Elizabeth terus melangkah keluar kelas. Pagi-pagi dah bising.

Di luar kelas...

Elizabeth menjeling saja lelaki di sebelahnya yang berdiri macam patung tak bernyawa.

F.U.C.K-Y.O.U Where stories live. Discover now